Politiet - taget på fersk gerning?
Fra : Bernhard

Dato : 30-08-02 06:48

Et tænkt spørgsmål

Hvordan er det lige, når man kører ræs/(råddent -> herunder kører
fra Policien?

Selvom de skulle have noteret nummeret, så skal de vel fange een først
- medmindre de har et fornuftigt foto...?

Pft.

Wheeler

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-08-02 07:22

> Selvom de skulle have noteret nummeret, så skal de vel fange een først
> - medmindre de har et fornuftigt foto...?

hvis de ikke har stoppet dig, og ikke har et foto, vil du stadig få en
henvendelse fra dem, såfremt de har taget nummeret. MEN!, de kan jo ikke
bevise hvem der har kørt cyklen, og du har ikke pligt til at udtale dig,
hvis det kan skade dig selv.
Du kan også sige du ikke vil sige hvem du havde udlånt cyklen til, og så for
du en bøde på 500,- for ikke at gøre dette.

Så for at du kan dømmes for råden kørsel, skal de bevise at det var dig der
kørte, det er ikke nok, at en person på din cykel kørte råddent, det kan du
ikke straffes for.

Så bare vær kold når de kommer

mvh

Thomas Jensen
XJ600s div ´96

Fra : AW på TRX

Dato : 30-08-02 07:45

> Selvom de skulle have noteret nummeret, så skal de vel fange een først
> - medmindre de har et fornuftigt foto...?

Det er efter min mening ualmindelig dumt at forsøge, at køre fra politiet.
Husk på, de har radioer, og der er altid (næste altid) mere end en i
nærheden. Hvis det er en MC betjent, så ville jeg nok også stille mig
tvivlende overfor hvor mange der reelt kan køre fra dem. De er trods alt
rimelig dygtige på deres MC 'er når det sådan lige kommer over dem - og det
gør det nok hvis du forsøger at køre fra dem. En bil har man måske en chance
imod, da de ikke kan sno sig, men føl dig ikke sikker.

Desuden udsætter du dig selv for en overhængende risiko ved at forsøge på et
sådan "stunt" ude i trafikken. Så kan det være, at politiet kan skrabe dine
indvolde af en lygtepæl bagefter, i stedet for at give dig en bøde. Og værst
af alt - det kan være at du kommer til at skade andre mennesker hvis du
kører galt.

Det var så min mening.

Allan
TRX 850
If you can take the time - don't do the crime.....
(Men det er da OK at forsøge lidt juridisk tovtrækkeri bagefter a la Uffe
)

Fra : Martin

Dato : 30-08-02 09:41

"AW på TRX" <awXXX@teamunique.dk> wrote in message

> [...]
værst
> af alt - det kan være at du kommer til at skade andre mennesker hvis du

Ja og vi siger tak til moralens vogter og ønsker ham go' tur hjem.

Jeg tror at de fleste her i NG er rimelig godt klar over hvilke risici der
forbundet med MC kørsel her under "rådden" kørsel.

Det var så MIN mening.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 30-08-02 11:41

Martin wrote:
> Ja og vi siger tak til moralens vogter og ønsker ham go' tur hjem.

Du mener altså, at det kan forsvares at forsøge at køre fra polittiet?

> Jeg tror at de fleste her i NG er rimelig godt klar over hvilke
> risici der forbundet med MC kørsel her under "rådden" kørsel.

Tilsyneladende ikke spørger (dog er det jo heldigvis et tænkt
spørgsmål).

> Det var så MIN mening.

Og den kan bruges til? Vil du forsøge at køre fra strisserne?

\Mandal

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-08-02 12:19

Brian Fisker [8900] wrote ...

> Du mener altså, at det kan forsvares at forsøge at køre
> fra polittiet?

Jeg tror Jes skal ha' troldeskiltet frem nu...

--
Mikkel

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-08-02 14:43

Mikkel Christensen wrote:

> Brian Fisker [8900] wrote ...

> Jeg tror Jes skal ha' troldeskiltet frem nu...

Værsgo'

--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |
/ O O\__ feed |
/ \ the trolls |
/ \ \ |
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Martin

Dato : 30-08-02 13:35

"Brian Fisker [8900]" <Fisker@mobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
> spørgsmål).

> Og den kan bruges til? Vil du forsøge at køre fra strisserne?

Næh. det vil jeg ikke. aldrig.

Jeg er bare træt af at nogen ( bla. dig ) absolut skal prædike moral over
for andre voksne mennsker. som jeg skrev.
8< snip
> Jeg tror at de fleste her i NG er rimelig godt klar over hvilke
> risici der forbundet med MC kørsel her under "rådden" kørsel.
>8 snap

det er folks egen beslutning at være idioter. og når nu de ER idoter skal
man ikke diskutere deres beslutning.

"Hvis du begynder at deskutere med en idiot, så kan folk ikke se hvem der
er idioten"

MVH
Martin

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 30-08-02 17:02

Martin wrote:
> Jeg er bare træt af at nogen ( bla. dig ) absolut skal prædike moral
> over for andre voksne mennsker. som jeg skrev.

Du er velkommen til at finde indlæg hvor jeg prædiker moral! Mener jeg
ikke, jeg gør. Er blot uenig i dit indlæg.

> det er folks egen beslutning at være idioter. og når nu de ER idoter
> skal man ikke diskutere deres beslutning.

Hmm, med den indstilling når man helt sikkert langt!

\Mandal

Fra : -oxxxxxo-

Dato : 30-08-02 17:42

HALLO...

Så længe du sætter dit eget liv på spil, så "be my guest" og opfør dig lige
så idiotisk som du vil - og kør dig selv ihjel, hvis det er det du ønsker,
for at undgå en bøde.

Men når du sætter andre folks liv på spil, så drop piveriet. Kan du ikke
finde ud af at køre mc forsvarligt (hvilket ikke nødvendligvist er det samme
som langsomt) så hold dig til den 12 gears Nishiki...

Min 4 årige datter skal ikke køres ihjel af en psykopat som vil slippe for
en bøde på nogle få tusinde kroner.

Debatten bør nok føres til dk.snak.mudderkastning

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 30-08-02 17:47

-oxxxxxo- wrote:
> Men når du sætter andre folks liv på spil, så drop piveriet. Kan du
> ikke finde ud af at køre mc forsvarligt (hvilket ikke nødvendligvist
> er det samme som langsomt) så hold dig til den 12 gears Nishiki...

Det var lige præcis sådan noget, jeg havde i tankerne. Men så får man jo
blot at vide, at man er en moral-prædikant, der bør "vende den anden
kind til"!

> Min 4 årige datter skal ikke køres ihjel af en psykopat som vil
> slippe for en bøde på nogle få tusinde kroner.

thumbs_up.avi

\Mandal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-08-02 18:09

-oxxxxxo- wrote:

> Min 4 årige datter skal ikke køres ihjel af en psykopat som vil slippe for
> en bøde på nogle få tusinde kroner.

Heller ikke min hund!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - som kører pænt....... når der er andre i nærheden

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-08-02 18:30

> Heller ikke min hund!

misforstå mig ikk, men jeg er ligeglad med hvem det er, ingen bør
køres ned af andre. Og slet ik af en på mc, vi burde vide bedre.
mvh
bo

Fra : Jes Vestervang

Dato : 30-08-02 18:44

Bo Thomsen wrote:

> for

> misforstå mig ikk, men jeg er ligeglad med hvem det er, ingen bør
> køres ned af andre.

Hæ, det var altså også min pointe!

> Og slet ik af en på mc, vi burde vide bedre.

Jeps. Det der med at køre som død og helvede på offentlig vej er noget
lort, uanset om man har en strisser i røven eller ej. Det burde at være en
selvfølge. Hvis man kan ryste strisseren af på forsvarlig vis (hvilket nok
kun er muligt vha. en offroader og en pløjemark), så er situationen da
væsentligt anderledes, da man ikke bringer andre i fare på den måde. At
strisseren ikke er tilfreds kan nok ikke overraske nogen
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 - som har kørt 19kkm med en panser på ryggen!

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-08-02 21:13

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> mvh Jes Vestervang
> FZS600 - som har kørt 19kkm med en panser på ryggen!

LOL! Den var god!

Nå, min erfaring siger mig nu at stort set alle der snakker om at "køre fra
panserne" enten snakker om det fordi de er 15 år gamle og gerne vil virke
seje, eller har nogle mindreværdskomplekser de ønsker at skjule, jeg har
aldrig mødt nogen som snakkede om det og rent faktisk havde gjort det -
eller turde/var dumme nok til at prøve.
Mon ikke det bare er en troll?

Rittig

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 30-08-02 21:39

In article <3d6fd311$1$226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Claus Rittig wrote:
> [...]
> seje, eller har nogle mindreværdskomplekser de ønsker at skjule, jeg har
> aldrig mødt nogen som snakkede om det og rent faktisk havde gjort det -

Taeller det med, hvis man ikke goer det med vilje?

En betjent paastod for nogen tid siden, at jeg bl.a. havde koert fra ham
dagen forinden. Det maa byretten tage stilling til, men jeg har i hvert
fald aldrig vaeret bevidst om, at politiet har villet stoppe mig paa et
motorkoeretoej.

--
Soren

Fra : Pein

Dato : 30-08-02 22:45

Jeg har gjort det engang, men det var nu ikke helt med vilje.

Jeg havde kørt lidt frisk ved "udgangen" af en by, og vidste ikke at jeg
havde en mc-betjent efter mig på landevejen, hvor det stadig gik frisk
derudaf.

Ca. 1-2 km. ude af byen, kort efter at have overhalet en lastbil og en
camper, trak jeg ind i en højresvingsbane, og mens jeg drejede fra, så jeg
mc-betjenten komme forbi ude på hovedvejen - ups hvad var det.
Han så først at jeg drejede fra da han fløj forbi derude. Lastbilen har vel
blokeret hans overblik.

Jeg må indrømme, at så fik den håndtag ind af den vej jeg var drejet ind på
(en øde, mindre nordjysk landevej), og jeg drejede fra igen efter nogle få
kilometer. Nu jeg alligevel havde et pænt forspring.
Ham så jeg ikke mere til, så det lykkedes sådan set fint.

Jeg gjorde det kun fordi jeg synes det hele var en smule uretfærdigt. Den
eneste grund til at jeg kørte stærkt det sted, var fordi en skør ung bilist,
i en eller anden sænket rustdynge af en Ascona, havde chikaneret mig helt
tosset gennem byen, og da jeg havde lidt småtravlt, valgte jeg at løse
situationen ved at køre fra ham.
Og så får man politiet i hælene!
Pyt med at en bilist-bølle kører sindssygt tæt på, skifter vognbane og
prøver at vædre een, det kan politiet ikke få øjnene op for. Næh det er dem
der kører stærkt, der er skurkene i samfundet (not) :-/

/Pein
(endnu aldrig styrtet med mere end ca. 50 km/t)

Fra : Claus MC

Dato : 31-08-02 17:24

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

....du kunne bare have stoppet mc´en eller trillet hen til nærmeste
politistation, hvis det var fordi, du var bange for ham.

Vor herre til hest....det er en af de bedre undskyldninger, jeg længe har
hørt

/Claus

Fra : Pein

Dato : 31-08-02 19:19

"Claus MC" skrev ...
> [...]
> politistation, hvis det var fordi, du var bange for ham.
>
> Vor herre til hest....det er en af de bedre undskyldninger, jeg længe har

Nogle gange er man jo bare doven

/Pein

Fra : Jes Vestervang

Dato : 31-08-02 00:16

Claus Rittig wrote:

> LOL! Den var god!

Jep, den er god nok Jeg fik den endda med kort bagskærm, hvordan det så
end kunne hænge sammen med, at ejeren skulle håndhæve loven

> [...]
> har aldrig mødt nogen som snakkede om det og rent faktisk havde gjort det
> - eller turde/var dumme nok til at prøve.

Ja, dengang jeg var i knallertalderen verserede der mange røverhistorier i
den stil. Dengang det eneste der duede var en FS-1 med 45mm cylinder... Jeg
var rebelsk og kørte på min plombeløse Puch Monza

> Mon ikke det bare er en troll?

Skal vi ikke håbe det?
--
mvh Jes Vestervang - som er blevet stoppet én gang og slap med en advarsel,
i stedet for en større flok bøder, som betjenten lige så godt kunne have

Fra : wheeler

Dato : 31-08-02 21:43

> jeg har aldrig mødt nogen som snakkede om det og rent faktisk havde gjort
> [...]

...Hvis en hurtig afstikker over en byggeplads og et brækket sidespejl
og en forstuvet storetå
kan spare een for at blive skrevet for en 50 meters wheelie i selskab
med en Aprilia Pegaso 650, så er det vel ikke modet, men snarrere
pengepungen, som styrer ens instinkt!?

Wheeler - som ikke tør la' vær´

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-08-02 23:10

> Og den kan bruges til? Vil du forsøge at køre fra strisserne?

Da jeg kørte knallert var der nogle fyre der påstod at hvis de sorte var efter en, så skulle man
bare tage 'hatten' af, så måtte de ikke forfølge dig fordi der så var ret så stor chance for at den
forfulgte kunne komme slemt til skade.
Er det en and? Ellers må den jo også kunne bruges i den har nævnte situation

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : RpR

Dato : 31-08-02 09:12

> [...]
så stor chance for at den
> forfulgte kunne komme slemt til skade.
> Er det en and? Ellers må den jo også kunne bruges i den har nævnte

Tror det kommer an på den enkelte betjent. Nu har jeg aldrig set en MC blive
forfulgt af en betjent, men har da set en gut på Yamaha FS-1, uden hjelm
self', der stak af over et større græsområde, og MC'en efter ham og op på
siden. Selvom gutten ikke havde hjelm på så fik han altså lige en fod i
siden så han røg af knallerten og brækkede armen.
Altid noget der stod 5 gutter (deriblandt mig) der kunne bevidne hvad
betjenten havde foretaget sig...
Ikke alle betjente er lige raske i hovedet, det er min erfaring. Andre gør
så bare deres arbejde.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 31-08-02 09:58

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> betjenten havde foretaget sig...
> Ikke alle betjente er lige raske i hovedet, det er min erfaring. Andre gør

Ja, lige som ham i det ovennævnte eksempel, IMHO gjorde han ikke noget galt
!, slet ikke på et græsareal.

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : RpR

Dato : 31-08-02 14:20

> Ja, lige som ham i det ovennævnte eksempel, IMHO gjorde han ikke noget
galt
> !, slet ikke på et græsareal.

Knægten på knallerten eller betjenten?

Fra : AW på TRX

Dato : 30-08-02 14:14

> Ja og vi siger tak til moralens vogter og ønsker ham go' tur hjem.

Tak !!

Allan

Fra : Bernhard

Dato : 30-08-02 13:07

Sorry hvis jeg poster "forkert" i tråden, men jeg er på arbejde (og
kører over browseren

Men der hvor jeg ville hen var egnetlig mere det med, om hvorvidt
notering af reg.nr. giver politiet en god sag - det har jeg jo (som
jeg også selv havde forventet) klart fået afvist. Det koster max 500.-
for ikke at ville udtale sig, hvem som var fører!

Det med CBR 600 køreren - er jo en helt anden situation....

Moralen må være:

Prioriteret

1. Kør fra dem (brug Mc-ens muligheder - særligt hvis de er i bil),
men hold dig inde for de "mindre lovovertrædelser" a la indenom,
rabat/markkørsel, U-turn, "bom"-kørsel....kræver køretekniske evner

2. Giv den fuld rulle - og vær VEDHOLDENE...kræver nosser!!!!

3. Vent en dags tid med at vende snuden hjem til din
reg.adresse...kræver bare alm. sund fornuft, som CBR'køreren ikke
havde

Pkt. 2 kombineret med punkt 3 er nok den mest sete??

Wheeler

Som Pt. må vælge pkt 2 (TDR 125)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-08-02 13:16

Bernhard wrote ...

> Moralen må være:
>
> Prioriteret

[snip]

> 2. Giv den fuld rulle - og vær VEDHOLDENE...
> kræver nosser!!!!
>

> 3. Vent en dags tid med at vende snuden hjem
> til din reg.adresse...kræver bare alm. sund fornuft,
> som CBR'køreren ikke havde

4. Lad vær.

> Som Pt. må vælge pkt 2 (TDR 125)

*LOL* Med en 125'er skal man da vist også have en smule benægtelse af
virkeligheden med i ligningen hvis man vil speede fra dem

Det svarer til at jeg forsøger at køre fra dem på min MZ...

--
Mikkel
Punkt 4

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-08-02 13:48

"Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> 1. Kør fra dem (brug Mc-ens muligheder - særligt hvis de er i bil),
> men hold dig inde for de "mindre lovovertrædelser" a la indenom,
> rabat/markkørsel, U-turn, "bom"-kørsel....kræver køretekniske evner

Men bliver du stoppet, så koster det vistnok pr. lovovertrædelse, og det kan
løbe op. At undlade at stoppe for politiet er næppe heller gratis.

> 2. Giv den fuld rulle - og vær VEDHOLDENE...kræver nosser!!!!

Så er vi i akut risiko for at miste kørekortet ubetinget...

> 3. Vent en dags tid med at vende snuden hjem til din
> reg.adresse...kræver bare alm. sund fornuft, som CBR'køreren ikke
> havde

Jeg har aldrig prøvet på at køre fra politiet. Jeg HAR prøvet (sammen med
fire af de andre off-rødder) på at køre fra et par ophidsede mennesker i en
pickup om natten ved flittig brug af fuld rulle og småveje af den uvejsomme
slags. Det lykkesdes sådan set også... Men vi blev fanget af 5 politibiler
få minutter senere. De snakker sammen, de der uniformerede folk, og de er
ikke så ringe til deres job som man tror. (det hele bundede i en
misforståelse...

Rittig

Fra : Claus MC

Dato : 30-08-02 20:41

"Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 3. Vent en dags tid med at vende snuden hjem til din
> reg.adresse...kræver bare alm. sund fornuft, som CBR'køreren ikke
> havde

<SARKASME>Wow - dropper de sagen hvis man ikke er hjemme......</SARKASME>

/Claus

Fra : wheeler

Dato : 31-08-02 21:29

"Claus MC" <clausmc@FJERNDETTEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Claus
>
> Nej Claus - men hvis du følger tråden tilbage vil du kunne se at, politiet
står med en ret dårlig sag, hvis de ikke nærmest tar dig på fersk
gerning..det var det jeg mente med, ikke at lade sin identitet afsløre ved
at vende hjem i politiets favn 10 minutter efter du har lave en 50 m wheelie
foran en politibil!

Jeg tro politiet har en halvgod sag, hvis de kan buste dig inden for samme
døgn ??

Wheeler -

Fra : Claus MC

Dato : 31-08-02 21:40

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg tro politiet har en halvgod sag, hvis de kan buste dig inden for samme
> døgn ??

Hvis de kan identificere føreren har de en god sag de næste mange år ! Hvis
de ikke kan identificere ham, og ejeren nægter, at det var ham, har han
pligt til at oplyse, hvem der kørte på mc´en. Nægter han det, eller kan han
ikke sige det, må han slippe en plov

/Claus

Fra : wheeler

Dato : 31-08-02 21:51

> [...]
> de ikke kan identificere ham, og ejeren nægter, at det var ham, har han
> pligt til at oplyse, hvem der kørte på mc´en. Nægter han det, eller kan

Vi er helt enige - men hvad er sandsynligheden for at du slipper med en
plov, hvis du bliver taget 10 minutter efter med iført tøj/hjelm som præcis
matcher den melding som blev afgivet over radioen til samtlige kollegaere
kort forinden.. Jeg er ikke jurist, men jeg ved at alm. sund fornuft vejer
tungt ved en domstol - og der er altså ting man ikke kan løbe fra, bare
fordi de ikke tog dig lige på stedet! (så er vi jo næsten henne der, hvor de
skal tage et billede af dig i 45 graders-stilling på cyklen, for at kunne
bevise noget

Wheeler

Fra : RpR

Dato : 30-08-02 15:07

> [...]
chance
> imod, da de ikke kan sno sig, men føl dig ikke sikker.

Tror kun du har en ærlig chance mod MC betjenten hvis din MC er smallere end
hans, og du kender området hvori han forfølger dig meget godt. Vi har f.eks
vores lokale Brugs hvor rundt regnet alt andet end Politiets BMW'er kan
kommer igennem omme bag, og så skal han trække den 150m baglæns =)
Det værste er så hvis han alligevel fanger dig bagefter, så er han godt gal
i skralden, hehe..
Ikke at jeg på noget tidspunkt har måttet "ræse" fra politiet, men for et
par år siden på knallerten måtte jeg da slå svinget indenom Brugsen da jeg
syntes mig forfulgt, og rigtigt nok, han kom luskende ind bagefter mig =)
Og så har der været en episode med en MC betjent der ville hoppe ud foran
mig da jeg kørte 50km/t, men han fik da hurtigt trukket snuden til sig igen.
Fandme heller ikke smart at fare ud foran en knallert der kører omkring
50km/t når der kun er 4 - 5m afstand, ingen chance for at stoppe.

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 30-08-02 11:37

Hm. - her er lige en kort historie

En gut får voldtunet en cbr600, og ligger på motorvejen på vej til vejle med
180. En bmw betjent kommer efter nogen tid op på siden af ham, og vinker til
ham. Det er ret tydeligt at bwm'en ikke er specielt begejstret for at køre
ret meget hurtigere... - Knægten gir' gas, og kører hjem, hvor han i sin
garage bliver modtaget af 2 betjente... - Det blev dyrt...
(bmw'en havde altså luret nummerpladen.)

Mvh
Kristoffer

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-08-02 15:32

> Hvordan er det lige, når man fra Policien?
>
> Selvom de skulle have noteret nummeret, så skal de vel fange een først
> - medmindre de har et fornuftigt foto...?

gør det kun på motorvejen, der har mc'er en fordel i topfart frem for
policens bil. og der er for det meste plads til den slags fart.
og bedst om natten da de så ikk kan se farve på tøj eller tal på
nr.pladen. mv.
( mht. hvis de er i bil )
men hvis man ikk har en fordel på mere end 20km/t ved max. så opgi.
men kan den køre 230-240 ægte, så gi fuld rulle til han er ude af syne
og drej af og kør væk. men gør det kun hvis du opdager ham langt
bagude med blink. er han i på siden af dig - glem det.
dette er kun råd til den der alligevel ville stikke af, ingen opfordring
eller holdning til om det er det rigtige at gøre.
mvh
bo

Fra : Michael K. S.

Dato : 30-08-02 15:40

On Fri, 30 Aug 2002 16:32:26 +0200, "Bo Thomsen"
<fjernes_bbt@ishoejby.dk> wrote:

>og bedst om natten da de så ikk kan se farve på tøj eller tal på
>nr.pladen. mv.

Nemlig,det er bare skidesmart for så kan man heller ikke selv se en
kæft,i hvert fald en god del kortere end bremseafstanden ved 240 ægte
.....så bare drej på rullen,vi har kun det sjov vi selv laver. )

-M
To eternity and beyoooooooooond.............

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-08-02 16:41

> ....så bare drej på rullen,vi har kun det sjov vi selv laver. )
jeg ku ikk ha sagt det bedre mig selv.
sæt nu jeg blev 80 år og havde fortrudt at jeg ikk havde haft det
spændene dengang jeg ikk brugte rolator. hvor ville det dog være surt

bo thomsen

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 30-08-02 16:58

> jeg ku ikk ha sagt det bedre mig selv.
> sæt nu jeg blev 80 år og havde fortrudt at jeg ikk havde haft det
> spændene dengang jeg ikk brugte rolator. hvor ville det dog være surt
>
> bo thomsen

Jeg er nu forholdsvis sikker på, at Michael var ironisk. Tænk lige over det
med bremseafstanden ved. 240 km/t og et synsfelt på maks. 50 meter... Måske
du slet ikke nåede at få en rollator :-|

mvh
hsl

Fra : wheeler

Dato : 30-08-02 17:24

[bla...bla...]

Mht. at "give fuld rulle"...ja, den løsning ligger vel lige til
"højer-hånden" vist man alligevel står til en "betinget frakendelse" pga
fart - så er det vel nærmest idioti ikke at give det et forsøg...

Jeg er opmærksom på at man her skal overholde øvrige
færdeselsbestemmelser...i modsat fald kan det jo løbe op i en ubetinger
frakendelse...

Ha en go weekend NG!

Wheeler, hysterisk velholdt GSX 600/750 årg. 99 - købes på sjælland

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 30-08-02 17:49

wheeler wrote:
> [...]
> "højer-hånden" vist man alligevel står til en "betinget frakendelse"
> pga fart - så er det vel nærmest idioti ikke at give det et forsøg...

Jeg er nu ikke i tvivl om, hvem jeg vil gie etikken "idiot" (hint: det
er *ikke* personen, der stopper og tager sin straf).

\Mandal

Fra : wheeler

Dato : 30-08-02 18:02

"Brian Fisker [8900>
> Jeg er nu ikke i tvivl om, hvem jeg vil gie etikken "idiot" (hint: det
> er *ikke* personen, der stopper og tager sin straf).
>
> \Mandal

Hej Brian...

Kan du ikke (som os andre) lade være med at svare "nedvædigende" på div.
topic...vi har på dk.fritid.motorcykel en uskreven regel, der hedder at kan
man ikke acceptere andres indlæg - så lader man dem bare pasere..det med at
"nedgøre" NG-brugere, når man ikke så langt med...

Hvis man endelig skal svine lidt - så er "" - som sagt ikke helt af vejen

Hilsen Wheeler

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 30-08-02 19:26

wheeler wrote:
> [...]
> hedder at kan man ikke acceptere andres indlæg - så lader man dem
> bare pasere..det med at "nedgøre" NG-brugere, når man ikke så langt

Det vil jeg skrive mig bag øret...

> Hvis man endelig skal svine lidt - så er "" - som sagt ikke helt
> af vejen

Well, en smiley havde ikke ændret på min holdning. Jeg mener stadig, det
er under al kritik, at der tages så let på noget så alvorligt. Desuden
var det jo ikke undertegnede, der bragte idioti på banen

\Mandal, der selvfølgelig helst ser en saglig debat i et muntert
tonefald.

Fra : -[ F e r ]-

Dato : 31-08-02 08:59

> [...]
at
> "nedgøre" NG-brugere, når man ikke så langt med...

Vil til en hvis grænse give dig ret, men i ny og næ er det svært at lade
være med at skrive sin mening til folk der kommer med mere eller mindre
tåbelige indlæg konstant. (Her er ingen navne nævnt, og jeg sviner ingen)

mvh Tommy Fer

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-08-02 17:55

> Jeg er opmærksom på at man her skal overholde øvrige
> færdeselsbestemmelser...i modsat fald kan det jo løbe op i en ubetinger
> frakendelse...

jeg har en kammerat som har en betinget frak. af kortet,
og han var engang ude for at "komme til" at fyre sin kværn af.
og efter ca. 1 km med ca. 200, så opdagede han nogle blå blink
100-200 meter væk. ( efter mørkets frembrud ) hans valg var
hurtigt besluttet og så gav han fuld rulle i nogle få minutter og
så var han væk, fra de blinkende blå lygter.
dette skal jeg ikk kunne sige om jeg ville gøre i samme sit.
men det er muligt.

og mht. bremselængden, så vil jeg sku nok også køre ramme "det"
der ligger på vejen hvis jeg kørte 150 for der er også "observere, tænke
reagere og handling udført" tid. og den vil sikkert være for kort.
mvh
bo thomsen

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-08-02 21:17

> [...]
> "højer-hånden" vist man alligevel står til en "betinget frakendelse" pga
> fart - så er det vel nærmest idioti ikke at give det et forsøg...

Hvor stor hastighedsoverskridelse skal der til for at du får en ubetinget
frakendelse?
Hvor mange motorvejsafkørsler behøver de (via et lille radioopkald) dække
for at du er på røven?
Hvor gammel regner du med at blive?

Rittig

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-08-02 23:14

> Hvor mange motorvejsafkørsler behøver de (via et lille radioopkald) dække
> for at du er på røven?

En spritbilist der pludselig landede i en have var de da stort set ligeglad med en søndag aften lidt
over 7, så hvorfor skulle de bevæge sig hen til nogen der kalder over radioen?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Claus MC

Dato : 31-08-02 17:26

"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
> En spritbilist der pludselig landede i en have var de da stort set
ligeglad med en søndag aften lidt
> over 7, så hvorfor skulle de bevæge sig hen til nogen der kalder over
radioen?

"Stort set" ??? Kan du ikke lige uddybe det ?

/Claus

Fra : Jonas Holt

Dato : 31-08-02 21:56

> ligeglad med en søndag aften lidt
> radioen?

> "Stort set" ??? Kan du ikke lige uddybe det ?

De gav sig meget god tid og man havde *meget* på fornemmelsen at man var i vejen fordi man ringede -
de sad vel og så nyhederne eller spillede kort?
Den ganske alkopåvirkede person gik fra stedet inden politiet kom og politiet medbragte ikke en hund
for at finde ham, de kørte ikke engang ned ad vejen for at se om de kunne finde ham.
Bilen blev ikke afmærket med refleks eller plastikbånd så andre kunne se at der var taget hånd om
uheldet skønt bagenden stak ud over asfalten.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Claus MC

Dato : 31-08-02 22:29

> [...]
at der var taget hånd om
> uheldet skønt bagenden stak ud over asfalten.

Din undskyldning kan være, at du givetvis ikke ved meget om politiet. Jeg
kan fortælle at

1: Sprittere er noget af det højest prioriterede
2: Den enkelte patruljevogn er ikke udstyret med en hund....De er sammen med
hundeførerne, som ikke er på arbejde 24 timer i døgnet.
3: Sprittere skal helst tages på hjul
4: Der er flere end dig, der ringer hver dag
5: Der er andre borgere, der også skal serviceres

Fordomme er der nok af.

Mvh

Claus

Fra : Jonas Holt

Dato : 01-09-02 07:45

> 1: Sprittere er noget af det højest prioriterede

Kilde?

> 2: Den enkelte patruljevogn er ikke udstyret med en hund....De er sammen med
> hundeførerne, som ikke er på arbejde 24 timer i døgnet.

Har de kun en hundefører i Aalborg?

> 3: Sprittere skal helst tages på hjul
> 4: Der er flere end dig, der ringer hver dag
> 5: Der er andre borgere, der også skal serviceres

Det er ikke en undskyldning for at være 'ligeglad' og for at efterlade bilen i mørke uden nogen form
for afmærkning

> Fordomme er der nok af.

Fordomme er noget forskelligt fra erfaringer!

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Claus MC

Dato : 01-09-02 09:30

> Kilde?

Mig selv

> Har de kun en hundefører i Aalborg?

Det ved jeg ikke - det har jeg ikke sagt noget om ! Det kan være, at de har
20, men det er stadig ikke sikkert, at de er på arbejde. Det kan også være,
at de søger spor efter et mord, og så er en spritter nok knap så vigtig.

/Claus

Fra : -oxxxxxo-

Dato : 30-08-02 17:49

Eller måske får han en rollator meget hurtigt...

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-08-02 17:59

> Eller måske får han en rollator meget hurtigt...

jeg lever ikke 100% efter "lev stærkt dø ung" fordi sæt nu jeg stod af,
inden jeg havde nået at "leve stærkt".

bo thomsen

Fra : Bo Thomsen

Dato : 30-08-02 18:04

> Jeg er nu forholdsvis sikker på, at Michael var ironisk. Tænk lige over
>det med bremseafstanden ved. 240 km/t og et synsfelt på maks. 50 >meter...
Måske
det regnede jeg også med at han var, men valgte at overse det lidt.
chancen for at køre galt med mere end 240 er efter min mening
mindre end ved kø-kørsel /slalom.
for ved 240 skal der sku helst ikk være ret mange andre traffikanter.
( læs. næsten ingen )

> du slet ikke nåede at få en rollator :-|

det kan ske alligvel
mvh
bo thomsen

Fra : Michael Helsvig