Afblænding af nummerpladebelysningen ???
Fra : GRISEN

Dato : 30-08-02 21:50

Hagesmækken/hængerøven (kært barn mange navne) blev selvfølgelig flået af 10 minutter efter cyklen var blevet
synet.
Spørsgmålet er så, hvad et tilfældig trafik-æg vil sige til at jeg også har afblændet nummerpladebelysningen?

Får jeg en skideballe, en lille bøde eller sender han mig til syn?

Jeg kan ikke postulere, at det er pæren der er sprunget for 2 minutter siden, for det er samme pærer i
baglygten.
Eneste mulighed er, at sætte en metalplade fast mellem lygten og nummerpladen, eller male bunden af baglygten
sort.
Andre ideer er naturligvis velkomne?

Hvad gør I?
Kører med fuldt blus på skydeskiven?

mvh Jan

Fra : GRISEN

Dato : 30-08-02 21:53

On Fri, 30 Aug 2002 22:50:04 +0200, GRISEN <grisen@pornotrold.dk> wrote:

> [...]
>Eneste mulighed er, at sætte en metalplade fast mellem lygten og nummerpladen, eller male bunden af baglygten

Hvis nogen kender til en funky baglygte, som ikke lyser nedaf og som passer på en FZR1000, så vil jeg
selvfølgelig også gerne høre om det.

mvh Jan

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 30-08-02 22:00

> Hvad gør I?
> Kører med fuldt blus på skydeskiven?

Ja......................................

Hilsen
Lars

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-02 22:05

GRISEN wrote:

> [...]
>
> Får jeg en skideballe, en lille bøde eller sender han mig til syn?

Det vil jeg håbe.

> [...]
> Eneste mulighed er, at sætte en metalplade fast mellem lygten og nummerpladen, eller male bunden af baglygten

Vi er nok mange der vil spørge:"Hvorfor skal der ikke være lys på pladen?". Kender nok svaret.

Ib Jakobsen

Fra : Pein

Dato : 30-08-02 22:06

"GRISEN" skrev ...
> Eneste mulighed er, at sætte en metalplade fast mellem lygten
> og nummerpladen, eller male bunden af baglygten sort.
> Andre ideer er naturligvis velkomne?

Kan et stykke gaffa tape eller 2 ikke gøre det?

> Hvad gør I?
> Kører med fuldt blus på skydeskiven?

Jep. Har ingen grund til andet.

Men på offroaderen er det ikke altid der er 100% korrekt lys på, og
nummerpladen er grundigt bulet, sidder nærmest vandret, og den er det
nederste punkt på "bagskærmen", som er en halv meters penge over
akselniveau.
Og det er der aldrig nogen der har sagt noget til. Men jeg har hørt om 2
endurokørere der har fået bøde for kort bagskærm.

/Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R (iblandet lidt Husqvarna og Suzuki dele)

Fra : GRISEN

Dato : 30-08-02 22:24

Der er vel en del herinde, som har modtaget en fartbøde, som de gerne ville have undværet ?!?
Jeg er ikke typen der forsøger at køre fra politiet - hverken dem på 2 eller 4 hjul.
Jeg vil bare gerne undgå at reklamere alt for meget...

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 30-08-02 22:35

> [...]
eller 4 hjul.
> Jeg vil bare gerne undgå at reklamere alt for meget...

Den bedste måde at undgå at reklamere for meget, er at køre rundt med noget
der i orden, eks. nummerplade der ikke er bøjet, nummerpladebelysning der
virker, den lange grimme bagskærmsforlænger (som jeg dog aldrig har kørt
med), jeg har mere end en gang oplevet at de skaber en positiv stemning hos
ordensmagten, og de derved ser igennem fingerne med mindre forseelser
(hastighed), på den konto er det lykkes mig at køre mc i 20 år uden en
eneste bøde, endnu.......... ;>)

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-08-02 22:17

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> baglygten.
> Eneste mulighed er, at sætte en metalplade fast mellem lygten og
nummerpladen, eller male bunden af baglygten

Ja da !!, har ingen grund til,at skulle gemme mig !, man skal jo også kunne
se, min fine DFM nummerpladeramme i mørke

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 31-08-02 12:43

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message

> Yamaha XJ 600 S ( Mens jeg venter på en Suzuki Bandit 1200S, eller GSX
1400,
> eller en Yamaha XJR 1300

Hvad med en Fazer 1000 ... Wauuuuvv... sir jeg bare

Tony
XJ600S også

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-08-02 13:54

"Tony Lorentzen" <tonySPAMMERGOAWAY@lorentzen.com> skrev i en meddelelse
> "Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> wrote in message

> 1400,
>
> Hvad med en Fazer 1000 ... Wauuuuvv... sir jeg bare

Jeps, fed cykel, men jeg syntes at den er for dyr ( 170.000 ) de tre andre
cykler er til at "få" for 140.000 , + at de andre har det maksimale
drejningsmoment
ved 4500 - 5000 og 6500 omd.
Lidt ligesom at køre i 206 Turbo Diesel , 265Nm v. 2250 omd ,
gearskifte hvad et det

Fra : Mike Speed

Dato : 30-08-02 22:43

ØV""
Jeg køre med DIODE pærer på min Yamaha 600 FZS Der er både lys/Stop-lys
i....
så de lyser ikke på min nummerplade....
--
Mvh.
Michael Kristiansen

Fjern X fra min email hvis du vil skrive til mig

Fra : GRISEN

Dato : 30-08-02 22:47

On Fri, 30 Aug 2002 23:42:57 +0200, "Mike Speed" <michaelkrx@mail.dk> wrote:

>Jeg køre med DIODE pærer på min Yamaha 600 FZS Der er både lys/Stop-lys i....
>så de lyser ikke på min nummerplade....

Endelig et konstruktivt forslag.... jeg vil straks søge nettet igennem efter din baglygte.

mvh Jan

Fra : Gundersen

Dato : 31-08-02 12:01

Hejsa

> Endelig et konstruktivt forslag.... jeg vil straks søge nettet igennem efter din baglygte.

Bilting.dk

bildillen.dk

Mvh emil

--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Mike Speed

Dato : 30-08-02 22:50

Hej igen

prøve link http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=195849

Fra : GRISEN

Dato : 30-08-02 23:06

On Fri, 30 Aug 2002 23:49:34 +0200, "Mike Speed" <michaelkrx@mail.dk> wrote:

>prøve link http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=195849

Det ser jo rigtigt godt ud... jeg må forbi bildillen i morgen.
Tak for info.

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-08-02 23:02

> Hej igen
>
> prøve link http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=195849

Nogen der har prøvet og har erfaringer med
http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=195850

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Neser

Dato : 30-08-02 23:57

> Nogen der har prøvet og har erfaringer med
> http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=195850

Ja, desværre må jeg hellere sige... det er ikke særligt fedt syntes jeg...

De kører heller ikke rigtigt rundt, de blinker parvist... 8 dioder = 4*2
blink pr. omgang, og det er ikke specielt nemt at se de kører rundt, men
derimod nemt at se de blinker.. (= større opmærksomhed når der ikke er brug
for det)

Selve stoplyset, er måske fint nok, da det måske (svært at sige når man ikke
har kørt bag dem) skaber lidt mere opmærksomhed, og folk dermed
nemmere/hurtigere opdager at man bremser...

Alt i alt er det ikke noget jeg vil gi' 199 kr. for..

- Neser

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-08-02 00:11

Neser wrote:
> Selve stoplyset, er måske fint nok, da det måske (svært at sige når man ikke
> har kørt bag dem) skaber lidt mere opmærksomhed, og folk dermed
> nemmere/hurtigere opdager at man bremser...

Er det ikke også lidt nederen at man ikke kan bremse når der
ligger en betjent bagved? ;)

--
Hans Joergensen, der absolut ikke er hellig, men alligevel
har det ret godt med at RD'en er lovlig..

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-08-02 08:38

> Er det ikke også lidt nederen at man ikke kan bremse når der
> ligger en betjent bagved? ;)

Jeg vidste den ville komme

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jan Vagle

Dato : 30-08-02 23:16

GRISEN wrote:

> Hagesmækken/hængerøven (kært barn mange navne) blev selvfølgelig flået af 10 minutter efter cyklen var blevet

(snip)

Sort tape

--
Jan Vagle
.............................oOo

Fra : Mike Speed

Dato : 31-08-02 08:06

Hej

Her er også en god Link : http://www.signaldynamics.com/

--
Mvh.
Michael

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-08-02 08:40

> Spørsgmålet er så, hvad et tilfældig trafik-æg vil sige til at jeg også har afblændet
nummerpladebelysningen?

I Norge lærte jeg at man bare skulle smøre lidt vaseline på pladen og så køre ud af en tør grusvej

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Poul Tyrrell

Dato : 31-08-02 17:09

> I Norge lærte jeg at man bare skulle smøre lidt vaseline på pladen og så
køre ud af en tør grusvej

> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2

I "gamle dage" smurte jeg et tyndt lag olie på pladen, og lod den derefter
være i de kommende år. Denne metode tar' lidt tid før den rigtige effekt er
der; men til gengæld bliver det så også svært for det bagvedliggende køretøj
at lyse pladen op med egne lygter, da refleks-virkningen er helt væk.

Chancen for at snakke sig fra en bøde bliver også lidt bedre
(undladelses-synd i stedet for aktiv synd mod reglerne).

Hvis den krakilske betjent er derude, vil begge dele dog nok udløse mindst
minimums-bøden på 500 kr, plus hvad der ellers kan have gjort betjenten i
dårligt humør

M.v.h.
Poul Tyrrell
Moto Guzzi California III

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 31-08-02 14:05

> Andre ideer er naturligvis velkomne?

"Glemmer" nummerpladen derhjemme ?

/A

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-08-02 22:09

"GRISEN" <grisen@pornotrold.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør I?
> Kører med fuldt blus på skydeskiven?

Er det ikke lidt "teenage" at blænde nr.plade lys af?

Rittig
(Med nr.pladelys)

Fra : Keld

Dato : 01-09-02 10:30

På min R1 fra 99' med undertail er der lavet en smal stribe til lyset for
"oplysning af nummerpladen" og ja .... der kommer da lys ned på den, men
læsebar ............måske lige de øverste tal/bogstaver.
Altså afblænd dit nummerpladelys lidt, så kan den flinke politimand jo ikke
give dig en bøde for ikke at have lys på nummerpladen.
Keld.

Fra : Squish

Dato : 01-09-02 14:43

Keld wrote:
> [...]
> Altså afblænd dit nummerpladelys lidt, så kan den flinke politimand jo ikke
> give dig en bøde for ikke at have lys på nummerpladen.

Loven siger at nummerpladen skal være oplyst 'så den kan læses på 20 m.
afstand'!

- Squish

Fra : GRISEN

Dato : 01-09-02 14:21

Jeg har nu prøvet http://www.bildillen.dk/?mode=produkt&ID=195849 men de røde lysdiode er ikke nær så kraftige
som en almindelin pære.

Næste forsøg må være en lysdiodepære med hvidt lys.
Spørgsmålet er så bare, om de kan fåes med både bag- og bremselys?