Skærme
Fijala 3554
Opløsnig kan ikke ændres
Fra : Claus Vitting

Dato : 30-08-02 21:11

Hej i skærm NG,

Jeg har selv forsøgt meget, så hvis en profi kan hjælpe, så læs gerne
videre.

Jeg ville downloade Windows Media Player, hvorefter denne installation
ødelage noget på min Compaq.

Efter et tip fik jeg startet maskinen op, men nu går det bare på ringeste
opløsning 480 x 640 x 16 farver ...

Ved opstart får jeg melding om at skærmen ikke virker da korttypen er
forkert, eller at skærmen ikke passer til min hardware..

Senere i opstartsfasen besked om at en .DLL fil mangler; PNCRT.DLL.

Jeg har søgt hos Microsoft, hvor jeg læser det som om at der mangler noget
vedr. Real Player - kan det passe - kan det virkeligt være årsagen.

PC er vist 5726 og skærm er MV720.

Jeg håber meget på lidt sagligt hjælp - grafikken er lige stor og grov nok

På forhånd 1000 tak for lidt hjælp.

Mvh.

Claus Vitting

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 30-08-02 21:35

"Claus Vitting" <claus.vitting@hafnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> PC er vist 5726 og skærm er MV720.
>
> Jeg håber meget på lidt sagligt hjælp - grafikken er lige stor og grov nok

Hmm, uden at vide noget om det eksakte problem vil jeg foreslå følgende i
denne prioritering:

1) Genindlæs skærmdriver
2) Genindlæs grafikkortdriver
3) Geninstaller Windows

M.v.h.

Fra : Claus Vitting

Dato : 30-08-02 21:32

Hej Mads,

tak for hurtigt svar.

Maskinen blev købt inden for "firmaordningen", dvs. at jeg ikke har
skærmdriver eller lign. - blot en "Quick Restore CD, som omdanner maskinen
til leveringsstand ....

Jeg har checket under enhedshåndtering, og her skriver driveren, at den
fungerer korrekt.

Hmmmmm.

Ellers mange tak "

Claus

"Mads Holmer-Jensen" <m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d6fd699$0$672$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 30-08-02 22:56

> Hej Mads,
>
> tak for hurtigt svar.

Det var så lidt - jeg kom lige forbi

> Maskinen blev købt inden for "firmaordningen", dvs. at jeg ikke har
> skærmdriver eller lign. - blot en "Quick Restore CD, som omdanner maskinen
> til leveringsstand ....

Hmm, jeg er ikke så sikker i mærkevareløsninger netop p.g.a. de
specialdesignede opsætnings-cd'er, men Quick Restore kan jo altid bruges som
sidste udvej. Ulempen er, at du så skal til at genindstille dine personlige
indstillinger, hvilket tager tid.

Jeg var lige inde på compaq.com og der er en masse muligheder for support.
Du kan f.eks. søge på media player, hvilket giver 7-800 svar, eller du kan
stille dit spørgsmål direkte til deres support. Prøv det, for der kan sq
være alt muligt mystisk galt

M.v.h.