/ Forside / Teknologi / Udvikling / Delphi/Pascal / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Delphi/Pascal
#NavnPoint
oldwiking 603
jrossing 525
rpje 520
EXTERMINA.. 500
gandalf 460
gubi 270
DJ_Puden 250
PARKENSS 230
technet 210
10  jdjespers.. 200
Corba / SOAP ??
Fra : Finn Bindeballe


Dato : 30-08-02 10:36

hej alle.......

er der nogle der har erfaring med at få CORBA til at fungere i gennem
firewalls??? ( evt port 80 ) eller skal man glemme det, og lave det med
SOAP ?????

/finn



 
 
David A. D. Konrad (30-08-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 30-08-02 11:30

"Finn Bindeballe" <finnb@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3D6F3C96.21155C7E@post6.tele.dk...
> hej alle.......
>
> er der nogle der har erfaring med at få CORBA til at fungere i gennem
> firewalls??? ( evt port 80 ) eller skal man glemme det, og lave det med
> SOAP ?????

Svjh stopper Borland al support af CORBA fra 1.1.2003, så jeg ville ikke
basere nyudvikling på det!



Uffe Kousgaard (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 30-08-02 14:08

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
news:aknheb$l7s$1@sunsite.dk...
> Svjh stopper Borland al support af CORBA fra 1.1.2003, så jeg ville
ikke
> basere nyudvikling på det!
>
Har du nogen reference til dette ?


David A. D. Konrad (02-09-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 02-09-02 12:03

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6f6e48$0$182

> > Svjh stopper Borland al support af CORBA fra 1.1.2003, så jeg ville
> ikke
> > basere nyudvikling på det!
> >
> Har du nogen reference til dette ?

OK, Uffe. Glad for, at jeg skrev "svjh". Den er tiltet lidt, fordi de
åbenbart udfaser Corba (i forbindelse med DataSnap eksempelvis), og det har
jeg så blandt sammen oppe i mit lille hoved med BDE-udfasningen. Beklager
hvis mit svar har forvirret eller misledt folk. Fy!!



Peter Jespersen (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 31-08-02 21:42

On Fri, 30 Aug 2002 12:29:31 +0200, David A. D. Konrad wrote:

>"Finn Bindeballe" <finnb@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>news:3D6F3C96.21155C7E@post6.tele.dk...
>> hej alle.......
>>
>> er der nogle der har erfaring med at få CORBA til at fungere i gennem
>> firewalls??? ( evt port 80 ) eller skal man glemme det, og lave det med
>> SOAP ?????
>
>Svjh stopper Borland al support af CORBA fra 1.1.2003, så jeg ville ikke
>basere nyudvikling på det!

Det lyder besynderligt siden Borland i stor stil er ved at rode sig ud i et
større Linux-eventyr (Er fx medlemmer af både redhat og United Linux
alliancerne)...

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Why is it you never run out of TP when you aren't on the john?




David A. D. Konrad (02-09-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 02-09-02 12:04

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i en meddelelse

>Svjh stopper Borland al support af CORBA fra 1.1.2003, så jeg ville ikke
>basere nyudvikling på det!

Det lyder besynderligt siden Borland i stor stil er ved at rode sig ud i et
større Linux-eventyr (Er fx medlemmer af både redhat og United Linux
alliancerne)...
----
Øh, Corba har da intet med Linux at gøre som sådan...?





Uffe Kousgaard (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Uffe Kousgaard


Dato : 02-09-02 13:13

"David A. D. Konrad" <david_konrad@hotmail.com> wrote in message
news:akvgip$332$1@sunsite.dk...
> "Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder besynderligt siden Borland i stor stil er ved at rode sig ud
i et
> større Linux-eventyr (Er fx medlemmer af både redhat og United Linux
> alliancerne)...
> ----
> Øh, Corba har da intet med Linux at gøre som sådan...?

Corba kan kaldes en "cross-platform" udgave af COM, så det har også
noget med Linux at gøre. Og Mac. Og Java. Og .....

http://www.corba.org/


David A. D. Konrad (02-09-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 02-09-02 17:27

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
news:3d7355a6$0$59374

> > Øh, Corba har da intet med Linux at gøre som sådan...?
>
> Corba kan kaldes en "cross-platform" udgave af COM, så det har også
> noget med Linux at gøre. Og Mac. Og Java. Og .....

Ja, det er jeg klar over. Det virkede blot som om Peter Jespersen mente, at
CORBA var et eller andet Linux-fænomen...Det er det jo langt fra.




Peter Jespersen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 06-09-02 14:05

On Mon, 2 Sep 2002 18:26:56 +0200, David A. D. Konrad wrote:

>"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
>news:3d7355a6$0$59374
>
>> > Øh, Corba har da intet med Linux at gøre som sådan...?
>>
>> Corba kan kaldes en "cross-platform" udgave af COM, så det har også
>> noget med Linux at gøre. Og Mac. Og Java. Og .....
>
>Ja, det er jeg klar over. Det virkede blot som om Peter Jespersen mente, at
>CORBA var et eller andet Linux-fænomen...Det er det jo langt fra.

Jeg mente at CORBA er heftigt brugt blandt andet på Linux-platformen som
Borland her på det seneste har skudt en del ressourcer i (Fx er de med i både
Redhat og United Linux alliancerne).

Og jeg vil nærmere sige at COM (Er det ikke Netbook det hedder idag ??) er
delvist modelleret efter CORBA standarden, ligesom SOM/DSOM

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
My girlfriend says I don't pay attention, or something like that.




David A. D. Konrad (06-09-2002)
Kommentar
Fra : David A. D. Konrad


Dato : 06-09-02 15:32

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, det er jeg klar over. Det virkede blot som om Peter Jespersen mente, at
>CORBA var et eller andet Linux-fænomen...Det er det jo langt fra.

Jeg mente at CORBA er heftigt brugt blandt andet på Linux-platformen som
Borland her på det seneste har skudt en del ressourcer i (Fx er de med i
både
Redhat og United Linux alliancerne).
--
Jeg mener nu godt man påstå, at CORBA ikke ligefrem har fremtiden foran sig.
For indeværende kan jeg kun erindre, at det bliver brugt i forbindelse med
lavniveaukommunikation på applikationsservere - men det betyder jo ikke, at
der er virksomheder rundt omkring der benytter det i egenudviklede systemer.





Peter Jespersen (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Peter Jespersen


Dato : 06-09-02 19:13

On Fri, 6 Sep 2002 16:31:31 +0200, David A. D. Konrad wrote:

>"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i en meddelelse
>
>>Ja, det er jeg klar over. Det virkede blot som om Peter Jespersen mente, at
>>CORBA var et eller andet Linux-fænomen...Det er det jo langt fra.
>
>Jeg mente at CORBA er heftigt brugt blandt andet på Linux-platformen som
>Borland her på det seneste har skudt en del ressourcer i (Fx er de med i
>både
>Redhat og United Linux alliancerne).
>--
>Jeg mener nu godt man påstå, at CORBA ikke ligefrem har fremtiden foran sig.
>For indeværende kan jeg kun erindre, at det bliver brugt i forbindelse med
>lavniveaukommunikation på applikationsservere - men det betyder jo ikke, at
>der er virksomheder rundt omkring der benytter det i egenudviklede systemer.

Tværtimod...
Java for eksempel er ved at vandre imod CORBA, fordi RMI ikke
ressourcemæssigt er lykken (Løsningen for mange større udviklere har ofte
været at lave deres egen implementation af RMI eller benytte CORBA broen
IDL-Java) - derudover gør det J2EE programmer istand til at kommunikere med
andre CORBA baserede apps... AFAIR er det ligefrem en del af Java14.
standarden.
Et andet eksempel er X-WindowManageren KDE der er ved at få indbygget en
stribe remote features - blandt andet så en bruger kan distribuere sin
desktop og bruge den på en anden end sin egen maskine, derudover er der også
en stribe enterprise-tiltag.

Live long and prosper...
_________________________________________________________________
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Drive Not Ready--(R)etry, (G)oto Impulse, (C)all Geordi




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste