Autocamper i efterårsferien.
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 30-08-02 13:31

Er der nogen her der kender et sted hvor jeg kan leje en billig autocamper i
efterårsferien?
Vi kunne tænke os at tage vores børnebørn med en uge til Frankrig, og syntes
det er for kort tid med vores campingvogn, desuden vil vi meget gerne prøve
en autocamper.

Hvis der er en her på NG der har en autocamper, og gerne ville prøve en uge
i et sommerhus i samme tidspunkt kunne vi jo bytte.

Venlig hilsen

Bente Jørgensen

Bente.Jorgensen@vip.cybercity.dk

Fra : Matti

Dato : 01-09-02 13:34

"Bente J rgensen" <juli@esenet.dk> wrote in message news:<aknohl$4e5$1@sunsite.dk>...
> [...]
>
> Hvis der er en her på NG der har en autocamper, og gerne ville prøve en uge
> i et sommerhus i samme tidspunkt kunne vi jo bytte.

Hej Bente

Vi har lejet en autocamper hos NBC, der har vogne i alle prisklasser.
Forretningen ligger fint, uanset om man bor i Jylland, på Fyn eller på
Sjælland, når nu turen skal gå til Frankrig.

Deres hjemmeside adresse er www.nbc-brandekilde.dk
Du kan downloade et fint katalog i PDF-format samt prisliste, ved at
gå ind under "CAMPINGBUSSER", eller du kan få dem til at sende dig det
samme katalog med posten ved at ringe eller maile til dem.

Vi tager selv afsted om 7 dage i en lejet autocamper fra NBC, og skal
være væk i 3 uger.
Vi har fået en super behandling fra NBC. De har bl.a. sendt os en
video (75 minutter) hvor netop vores vogn gennemgåes fra A til Z, så
selvom vi endnu ikke har rørt ved vogne...ja så ved vi hvor hvert
enkelt dims og håndtag sidder. Det er NBC ejer (Niels Brændekilde) der
selv er med på video´en, og på godt forstålig dansk gennemgår han hele
bussen. Virkelig en god idé.

Vi har lejet en autocamper her i Danmark fordi fordelen ved at kører
ned over grænse og leje den der, er meget begrænset (syntes vi).
Nu henter jeg bussen.....lader vores egen bil stå hos NBC, som laver
et serviceeftersyn på deres tilhørende værksted....kører bussen hjem
og vi kan så pakken den i ro og mag (...og få de ting med der nu
engang er plads til)
Min kæreste som ikke har kørt i sådan en stor vogn før, får så
mulighed for at lærer den et kende på de danske landeveje inden vi når
grænsen.

Før end vi besluttede os for NBC, var jeg gennem mange andre
hjemmesider for at finde netop den "rigtige" udlejer. Mit synspunk er
at i skal holde jer fra de helt private, der lejer der egen bus ud.
Ofte var der høje selvrisiko-krav, samt regler for vognen som de store
udlejningsfirmaer ikke havde/har.

Jeg har hørt fra andre at når de har afleveret en privat-vogn efter
endt ferie, ja så var der lige et stenslag her og en skramme der...som
udlejeren lige skulle ha´ penge for. Andre oplevede nøjagtig det samme
med samme udlejer. Samme stenslag og samme ridse og endnu engang
betaling. Så mit råd er at hvis i vil leje hos en privat, så gennemgå
vognen meget nøje inden i forlader stedet.
Jeg vil også sige at selvfølgelig er ikke alle sådan.

At leje en tysk vogn kan åbenbart give problemer, når turen går til
Frankrig. Du kan blive behandlet dårligt på vejen og på
campingpladserne når du dukker op med en vogn på tyske plader.

En anden ting er at jeg netop selv har funden en lidt underlig
færdselsregel for frankrig.
Børn under 10 år, må ikke sidde på forsædet. Dette gælder alle vogne.
Jeg har kontaktet vejdirektoratet som har bekræftet denne regel og den
Danske ambassade i Paris har mailet endnu en bekræftigelse til mig om
denne regel.
Det koster ca. 3000 DK/kr. at blive snuppet med et barn på
forsædet...og det er kontant afregning.
Vejdirektoratet advarede mig også om overlæs og at passasegerne har
deres sikkerhedsseler på hele tiden. Ifølge vejdirektoratet er
udenlandske autocampere et yndet jagt objekt for franske betjente der
ikke lige ved hvad de skal finde på. Her er der nemlig som regel altid
fangst, fordi udenlændinge ikke kender alle deres regler og heller
ikke regner med at de bliver holdt så strengt.....så vær lige
opmærksom på dette.

...og medens jeg er ved det.
Der er indført en ny sundhedsreform i Frankrig. Den kræver at alle har
stramt badetøj på, hvilket betyder at især mænd og drengebørn skal ha´
rigtige badebukser på. Ikke noget med shorts...og det gælder alle
steder. En regel de også holder meget på. Hvis håret er forlang kræves
også badehætte.
I denne Nyhedsgruppe er reglen blevet omtalt her i løbet af sommeren
og nogle har oplevet at blive afvist ved bassin-kanten.

Håber eller at i får en god tur....for Frankrig er et dejligt land.

Mvh.
Matti

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 01-09-02 15:31

"Matti" <md20022109@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Bente J rgensen" <juli@esenet.dk> wrote in message

Hej Matti.

Tak for alle dine tips til kørsel i Frankrig, den med badebukser og hår
havde jeg læst her på NG.
Det kunne være vi skulle overveje NBC, jeg kender firmaet, og har for en del
år siden, med mit arbejde, lejet deres dengang største autocamper (8
sovepladser), og kørt Holland, Belgien, Luxembourg med den.
Jeg har kikket en del på nettet for autocamperudlejning, og syntes NBC
ligger i den tunge ende af prisklassen, men det kan måske afbødes lidt da
jeg ved, at jeg gennem mit job kan leje der med procenter.
NBC er et OK. firma at leje igennem, på turen vi havde med deres camper,
havde vi et uheld med et hjul og kunne ikke køre videre, vi måtte
improvisere da vi stod på en motorvej i Luxembourg med et defekt hjul og 6
forskrækkede udviklingshæmmede brugere, og det blev ikke rigtig som NBC`s
foreskrifter tillod, men da vi afleverede bilen var der ikke nogen
problemer, vi fik de penge vi havde lagt ud for at få tilkaldt en mekaniker
kl. 22 om aftenen.
Så jeg har kun godt at sige om NBC, og vil undersøge priserne nærmere.

Venlig hilsen

Bente

Fra : Jim Saylor

Dato : 02-09-02 22:10

Hvad har Matti og NBC gang i??????????????????

Hvad er forskellen for en franskmand og bilen er tysk el. dansk indreg.??

Selvfølgelig er det billigere at leje en ikke dansk indregistret idet der i
Danmark er 60% reg.afgift + 25% moms (Tyskland 16% moms)
udlejningsforsikring derfor ca. 300% dyrere, så selvfølgelig er det
billigere at leje fra Tyskland.

Jeg kan anbefale Neergaard fra Burg 46550013 eller Reisemobil Süderderlügum
0049 4663 1711 (de taler dansk) lige syd for Tønder. Begge steder kan jers
bil stå! Og selvfølgelig får I instruktioner på dansk.

Det eneste synspunkt som den kære "Matti" har ret i, er omkring den private
udlejning!

Mvh
Jim Saylor
www. husbilsimporten.se

PS. Er selv udlejer i Sverige så hvis turen går nordpå så kig på min
hjemside. Bente hvis du har flere spørgsmål så skriv til
info@husbilsimporten.se

Fra : PHK

Dato : 03-09-02 07:20

"Jim Saylor" <saylor@telia.com> skrev i en meddelelse
> Hvad har Matti og NBC gang i??????????????????

Rolig nu, lad nu campingbranchen på umærkelig vis få sine synspunkter frem
her - lige som de får det i DCU-bladet.

--
_
|_|

Fra : Bente Jørgensen

Dato : 03-09-02 23:46

> Jeg kan anbefale Neergaard fra Burg

Dem er jeg bestemt heller ikke afvisende over for, vi var for et par uger
siden, under vores ferieophold på Sjælland, hos Neergaard og kikke
autocampere, det var meget spændende, blev også ret "tændte" men vil prøve
en på lejebasis før vi investerer. Der er pokkers langt fra Vestjylland til
Fehmern når man skal til Frankrig, så vi er nok nød til at prøve at se hvad
de måske kan tilbyde hos nedenstående, har de en hjemmeside du kan henvise
til?

Der er kun omkring 80 km. og det er da på vej mod Frankrig )

46550013 eller Reisemobil Süderderlügum
> 0049 4663 1711 (de taler dansk) lige syd for Tønder. Begge steder kan jers
> bil stå! Og selvfølgelig får I instruktioner på dansk.

Mange hilsner

Bente

Fra : Matti

Dato : 04-09-02 11:19

"Jim Saylor" <saylor@telia.com> wrote in message news:<al0jtn$om2$1@sunsite.dk>...
> Hvad har Matti og NBC gang i??????????????????

Kære Jim og PHK

Jeg er helt forundret over jeres tilbage angreb.
Jeg fortalte bare om min oplevelse om hvordan jeg havde vurderet hvor
jeg syntes det var bedst at leje en autocamper.

Jeg er ikke tilknytte campingbranchen på nogen som helst måde, som PHK
vist antyder mellem linierne. Jeg har heller aldrig læst DCU-bladet
(..måske tager jeg fejl)
Jeg har aldrig, gentager aldrig camperet før. Jeg er nybegynder og jeg
har ingen forud indtaget holdninger til Campingbranchen og ved ikke
hvorfor det i øvrigt skulle være forkert at syntes om denne.
Jeg har besøgt NBC (hvor vi lejer vor autocamper til ferien her i uge
37,38,39) en enkelt gang, som var i foråret 2002. Har talt med ejeren
Niels Brændekilde en enkelt gang i telefonen og det var efter at vi
havde lejet og skrevet under på kontrakten.

Føler mig godt behandlet, da jeg bestilte vores autocamper...derfor
min venlige henstilling til Bente Jørgensen om måske også at stikke
næsen indenfor hos NBC

> Hvad er forskellen for en franskmand og bilen er tysk el. dansk indreg.??

Forskellen for en Franskmand på om vognen er Tysk el. Dansk
indregistreret er jo nok pga. de hændelser som sket i 1940´erne. Det
går jeg i hvert tilfælde ud fra.
I denne NG har der da været beretninger om chikane eller det der
grænser op til dette, når en tysk indregistrerede vogn kommer kørende.
....ellers ved jeg ikke hvad det kan værer der ligger til grund for
dette.

Personligt har jeg intet mod tyskere, men jeg oplever da ofte at andre
stadigvæk har et horn i siden af dem pga. krigen.

> [...]
> Danmark er 60% reg.afgift + 25% moms (Tyskland 16% moms)
> udlejningsforsikring derfor ca. 300% dyrere, så selvfølgelig er det

De vogne jeg sammenlignede med i Tyskland og hos NBC ligger i den ende
af prisskalaen der hedder 6200 kr/uge i lavsæson´en hos NBC og er til
4 personer. Vores valg faldt på en Hobby 650Fs, del-integreret.

Jeg har besøgt Neergaards side og fundet en tilsvarende vogn i gruppe
8. Samme antal personer, indretning, længde bredde og endda bygget på
samme vogntype (Fiat Ducato) med samme motor og udstyr (..men ikke en
Hobby model). Vognen koster her 1200 kr. mere end hos NBC !!!!!!

Måske andre typer kan fås med den stor prisforskel som Jim nævner men
det ved jeg nok ikke så meget om.
Hos NBC og Neergaard følger der service med...det gør der dog ikke
altid i Tyskland. Her lejes det for 400 kr. så derfor skulle Bente
Jørgensen lige holde øje med dette.

En prisforskel på ca. 300% på udlejningsforsikringen kan jeg slet ikke
genkende...og det lyder voldsomt, men jeg vil da undersøge om jeg er
blevet tørret af NBC på dette område. I vores pris er ansvars- og
kaskoforsikringen indeholdt i prisen. Selvrisikoen er på vores
lejekontrakt skrevet til 3600 kr. , på inventar 500 kr. (NBC har i den
nye prisliste for 2003 hævet forsikringen fra 3600 til 5000 kr.)
Hos Neergaard er Selvrisikoen på 4000 kr. og der er ingen forsikring
på inventaret som hos NBC.
....så hvis dette er ca. 300% dyrere end i Tyskland...ja så kan jeg
ikke regne

> Jeg kan anbefale Neergaard fra Burg 46550013 eller Reisemobil Süderderlügum
> 0049 4663 1711 (de taler dansk) lige syd for Tønder. Begge steder kan jers
> bil stå! Og selvfølgelig får I instruktioner på dansk.

Jim reklamere for Neergaard syd for grænsen, altså i Tyskland.
De er da nok også gode, og jeg kunne måske godt finde på en anden gang
at leje hos dem, så jeg vil da anbefale Bente Jørgensen at kigge ind
hos dem også. Her "...kan bilen også stå" som Jim skriver, ligesom hos
NBC. Hos NBC får vi i øvrigt fortaget service eftersyn på vores egen
bil, medens vi er væk, hvilket vi selvfølgelig skal betale for.
Tandremmen skal udskiftes og det er dejligt at dette kan ske på deres
CAD værksted og være i orden når vi kommer hjem fra ferien.
...og den gode hjemme instruktionsvideo vi har fået tilsendt er også på
en slags dansk (jysk). Den har vi da kigget på 2 gange nu. Vi er jo
lidt amatør-dumme og skal lige ha´ gennemgange en par gange...så vi
kan forberede nogle spørgsmål til NBC når vi henter vognen.

> Det eneste synspunkt som den kære "Matti" har ret i, er omkring den private
> udlejning!

...og det er jeg da glad for. Så er vi da enige om noget...kære "Jim".

Som sagt er jeg nybegynder og jeg overser garentert et eller andet.
Hvis der er nogle andre "gamle rotter" der ved hvad man skal passe på
ved det at leje autocamper i Danmark/Tyskland....ja så lad os det
vide.

Mvh.
Matti

Fra : PHK

Dato : 04-09-02 16:45

> Kære Jim og PHK
>
> Jeg er helt forundret over jeres tilbage angreb.
> Jeg fortalte bare om min oplevelse om hvordan jeg havde vurderet hvor
> jeg syntes det var bedst at leje en autocamper.

[en masse reklame for danske udlejningsfirmaer/campingforhandlere ...]

Nu vil jeg gerne have tal på bordet - det har du behændigt undgået.

Hvad koster det at leje i Flensborg/Söderlügum?

Hvad koster det at leje hos NBC?

Hvilke forskelle er der på at leje hos de 2 ovenstående?

[og lidt om tyskere ..]

Jeg har ikke set nogen rakke ned på tyskere i denne gruppe. Tværtimod har
jeg flere gange set nogen rakke ned på DCU´s reklameartikler for bl.a. køb
af campingvogne i Danmark, som mest handler imod køb i Tyskland. Dårlige
artikler skrevet med venstre hånd. Hvis du ikke kender dem, så læs dem. Men
vær advaret, det slider på smilebåndet.

--
_
|_|

Fra : Matti

Dato : 05-09-02 21:35

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> wrote in message news:<3d762a78$0$182$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> "Matti" <md20022109@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [en masse reklame for danske udlejningsfirmaer/campingforhandlere ...]
>
> Nu vil jeg gerne have tal på bordet - det har du behændigt undgået.
?? sammenlignede da priserne i forrige indlæg (Neergaard/NBC)

> Hvad koster det at leje i Flensborg/Söderlügum?
>
> Hvad koster det at leje hos NBC?

Fiat Ducato, delintegreret, dobbeltseng bagerst, 4 Personer, motor 2.8
TD el. JTD:

Ramm-Tyskland: 4480kr + Køk.grej 400kr + Obligatorisk gr.pakke 400kr =
5280 kr.
Neergaard-Tyskl.: 7400 kr.
NBC-Danmark: 6200 kr.

Forsikring - Selvrisiko vogn:
Ramm: 4000kr (år 2002)
Neergaard: 4000kr (år 2002)
NBC: 3600kr (år 2002) dog 5000kr næste år (2003)

Forsikring - Selvrisiko inventar:
Ramm: 4000kr
Neergaard: 4000kr
NBC: 500kr (femhundrede)

> Hvilke forskelle er der på at leje hos de 2 ovenstående?

Du må gerne tage den danske vogn med hjem til bopælen og pakke den
der.
Ved den tyske vogn, skal du pakke din sager om i tyskland.
Ikke det stor problem syntes jeg, men værd at tage med i beslutningen.

> [og lidt om tyskere ..]
>
> Jeg har ikke set nogen rakke ned på tyskere i denne gruppe.

Det har jeg heller ikke...og det har jeg vist heller ikke udtalt mig
om.
Dem der blev rakket ned var vist mere franskmændene, som kunne finde
på at chikanere tyskere når disse besøger Frankrig...og der med er vi
over ved vogne med tyske nummerplader på.

> Tværtimod har jeg flere gange set nogen rakke ned på DCU´s reklameartikler for bl.a. køb
> af campingvogne i Danmark...

ja...mest dig.
.....og igen vil jeg lige tilføje at jeg ikke har noget kendskab til
DCU. Jeg skal campere for første gang i mit liv og har valgt at leje
autocamper hos en dansk autocamper udlejer, hvor prisen er OK for mig.
Jeg mener stadigvæk ikke at det er det værd at futte ned over
landegrænsen. Den meningt kan da ikke være " ..at reklamere for danske
udlejere".

...og iøvrigt kommer der penge tilbage til statskassen når vi lejer her
i danmark. Dette har dog ikke været med i min betragtning før, men når
du kan blive ophidset over mit første indlæg, så må jeg jo prøve at
forsvare dette.

Noget helt andet. Hvad er egentlig dit problem med Danske forhandlere
og DCU ??
Hvis du er den samme PHK der skriver i andre grupper, så har du også
noget imod dansk politi, danske hastighedsregler mm......if so....så
burde du da søge hjælp, eller flytte udenlands, men hvis ikke det er
dig, men en anden person, så glem ovenstående.

Når du nu engang går til modangreb...ja så kan jeg desværre ikke
modsige dig, for vores ferie syd-på begynder nu (i den danske
autocamper).

Vi nybegynder-campister glæder os og mit svar til Bente Jørgensen om
hvor hun "...også kunne leje en camper"...., udviklede sig til noget
jeg ikke havde drømt om.

Når ferien er forbi er jeg ikke campist længere (tror jeg) og jeg
besøger nok heller ikke denne NG mere, da mit behove så ikke vil være
til stede for at søge oplysninger.

Håber at du overlever dette PHK.

Mvh
Matti

Fra : PHK

Dato : 06-09-02 06:52

> Noget helt andet. Hvad er egentlig dit problem med Danske forhandlere
> og DCU ??

det ville du forstå hvis du læste de latterlige artikler der er i
DCU-bladet.

> [...]
> burde du da søge hjælp, eller flytte udenlands, men hvis ikke det er
> dig, men en anden person, så glem ovenstående.

Jeg skriver godt nok i andre grupper - men jeg kan godt nok ikke mindes jeg
lige har udtalt mig om dansk politi (som jeg regelmæssigt snakker med her i
byen) og danske hastighedsregler heller ikke.

> Vi nybegynder-campister glæder os og mit svar til Bente Jørgensen om
> hvor hun "...også kunne leje en camper"...., udviklede sig til noget
> jeg ikke havde drømt om.

Hvis dine prisoplysninger er korrekte, så er det da ikke så ringe. Det er
bare første gang jeg er stødt på det skulle være billigt at leje i DK.

> Når ferien er forbi er jeg ikke campist længere (tror jeg) og jeg
> besøger nok heller ikke denne NG mere, da mit behove så ikke vil være
> til stede for at søge oplysninger.
>
> Håber at du overlever dette PHK.

Jeg håber da du beviser jeg har udtalt mig om dansk politi og
hastighedsregler i stedet for at bringe usandheder til torvs ;)

--
_
|_|

Fra : Heidi N. K.

Dato : 06-09-02 07:39

> [...]
> "Matti" <md20022109@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >

> [en masse reklame for danske udlejningsfirmaer/campingforhandlere ...]
????? Du har da vist misforstået Matti´s indlæg

> Nu vil jeg gerne have tal på bordet - det har du behændigt undgået.
>
> Hvad koster det at leje i Flensborg/Söderlügum?
>
> Hvad koster det at leje hos NBC?
>
> Hvilke forskelle er der på at leje hos de 2 ovenstående?

???? Det har Matti da skrevet ...læser du overhovedet hva´ der står
skrevet.

> [...]
> artikler skrevet med venstre hånd. Hvis du ikke kender dem, så læs dem. Men

??? Det skriver Matti da heller ikke noget om.

.....i det hele taget syntes jeg at du er for hurtig.
Prøv dog at læse folks indlæg i gennem før end du kaster dig over dem.
Det er som om at navnet DCU eller Danske AutoCamper-forhandlere virker
som en rød klud foran næsen på dig.

Mvh
Heidi

Fra : PHK

Dato : 07-09-02 10:05

"Heidi N. K." <hnk451@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ???? Det har Matti da skrevet ...læser du overhovedet hva´ der står
> skrevet.

Ja - efter at jeg spurgte ham.

køb
Men

> ??? Det skriver Matti da heller ikke noget om.

Hvad skriver Matti ikke noget om?

> ....i det hele taget syntes jeg at du er for hurtig.

Din quoteteknik gør mig lidt forvirret - det er ikke dig, der er for hurtig?

> Prøv dog at læse folks indlæg i gennem før end du kaster dig over dem.
> Det er som om at navnet DCU eller Danske AutoCamper-forhandlere virker
> som en rød klud foran næsen på dig.

Rolig nu. Kan ud have en god tur sammen med Matti sydpå ;)

--
_
|_|

Fra : Julie Jensen

Dato : 06-09-02 07:50

> [...]
>
> Hvad koster det at leje hos NBC?
??????

> Hvilke forskelle er der på at leje hos de 2 ovenstående?

Jeg (vi) er selv nybegyndere og syntes da at Matties oplysninger var
gode.
Vi har gjort samme erfaringer og mener at beslutningen om at leje en
AC i Danmark er en fin løsning. Det er smag og behag, men det lyder da
til at det er forbudt når først PHK kommer på banen.

Til Mattie og familien; Vi ønsker jer en god tur sydpå,

Julie og familien

Fra : Frans Jørgensen

Dato : 06-09-02 08:05

> [...]
> artikler skrevet med venstre hånd. Hvis du ikke kender dem, så læs dem. Men

PHK = Vrøvle-hovede
Lad dog folk selv beslutte hvor de vil leje en vogn. (..det må de
faktisk godt selv bestemme)
Det lyder da til at Matti har gjort et godt fodarbejde. At han så vil
leje en vogn der koster mere fordi den lejes her i Danmark er da hans
sag. Hans oplysninger til Bente er da korrekte og jeg tror ikke at du
selv har sat dig ret meget ind i sagen.
Glem nu dit DCU-fis og kom videre med livet.

Frans

Fra : PHK

Dato : 06-09-02 10:02

"Frans Jørgensen" <frans_jorgensen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> PHK = Vrøvle-hovede

Ja, når man ikke kan finde argumenter ...

> Lad dog folk selv beslutte hvor de vil leje en vogn. (..det må de
> faktisk godt selv bestemme)

Det har jeg heller ikke benægtet, vel?

> [...]
> selv har sat dig ret meget ind i sagen.

> Glem nu dit DCU-fis og kom videre med livet.

Du har læst DCU´s blad?

--
_
|_|