Andet multimedie
bentjuul 3670
Skrift i Illustrator 9 bliver grå
Fra : Bo Overgaard

Dato : 20-02-01 11:25

Kære gruppe

Jeg arbejder med Ill 9.0 og undre mig over at når jeg arbejder med text
bliver det til en grå box, så man ikke kan se hvad der står når jeg zoomer
ud. Fakstisk skal jeg zomme ind til 4-800% for at se havd der står - og det
er ikke altid lige praktisk. Jeg har ikke haft tilsvarendene problemer i
Ill. 7 eller 8. Jeg vil tro at jeg er kommet til at pille ved en eller anden
grundindstilling. Er der nogen der har et bud, på hvordan jeg løser dette
problem?

Mvh

Bo Overgaard

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-02-01 11:49

"Bo Overgaard" <boo@fsl.dk> wrote in message
> [...]
anden
> grundindstilling. Er der nogen der har et bud, på hvordan jeg løser dette

Prøv at kigge i Preferences/Type &Auto Tracing/Type Options, pkt. Greeking.
Her sætter man indstillingerne for hvornår Illustrator skal lave tekst om
til 'græsk' dvs. bare en grey out, som du beskriver det. Som standard står
den til en indstilling i pt, men den kan muligvis sættes om til pixels,
vhilket kunne forklare hvorfor du skal zoome så langt ind for at se noget.

/Per

Fra : Bo Overgaard

Dato : 20-02-01 12:10

Mange tak - det var lige det der skulle til. Jeg var ikke klar over at det
var det Greeking stod for.
Herligt med den hurtige hjælp.

Tak fra

Bo Overgaard

Fra : Martin Poll

Dato : 20-02-01 14:44

Hej Bo
Prøv:
Hjælpefil -søg-mumletekst

her er hvad du skal gøre ( håber jeg)

1 Vælg Rediger > Indstillinger > Tekst og automatisk vektorisering.

2 Skriv en værdi i punkter i tekstboksen Mumletekst, og klik på OK.

Med venlig hilsen

Martin