On - Release
Fra : Verner Jensen

Dato : 30-08-02 15:18

Hej.

Når jeg laver "knapper" i Flash 5,
har jeg det problem, at On Release
kun sjældent kommer med frem, når jeg vælger - Get URL.
Er der andre steder jeg kan klikke, for at få On release frem.
Det er sikkert ikke nødvendigt at skrive, men jeg er ret ny indenfor Flash.
Mvh. Verner

Fra : Bo Dudek

Dato : 31-08-02 08:42

starter lige omvendt:

>Det er sikkert ikke nødvendigt at skrive, men jeg er ret ny indenfor Flash.

hvis der er noget, som du er i tvivl om i flash, er det nødvendigt at
skrive.. ligegyldigt om du er ny i det eller ej

>Når jeg laver "knapper" i Flash 5,
>har jeg det problem, at On Release
>kun sjældent kommer med frem, når jeg vælger - Get URL.
>Er der andre steder jeg kan klikke, for at få On release frem.

OnRelease er en action ligesom GetUrl og findes under flg. i action
listen:

object->movie->button->event

dernæst findes SAMTLIGE actions i det nederst 'index' i alfabetisk
rækkefølge.. jeg er selv vant til at bruge Flash 5 og i MX - som jeg
forresten går ud fra, at du bruger - ligger alle actions i en anden
rækkefølge.. derfor kan index'et være en stor hjælp..

i øvrigt kan du, når du tilføjer actions, vælge, om det er til framen
eller til den knap, som ligger i framen..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Verner Jensen

Dato : 31-08-02 15:21

Tak for dit svar.
Det er Flash 5 jeg bruger,
der kan jeg ikke finde
On Release under Actions-stien,
kan det have et andet navn.
På forhånd tak.
Mvh Verner

Fra : Bo Dudek

Dato : 31-08-02 15:36

>Tak for dit svar.
>Det er Flash 5 jeg bruger,
>der kan jeg ikke finde
>On Release under Actions-stien,
>kan det have et andet navn.

i Flash 5 ligger OnRelease stadig i Action paletten med under

Basic Actions->On Mouse Event

derunder kan du vælge imellem alle tilgængelig mouseevents..

Fra : Verner Jensen

Dato : 31-08-02 16:35

Hej Igen Bo.

Nu virker det bare - Yes....