USB2 og Mac OS 9.x
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-08-02 11:36

Hejsa,

Et lille hurtigt spørgsmål:

Er det muligt at bruge USB2 kort sammen med Mac OS 9, eller duer det kun i OS X?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : thomas tomcat

Dato : 30-08-02 11:56

> Er det muligt at bruge USB2 kort sammen med Mac OS 9

jeg købte et Adaptec 3100 LP, og det har vist ingen probs med 9.1 -- ifht
min printer. Men det dur sletikke med mit MOTU MIDI interface. Noget med at
en relevant driver åbenbart ikke findes.

Men altså, mit kontorgrej = usb2 OK.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-08-02 19:16

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote in news:B9951BEB.68BF%tomcat@pc.dk:

> [...]
> ifht min printer. Men det dur sletikke med mit MOTU MIDI interface.
> Noget med at en relevant driver åbenbart ikke findes.

Spørgsmålet går mere på, om man kan få USB2 hastighed under Mac OS 9. De
oplysninger jeg har fundet på nettet, indikerer at man kun opnår USB 1.1
hastighed under Mac OS 9 og USB2 hastighed under OS X.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : thomas tomcat

Dato : 01-09-02 21:44

in article Xns927ACE1ED671Fspam02tdcadsldk@193.88.15.201, René Frej Nielsen
at spam02@tdcadsl.dk wrote on 30/08/02 20:15:

> Spørgsmålet går mere på, om man kan få USB2 hastighed under Mac OS 9. De
> oplysninger jeg har fundet på nettet, indikerer at man kun opnår USB 1.1
> hastighed under Mac OS 9 og USB2 hastighed under OS X.

Nå for dælen. det havde jeg ik lige fattet.

Jeg har ingen anelse. Min printer er så langsom/ hurtig, som den altid har
været.

Kortet var et fejlkøb. Jeg skulle bare ha en måde at få sat mere end 2
usb-ting til Mac'en, fordi de x#€%* apple-beslutningstagere kun har sat 2
usb-porte på G4 toweret.

( ..blev træt af at ligge og rode under bordet, når jeg skulle printe.)

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 01-09-02 22:27

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote in news:B99848B2.6A2D%tomcat@pc.dk:

> ( ..blev træt af at ligge og rode under bordet, når jeg skulle
> printe.)

Det kan jeg godt forstå... hvad med en USB-hub?

Du har forresten UTF-8 kodning på dit indlæg...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : thomas tomcat

Dato : 01-09-02 22:43

in article Xns927CEE8AA1C4Bspam02tdcadsldk@193.88.15.201, René Frej Nielsen
at spam02@tdcadsl.dk wrote on 01/09/02 23:26:

> Det kan jeg godt forstå... hvad med en USB-hub?

Fik at vide, at en hub _måske_ lavede små-forsinkelser -- forbudt forbudt,
når det er til MIDI-brug. Istedet endte jeg jo så med et PCI-kort, der ikke
er kompatibelt med netop det MIDIinterface, jeg har

fandt aldrig ud af, om det passer, at en hub forsinker usb-fra-MIDI.

> Du har forresten UTF-8 kodning på dit indlæg...

Ja, den spurgte mig osse, da jeg afsendte svaret, om jeg var klar over, at
dette indlæg kun kunne (eller stod der skulle) sendes i [etellerandet, jeg
ikke ved noget om] -format.

Min standard indstilling er "Send svar i samme format som originalen."
-så jeg klikkede ja.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-09-02 16:25

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote in news:B9985669.6B46%tomcat@pc.dk:

> [...]
> PCI-kort, der ikke er kompatibelt med netop det MIDIinterface, jeg har
>

> fandt aldrig ud af, om det passer, at en hub forsinker usb-fra-MIDI.

Det lyder ikke helt usandsynligt.

--
Mvh.
René Frej Nielsen