Rigtige "Bikere"
Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-08-02 08:32

Nogengange oplever man ved selvsyn hvorfor motorcyklister har et dårligt ry.

Ved odden færgehavn i aftes var der en "klub" der skulle med. Fra
betalingsbåsene og ned forbi holdene biler og mellem hunde og børn blev der
lige givet opvisning i kørsel på et hjul med "pæn fart" afsluttet med
stoppies.

Herefter en gang krumtapsræs med god brug af dødmandsknappen så man fik lidt
knald og flammer ud af udstødningen.(Jeg tror aldrig jeg skal købe en brugt
"sports-cykel) Efter 5-10min var der ro mens dåseøllerne blev hevet ud af
"support-vognen".

Ombordskørslen på færgen var så igen præget af samme larm. Sådan en alu-dåse
reflekterer jo lyden godt fra krumtapsræs ...

Ombord på færgen overhørte jeg en del snak om larmen/opførslen og den var
_ikke_ positiv.

Det var en gruppe på ~15 blandede sport/custom maskiner og inkluderede en
gul 3-hjulet harley med billards-kugle på gearskiftet (som knækkede af da
han skulle ibakgear på færgen).

/A

Fra : nn

Dato : 30-08-02 09:03

Slap dog af, du har vel også været ung engang. Jeg var da ikke et hak bedre
da jeg som 18 årig var på tur med vores mc klub.

Idag kan jeg godt ryste lidt på hovedet af deres opførsel og af deres
kørsel, men så husker jeg hvordan jeg selv troede livet var en fest og at
man aldrig skulle dø.

Men så bliver man gammel og klogere/kedeligere ???

Mvh NN

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-08-02 09:59

> Slap dog af, du har vel også været ung engang. Jeg var da ikke et hak
bedre
> da jeg som 18 årig var på tur med vores mc klub.

Hvis jeg slapper mere af falder jeg i søvn og jeg vil skyde deres
gennemsnitsalder til nærmere 30 (oppefra) end 18.

> Idag kan jeg godt ryste lidt på hovedet af deres opførsel og af deres
> kørsel

Det var også sådan mit indlæg skulle læses - altså som en let hovedrysten af
"nogen" motorcyklister i flok.

/A

Fra : Morten Juel

Dato : 30-08-02 10:07

ihh lad dem dog ha lidt sjov.. jeg ville ha stået og huijet

Mvh
Morten

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 30-08-02 11:51

> ihh lad dem dog ha lidt sjov.. jeg ville ha stået og huijet

..... det er så din (sikkert mange andres mening) og den er fin for Jer, hvis
I synes at det er helt ok, at være ligeglad med omgivelserne!

Jeg synes nu, at de er nogle fjolser!
Nu skrev Anders Majland jo også, at han ved selvsyn har oplevet, hvorfor
motorcyklister har et dårligt ry. Så var det ikke en god idé, hvis det blev
både din, min og alle andres opgave, at komme dette dårlige ry til livs?
I princippet KAN vi være ligeglade med, hvad andre tænker om "os". Men ville
det ikke være dejjligt, hvis den almene dansker ikke altid forbinder en
motorcyklist med en fordrukken, farlig og højrystende uromager, eller
forbinder en MC klub, som nogle forstyrrede elementer, der bare skal sættes
i flertal?
Det eneste "Vi andre" kan gøre, er at tage kraftig afstand fra den slags
latterligheder og tydeligt fremhæve, at størstedelen af motorcyklisterne,
både er fredelige og skam (for det meste) har hjernen med?

Jeg ved godt, at oplevelsen ikke særlig sjældent, man ser jo også
højtrystede gymnasiekammerater på druktur.... de kan også være trælse, men
det er åbenbart legalt. Jeg tror, at folk tolerancetærskel pludslig bliver
meget lille, når der er tale om motorcyklister, da disse få uheldige
opførsler, blot er mere næring til folks helt ubegrundede fordomsbilleder.

.... ja, og det var så mit sure opstød og uforbeholdende mening, som sikkert
mange er fuldstændig uenig i!

Den kan også være totalt forkert og helt galt.... men dér kom den altså.

Hilsen
Lars

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 30-08-02 12:13

> [...]
> meget lille, når der er tale om motorcyklister, da disse få uheldige
> opførsler, blot er mere næring til folks helt ubegrundede fordomsbilleder.

Nu er fulde gymnasiekammerater/soldater mf. sjældent til fare for andre. Men
en mc ført på baghjulet med "høj" fart mellem fodgængere og hunde kunde nemt
være gået galt.

Sammenlign det hellere med en stopfuld golf1 eller gammel 320i der lige
skal brænde dæk eller lave en håndbremsevending, og kaste nogle tomme
øldåser mens musikken dunker omgang med en 2" udstødning. Der tror jeg
tolerancen er omkring den samme... Eller en tur til Løkken/Blokhus om
sommeren. Der er også mange "grupper" der bryder normerne. Men som altid var
det højest en håndfuld der skabte "liv i gaden" men det er dem folk husker
og talte hovedrystende om på færgen - og jeg nu skriver om.

Men derudover hiver velpudsede maskiner da altid nysgerrige frem med ungerne
på armen. Det var nogle spændede maskiner imellem. Og det var første gang
jeg fik set nærmere på sådan en harley trike. Synd med den knækkede geararm,
og jeg håber da de kom helt hjem (De kørte da selv fra færgen, men jeg ved
ikke i hvilket gear

/A

Fra : Niels S.

Dato : 30-08-02 12:38

Lars T. Thomsen skrev

*SNIP* - en masse sande ord skrevet på en sober måde. Godt gået!

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-08-02 12:56

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> Lars T. Thomsen skrev
>
> *SNIP* - en masse sande ord skrevet på en sober måde. Godt gået!

Nemlig !

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 30-08-02 14:34

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse

> Nemlig !

Yeah, hørt hørt....

--
MVH Rune som ikke har kørt sin TDM i en uge nu.... lorte betændte hæl !

Fra : Poul Tyrrell

Dato : 31-08-02 17:20

> ... ja, og det var så mit sure opstød og uforbeholdende mening, som
sikkert
> mange er fuldstændig uenig i!
>
> Den kan også være totalt forkert og helt galt.... men dér kom den altså.

Muligt, men jeg er nu meget enig med dig.

Egentlig synes jeg det er OK med lidt show for folket, hvis det foregår på
en måde, så der ikke er nogen, der kommer i fare ved det; men når det bliver
fulgt op med øl og øvrig støjende adfærd, bliver det eventuelt positive
imidlertid meget hurtigt vendt til noget absolut negativt !

Det gavner absolut ikke motorcykel-folkets omdømme !

M.v.h.
Poul Tyrrell
Moto Guzzi California III

Fra : Morten Juel

Dato : 30-08-02 12:56

> ihh lad dem dog ha lidt sjov.. jeg ville ha stået og huijet

Skal lige siges at jeg ikke kan den slags på min GPZ.. jow en koger på våd
vej kan jeg da finde ud af
baghjul tør jeg ikke, der er den for stor !

Mvh
Morten

Fra : Michael H.

Dato : 30-08-02 10:05

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message
> [...]
brugt
> "sports-cykel) Efter 5-10min var der ro mens dåseøllerne blev hevet ud af

Sådan er det vel når mange mc'er kører sammen. Når en laver et stunt
ja, så ta'r det et sekund før en anden skal overgå det og en tredie osv
osv..
Nogen gør det vel også fordi man får en del opmærksomhed på mc, og
mere opmærksomhed når man kører flere sammen og så få ikke at ''skuffe''
de mennesker der kikker på bliver der lige givet et nummer eller to..

Jeg personligt er stoppet med det fordi, at de gange jeg ville ''blære'' mig
over for andre, har det været meget tæt på en røvtur, hvergang...

Så det har jeg tolket som en advarsel fra oven.

Michael GSX-R 600 '00

Fra : Boie

Dato : 02-09-02 21:29

Hej

Jeg vil sku hellere opleve sådan en gang fis i gaden en tage en tur i
Jomfrue Ane gade en lørdag aften, DET ER SGU VED AT BLIVE FARLIGT, og jeg
er sgu vant til lidt af hvert, født og opvokset i gaden efter nyhavn da der
var noget der hed den grimme side og den pæne side, som en skrev, så vil der
altid være lidt gang i gaden når der er flere sammen, og efter at have været
på mosten og set race kan det jo godt være der sad lidt i kroppen endnu.
Det gjorte der i hvertfald i de mange maskiner der overhalede os på vej hjem
og det var ikke harleyer, så hurtig kan de sgu ikke køre men det syntes du
måske er helt i orden, jeg suntes fandme det er meget farliger at køre 200
eller mere på en almindelig landevej.
Ang. den trehjulede Harley så jeg er godt klar over hvem du snakker om, det
er en god ven, men til din orientering var det ikke en original servicar men
en kraftig modificeret tre-hjuler med en bagklump der var vendt om så den
passer til motoren, mig bekendt kører vedkommende ikke i klub, men hvis du
mener det, må du da kunne sige hvad det var for en klub ?.
Det er også skægt, at den eneste maskine du nævner er Harleyen, (for du
kører ganske sikkert ikke Harley) du er da ikke meget bedre selv, da du
nævner lige præcis Harleyen og lænker det sammen med at det giver nogle
forkerte signaler, hvad med de andre maskiner, såkaldte sportsmaskiner det
kan i hvertfald ikke være Harleyer, jeg havde næsten lyst til at indvitere
dig med på en tur i vores klub, når vi er 15-25 stk. samlet, så er der da
også lidt fis i gaden men aldrig ondsindet, og jeg er helt sikker på, at du
bliver en lille smule revet med at sammenholdet, tror du ikke selv det el.
har du aldrig oplevet sådanne i dine øjne slige ting.

--
M.v.h Boie www.boie.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 03-09-02 11:01

> så hurtig kan de sgu ikke køre men det syntes du
> måske er helt i orden, jeg suntes fandme det er meget farliger at køre 200
> eller mere på en almindelig landevej.

Min holdning ses selvfølgelig i indlæget, og ja jeg syntes også:
- De larmede lidt rigeligt og
- At det var uforsvarligt at køre på baghjul hvor der går løse hunde og børn
- Unødvendigt at holde hornknappen i bund ved frakørsel af færgen som en
anden bakkeåbning ...

Men jeg kan ikke helt se hvad det har med 200km/t på en landevej at gøre
(som jeg iøvrigt heller ikke biliger)?

> [...]
> passer til motoren, mig bekendt kører vedkommende ikke i klub, men hvis du
> mener det, må du da kunne sige hvad det var for en klub ?.

Den lignede heller ikke helt noget jeg havde set close-up før og han var
umiddelbart et roligt gemyt men i en flok med nogen der åbenbart kendte
hinanden godt og havde kørt hinanden lidt op.

Jeg skrev også "klub" da de ikke skiltede med det på ryggen. En gjorde sig
til talsmand og talte med ham der skulle styre ombordkørslen. "Talsmanden"
sagde at "de" kun havde reservation til 12 men at de jo gerne ville have de
sidste med. Det lød for mig igen som om de var en gruppe der hørte sammen.

> Det er også skægt, at den eneste maskine du nævner er Harleyen, (for du
> kører ganske sikkert ikke Harley)

Nope det gør jeg ikke - nok primært fordi jeg pt. kun vil have råd til en
basketcase og at der nok også er andre typer mc'er jeg gerne vil have prøvet
at eje først. Men du må da give mig ret i, at i en flok af blandede
sport/custum maskiner der skiller den gule 3-hjulede sig da noget ud.

> nævner lige præcis Harleyen og lænker det sammen med at det giver nogle
> forkerte signaler, hvad med de andre maskiner, såkaldte sportsmaskiner det
> kan i hvertfald ikke være Harleyer

Nope - og jeg skrev vist at det var en gruppe med blandede maskiner der gav
nogle forkerte signaler.

I et followup til det indlæg du svarer på skrev jeg

Og mht til krumrrapsræset skrev jeg også. "Jeg tror aldrig jeg skal købe en
brugt "sports-cykel"". Deri ligger ret explicit at der ikke var custom
maskinerne det gik udover ....

> [...]
du
> bliver en lille smule revet med at sammenholdet

Fis i gaden er ok - man skal bare vælge den rigtigte gade

Jeg tror forresten at vi har hilst på hinanden. Kan det passe at jeg købte
nogle sikkerhedsseler til en mazda af dig engang i starten af 2000, og at du
bor uden for roskilde og har et superlækkert værksted ?

Jeg er efterhånden kun i nærheden af kbh på hverdagene (har købt et hus på
landet hvor der med tiden også gerne skulle blive indrettet et værksted i et
200m2 udhus - men der er mange projekter der skal gennemførs før der bliver
tid til at skrue på mc'er - startende med indretning af 1.sal i huset og nyt
tag på udhuset. Men hvis dit "næsten lyst" bliver til en invitation så sig
skriv bare. Er jeg i nærheden skal jeg ikke afvise at jeg kommer omkring på
min italienske-brug-og-smid-væk-plastik-knallert, som jeg nok skal parkere
pænt i baggrunden

Anders Majland

Fra : Boie

Dato : 03-09-02 11:27

Hej Anders

Helt i orden Anders, ja - jeg mener også nu, at kunne huske dig, godt ord
igen , men det var vist nok det med Harleyen der satte mit pis i kog,
for hvis der er nogen der laver larm, så præciserer folk for det meste altid
at der var en Harley med, kan du have det godt og du er altid velkommen.
Det med farten, var for at understrege, at jeg mener det er noget farligere
end at lave lidt fis i gaden, for vi ser det tit når vi nuller derudaf med
80-90 i timen, at der altid er nogle der kører uhyggeligt stærkt, og det er
i mange tilfælde sportsmaskiner.

--
M.v.h Boie www.boie.dk