Nokia- flest sms´er???
Fra : ibso

Dato : 30-08-02 18:30

Jeg er træt af at min 5210, kun kan rumme 15 sms beskeder i hukommelsen, så
jeg vil gerne vide, hvilken Nokia telefon der kan rumme flest sms beskeder
og hvor mange i så fald.

Ib

Fra : Jean

Dato : 30-08-02 19:14

"ibso" <ibib@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er træt af at min 5210, kun kan rumme 15 sms beskeder i hukommelsen,

> jeg vil gerne vide, hvilken Nokia telefon der kan rumme flest sms beskeder
> og hvor mange i så fald.

Det er sådan, at SMS'er ikke bliver gemt i hukommelsen på telefonen (med
mindre, den har indbygget hukommelse til det), men på SIM-kortet.

Mit simkort kan der fx være 30 sms'er på... da jeg har Telmore og deres
SIM-kort er 'større'....

Så måske du skulle få et andet abonnement eller en telefon med
'SMS-hukommelse' i....

Mvh Jean

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 30-08-02 20:05

"ibso" skrev i en meddelelse
> Jeg er træt af at min 5210, kun kan rumme 15 sms beskeder i hukommelsen,

> jeg vil gerne vide, hvilken Nokia telefon der kan rumme flest sms beskeder
> og hvor mange i så fald.

Jeg ved ikke hvor mange, men i min 6210 hvor den gemmer sms'er i telefonens
hukommelse (i stedet for på SIM-kortet), kan der i hvert fald være 120
beskeder..... Det var det tal jeg nåede op på, da jeg for sjov gemte alle
beskeder. Derudover kan man lave forskellige mapper til dem så man har orden
i dem.
Så det samme gør sig vel gældende for i hvert fald 6310 og 6510...?

Hygge...
Daniel

Fra : Rune Klausen

Dato : 31-08-02 01:42

"Daniel Alstrup" <daniel.alstrup@tdcadsl.dk> wrote in message
..
> Så det samme gør sig vel gældende for i hvert fald 6310 og 6510...?

3510 kan også noget i den retning, med flere mappe og gemme i hukomelsen,
ved bare ikke lige hvor mange

-Rune

Fra : Michael Pedersen

Dato : 31-08-02 16:22

Har en 6310. Den skældte først ud da jeg kom til 150 stk's SMS
Hamselv

Fra : Trine Svenstrup

Dato : 03-09-02 21:06

Jeg har en nokia 8310 med Telmore. Den kan rumme 150 beskeder.
Billedbeskeder trækker antallet lidt ned.

Trine

Fra : Jochke

Dato : 02-11-02 18:54

ibso wrote:

> Jeg er træt af at min 5210, kun kan rumme 15 sms beskeder i hukommelsen, så
> jeg vil gerne vide, hvilken Nokia telefon der kan rumme flest sms beskeder
> og hvor mange i så fald.

Jeg har haft en 7650 med indbygget 3,6 mb hukommelse. Jeg vil
umiddelbart tro det er den Nokia telefon der kan indeholde flest sms'er
da den har dynamisk hukommelse. Så hvis du kun bruger den til SMS kan du
meget groft sagt have omkring 22.500 SMS'er. Og hvordan har jeg så
beregnet det?
Jo, vi ved at en sms kan indeholde 160 tegn (så er der ikke taget højde
for headeren der indeholder afsender nr, dato osv.).
1 tegn = 1 byte.
3,6 mb = 3,6mb * 1.000.000 = 3.600.000 bytes
3.600.000/160 = 22.500 bytes

Men husk så lige på at der ikke er taget højde for header i sms'en og at
du ikke har nogen i din telefonbog, nogen billeder, programmer eller
andet der tager plads på telefonen. Telefonen går dog desværre kold hvis
man ikke minimum har 100 kb fri plads, da den ellers ikke kan starte op.
:(

Jeg har været oppe på omkring 200 sms'er før jeg blev træt af at have så
mange at bladre igennem. Men man kan heldigvis oprette mapper så man kan
organisere dem. Det er en meget fed telefon til sms'er da du kan skrive
en besked på uendelig mange tegn. Den splitter selvfølge beskeden i
flere ved afsendelse. Desuden kan man se en sms på 160 i hele displayet
uden man skal bladre, altså trykke ned af. Det ødelægger dog desværre de
der smarte sms'er hvor man skal bladre for at få pointen.

God weekend.

/Jochke

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 02-11-02 21:55

"Jochke" <ask@me.com> skrev i en meddelelse news:3DC4111F.22DDCE2F@me.com...
ibso wrote:

> [...]

Jeg har haft en 7650 med indbygget 3,6 mb hukommelse. Jeg vil
umiddelbart tro det er den Nokia telefon der kan indeholde flest sms'er

forkert

med en 9110 eller 9210 har du væsenligt mere hukommelse min 9110I har ekstra
16 mb kort og hvis du gemmer smserne der giver det jo uanede mængder og du
kan blot skifte kortet

Hilsen

Johnny

Fra : Jochke

Dato : 03-11-02 01:08

Johnny Pedersen wrote:

> [...]
> 16 mb kort og hvis du gemmer smserne der giver det jo uanede mængder og du

Jeg vil ikke mene at en 9210/9110 går ind under betegnelsen alm.
mobiltelefon. Det er en communicator. Desuden er prisen på den også
næsten det dobbelte, hva størrelsen næsten også er. Men ellers er det jo
rigtigt nok at den kan have flere sms'er.

/Jochke

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 04-11-02 23:26

[...]

Jeg vil Støtte Jochke... Jeg mener ikke at 9210/9110 gemmer f.eks. sms
bekseder på ekstern hukkommelse, de vil altid ligge i den interne... det
samme gælder f.eks. tlf bogen...