"Børgesen" <news@klog.dk> writes:
> Flere Intenetselskaber har den regel, at hvis et abonnement opsiges eller
> spærres er e-postadressen låst i 6 måneder.
>
> Nu har et Internetselskab lukket en internetkonto med tilhørende e-post ved
> en fejl, og kunden vil selvfølgelig gerne have sin e-post adresse tilbage.
> Selskabet melder, at det ikke kan lade sig gøre grundet 6-måneders reglen.
>
> Er 6 månedersreglen en firmapolitik eller er det lovbestemt.
>
> Nogen der ved, om det er muligt at få genoprettet adressen, og om det kun er
> internetudbyderen, man i givent fald kan henvende sig til?
Mit svar har intet med jura at gøre. Jeg var ude for at min
email-konto blev lukket uden varsel og efter at have snakket med en
del supportere fik jeg endelig fat på en der lød som om han vidste
lidt om hvad han snakkede om. I hvert fald indtil han fortalte at når
en mailkonto bliver lukket, så bliver adressen sat i karantæne i en
database 6 måneder, og i de 6 måneder kan man ikke komme til den. Da
jeg nægter at tro på at man laver en database som ingen mennesker har
adgang til bad jeg ham om at tjekke det lidt højere oppe i
hirakiet. Det skulle han nok, også selvom han naturligvis havde
ret. Nogle dage senere blev jeg ringet op fra en overordnet: Han
undskyldte mange gange, jeg fik min adresse tilbage og jeg fik
refunderet en måneds abonnement.
Moralen må være at det er udbyderen man skal snakke med og at det godt
kan lade sig gøre, selvom de påstår noget andet.
Hvis der virkelig er en lov om at de ikke må udlevere en adresse, så
vil jeg da også gerne høre om det.
Mvh Trine
--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland