Min 3dMark score er kedelig
Fra : f00ge

Dato : 30-08-02 12:21

Jeg har fået ny CPU og nyt grafikkort. Noget, som jeg normalt ville tro,
skulle give bedre 3dMark score.

Mit tidligere system:

AMD T-bird 1333MHz (133fsb)
Palit Daytona GF4 Ti4200 128mb
512mb PC133 RAM
Asus A7A266-E
Windows 2000 Pro

Min 3dmark score: 7455

Mit nye system:

AMD Thoroughbred 2200+ XP (1800MHz)
MSi GF4 Ti4200 64mb
512mb PC133 RAM
Asus A7A266-E
Windows 2000 Pro

Min 3dMark score her: 6864

Drivere: Jeg har prøvet såvel de gamle som de nye med det nye grafikkort.
40.41 gav mig højeste. 29.42, som jeg målte det gamle kort med, gav mig
endnu lavere score med det nye kort.

Er der nogen, der har en forklaring på dette?
Ifølge diverse tests, skulle et 64Mb Ti4200 faktisk være hurtigere end 128mb
med det meste.
Og min nye CPU burde da sparke den grundigt derop af...

Forslag modtages med kyshånd.

Fra : Dotty

Dato : 30-08-02 12:44

er det 3D Mark 2000 eller 2001......du kører med???

Fra : f00ge

Dato : 30-08-02 12:46

"Dotty" <dot@dot.com> wrote

> er det 3D Mark 2000 eller 2001......du kører med???

2001

Fra : iddqd@worldionline.d~

Dato : 30-08-02 13:48

f00ge wrote:
> Forslag modtages med kyshånd.

Prøv og pil ved din AGP apature size, en indstilling på 256 MB burde nok
være den optimale, og ellers hvad med dit grafikkorts MEM og CPU speed.

Mvh

Bruno

Fra : f00ge

Dato : 30-08-02 16:22

<iddqd@worldionline.dk> wrote:

> Prøv og pil ved din AGP apature size, en indstilling på 256 MB burde nok
> være den optimale,
Satte den fra til

= ingen forskel.
> og ellers hvad med dit grafikkorts MEM og CPU speed.

Det er default. Jeg har ikke pillet ved det. (Fik kortet i går.)

Jeg har lige formateret min HD, og lavet en ren install af Windows.
Stadig samme score. :(

Fra : Tinky Winky

Dato : 30-08-02 16:11

> Jeg har fået ny CPU og nyt grafikkort. Noget, som jeg normalt ville tro,
> skulle give bedre 3dMark score.

Er du sikker på at du kører 133Mhz FSB?

Hvad er core/mem speed på dit grafikkort?

Fra : f00ge

Dato : 30-08-02 16:19

"Tinky Winky" wrote:

> Er du sikker på at du kører 133Mhz FSB?

Ja.

> Hvad er core/mem speed på dit grafikkort?

Det har jeg ikke pillet ved. Har slet ikke et o/c tool.

Fra : Tinky Winky

Dato : 30-08-02 20:25

> Ja.

> Det har jeg ikke pillet ved. Har slet ikke et o/c tool.

Hvilket betyder at core/mem speed er...?

Se evt. her:
<http://www.vr-zone.com/reviews/Palit/GF4Ti4200/>

Det kan være at dit Pallit kort har haft Ti4400 BIOS og kørt med det. Har du
stadig dit Pallit kort? Tjek evt. hastigheden på det.

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 30-08-02 19:29

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> wrote in message
> [...]
128mb
> med det meste.
> Og min nye CPU burde da sparke den grundigt derop af...

har du lagt via 4in1 driver på maskinen jeg score 9878 med en xp1700 og et
gf4ti4200 ikke oc dog har jeg pc2700 ram i min maskine men så meget mere
burde det ikke betyde

Fra : f00ge

Dato : 30-08-02 22:23

"Claus Lerbech Jensen" <Claus@lerbech.dk> wrote:

> har du lagt via 4in1 driver på maskinen jeg score 9878 med en xp1700 og et
> gf4ti4200 ikke oc dog har jeg pc2700 ram i min maskine men så meget mere
> burde det ikke betyde

Jeg har ikke VIA chipset, men ALi. De drivere er lagt ind, ja.

Nu har jeg lige lagt winXP ind. Nu får jeg 7004. :(

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 30-08-02 20:56

Hvorfor har du et mindre grafikkort med mindre ram på. det kan have noget
med det at gøre.

Fra : f00ge

Dato : 30-08-02 22:25

"Thomas Strøm Larsen" <tholar30@hotmail.com> wrote:

> Hvorfor har du et mindre grafikkort med mindre ram på. det kan have noget
> med det at gøre.

Samtlige benchmarks, jeg har læst, siger, et 64mb er hurtigere. (Vist kun
Aquanox, som kan lide 128mb)

Fra : Tinky Winky

Dato : 31-08-02 15:52

> Samtlige benchmarks, jeg har læst, siger, et 64mb er hurtigere. (Vist kun
> Aquanox, som kan lide 128mb)

Det er fordi 64MB ofte kører med højere mem/core speed en 128 MB modellerne.

Hvad er mem/core speed på dit kort? Jeg har forstået at du ikke har OC. Men
hvad er mem/core speed?

Hvad var det på dit Pallit?

Fra : Kim Hansen

Dato : 01-09-02 06:47

On Sat, 31 Aug 2002 16:52:01 +0200, "Tinky Winky"
<lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> wrote:

> [...]
>
>Hvad er mem/core speed på dit kort? Jeg har forstået at du ikke har OC. Men

Sådan et har jeg lige købt, og på æsken står der at
Gf 4 ti 4200 64 mb kører 250/500 og
Gf 4 ti 4200 128mb kører 250/440

Men mit Gf 4 ti 4200 128 mb kører uden oc 250/500,
det kan være jeg har været heldig

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : fretur

Dato : 31-08-02 19:26

"f00ge" <f00ge***REMOVE***@gmx.net> wrote in message

CUT

> [...]
128mb
> med det meste.
> Og min nye CPU burde da sparke den grundigt derop af...

Hvad med harddisken ?? er det samme harddisk ??
ER du sikker på at den er sat til ULTRA DMA 4, 5, eller 6 som den skal være
!!!
Prøv også at opdatere AGP driver til bundkortet.

Søren.

Fra : J. V. Rasmussen

Dato : 02-09-02 22:02

Prøv at pille forskelligt USB udstyr ud når du kører testen. Mit USB modem
trækker 1500 point ned!!

f00ge <f00ge***REMOVE***@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6f554d$0$27693$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...