Nvidia Geforce DDR - ventilator larmer... ~
Fra : Thomas

Dato : 30-08-02 22:09

Efter at have mistænkt harddisk, ventilator i strømforsyning og
ventilator foran harddisk, fandt jeg ud af at lyden kom fra længere
inde i mørket.
Der sad der sandelig en lille sort vifteting på mit grafikkort, og det
larmede så det var en lyst. Ikke sådan en konstant summen, men snarere
en periodisk hylen og væsen, til tider som var det en formel 1 bil der
gassede op til start.

Nå, men jeg forsøgte at rense ventilator for støv, men der kommer lige
så meget larm for det, øv.

Spm. 1. Lige nu har jeg koblet ventilator fra grafikkort? Er jeg igang
med at brænde noget af? Jeg ved at den sidder der af en grund, men der
kører i forvejen 2 ventilatorer inde i pc'en, så øh?

Spm. 2. Kan jeg dryppe lidt olie i ventilator, eller er det en dårlig
ide?

pft
Thomas

Fra : sls

Dato : 31-08-02 13:10

> Spm. 1. Lige nu har jeg koblet ventilator fra grafikkort? Er jeg igang
> med at brænde noget af? Jeg ved at den sidder der af en grund, men der
> kører i forvejen 2 ventilatorer inde i pc'en, så øh?

Det lyder som et GeForce 1 kort, de kan godt blive ret varme, så den skal
køles.

> Spm. 2. Kan jeg dryppe lidt olie i ventilator, eller er det en dårlig
> ide?

Du skal pille klistermærket af i midten, og hælde en dråbe hoppyolie i
(syrefrit), det kan godt hjælpe lidt...

Ellers køb en ny blæser, sådan en koster vel omkring en hund...

Mvh Sid