Kandis 9
Fra : Lars Raaby

Dato : 29-08-02 20:30

Nu har vi ikke hørt fra Åge siden i Mandags da Kandis udkom med deres 9.
album.
Han sidder sikkert og synger med på "En sms fra dig" eller det nye
"Hit-medley"
Er der andre der er så glade for deres nye Kandis cd at de kan anbefale
den?

--
MVH Lars
(citat)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-08-02 20:47

Lars Raaby <nospam2@øraaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6e762f$0$87277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nu har vi ikke hørt fra Åge siden i Mandags da Kandis udkom med deres 9.
> album.
> Han sidder sikkert og synger med på "En sms fra dig" eller det nye
> "Hit-medley"
SVAR: "En sms fra dig"? - Jeg går ud fra det var en vits. De har
forhåbentligt ikke skrevet en sang der hedder sådan. Fnys.

> Er der andre der er så glade for deres nye Kandis cd at de kan anbefale
> den?
SVAR: Jeg ved ikke om jeg kan anbefale den. Men de plejer at at lave
gennembearbejdet kvalitet. Reklamen for cd-en er dog meget dårlig. Nogle
sange som ikke rigtigt fænger og en speak hen over det hele, så man ikke
rigtigt hører sangene ordentlig. Det er godt nok ikke noget at råbe
"HURRAHH" for. Det er derfor ikke sikkert at den får den succes som den
måske burde have haft. Men hwa. Salgslisten svømmer jo også over med
slagermusik i disse måneder, så det er nok ikke det mest velvalgte tidspunkt
at lancere cd-en på, når der er så meget konkurrence fra andre
slager-grupper.
Ja, det blev vi jo ikke meget klogere af, men jeg har altså ikke hørt
den.

Hilsen Åge

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-08-02 20:54

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> [...]
> SVAR: "En sms fra dig"? - Jeg går ud fra det var en vits. De har
> forhåbentligt ikke skrevet en sang der hedder sådan. Fnys.

De har da spillet den sang på Radio Limfjord men de er måske også en
vits. LOL

> Ja, det blev vi jo ikke meget klogere af, men jeg har altså ikke
> hørt den.

Nu skuffer du mig... du skrev da så meget om dem da de skulle spille til
Vildsund marked.

Lars Raaby
Der findes 2 slags kvinder, dem som altid taler og dem som aldrig tier.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-08-02 21:23

"Åge Halldorsson" wrote:

> [...]
> SVAR: "En sms fra dig"? - Jeg går ud fra det var en vits. De har
> forhåbentligt ikke skrevet en sang der hedder sådan. Fnys.

Jojoda.
http://www.kandis.dk/udgivelser/kandis9/index.php

"En SMS fra dig når jeg er helt alene
Kan få mig til at føle du er ganske nær"
Ja det er vist ægte Kandis-lyrik.
Men mon den vil kunne vinde accept derovre i Polle-samfundet?

Og det engelsksprogede hit-potentiale "Think Of Me".
Det samme blævverværk men oversat til engelsk.
"Think of me when you're lonely,
think of me when you're blue
Think of me when you're far away.
I'll be thinking of you"

Der er ikke et øje tørt.

På deres hjemmeside (http://www.kandis.dk) kan du sågar
også få ringetoner og logoer til din mobiltelefon hvis du da
har sådan en. Til den sølle ubetydelige pris af 10kr stykket.
5 ringetoner kommer altså hurtigt til at koste det samme som
en hel CD ;)

/Robert

Fra : Johnny Bonde

Dato : 29-08-02 23:59

Hejsa

> Og det engelsksprogede hit-potentiale "Think Of Me".
> Det samme blævverværk men oversat til engelsk.

Tja nu er det altså oprindeligt et gammelt Engelsk nummer
som har været på Dansktoppen dengang der var dansktop til
som Tænk på mig og det er nu et godt nummer.

Derimod nr 2 Cadillac den er helt go, jeg tror den oprindelig
er englesk jeg har et eler andet i baghovedet men kan ikke få det frem
ved nogen hvad den oprindelige titel kunne være.

mvh Johnny

Fra : Lars Raaby

Dato : 29-08-02 21:34

> [...]

> konkurrence fra andre slager-grupper.
> Ja, det blev vi jo ikke meget klogere af, men jeg har altså ikke
Nej for så ville du havde hørt at Kandis også spiller Schlager....
Den 12. sang på det nye album er faktisk "Tennessee Waltz" ;)))
Hvem er det lige der har lavet den sang?

--
MVH Lars

- nogen burde lave en FAQ/OSS

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-02 04:52

Lars Raaby <nospam2@øraaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6e851c$0$87275$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> Den 12. sang på det nye album er faktisk "Tennessee Waltz" ;)))
> Hvem er det lige der har lavet den sang?

SV: Warw manner. Er den på deres nye cd?. Det er noget nær den bedste slager
der er lavet i den sidste million år på den nordlige halvkugle.
Jov, det var altså Birthe Kjær der sang den til tops på Dansktoppen. Men
den er selvfølgelig engelsk.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 31-08-02 13:13

> Nej for så ville du havde hørt at Kandis også spiller
> Schlager.... Den 12. sang på det nye album er faktisk
> "Tennessee Waltz" ;))) Hvem er det lige der har lavet den
> sang?

Originalt indsunget omkring 1950 at Patti Page - skrevet af Redd
Stewart (tekst) og Pee Wee King (musik).

Er tidligere indspillet på dansk i mere eller mindre gyselige
udgaver, bl.a. af Birthe Kjær.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-02 05:36

Lars Raaby <nospam2@øraaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6e762f$0$87277$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Er der andre der er så glade for deres nye Kandis cd at de kan anbefale
> den?

_________

Nu har jeg lyttet smagsprøver fra cd-en, på deres hjemmeside. Det er nu ikke
så godt som jeg havde regnet med. Det er for sødsuppet. Der skal være mere
ramasjang over det. Man bliver døsig og falder i søvn. Deres udgave af
Tennesi Walz er en skandale. Der er slet ingen liv i den, som da Birthe Kjær
sang den. De prøver så godt de nu kan at få den svenske dansevandssound ind
i melodierne, men de gør det altså for kedeligt. Det kan Vikingerna og Lasse
Stefanz gøre meget bedre.
Tror nu ikke at jeg vil investere i cd-en, selv om jheg har aldre deres
tidligere cd-er (dog minus den der cd hvor han sang ring-i-næsen-musik. det
var gudsjammerligt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-08-02 05:42

Åge Halldorsson <halldorsson@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6ef57b$0$129$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> dansevandssound

> selv om jheg har aldre deres
_______

Satans møjtastatur. Det er fordi jeg skriver så hurtigt for at nå at svare
på alt. Haha.

Fra : Lars Raaby

Dato : 30-08-02 06:50

Åge Halldorsson skrev i et tidliger indlæg:

> Lars Raaby <nospam2@øraaby.dk> skrev i en

> deres tidligere cd-er (dog minus den der cd hvor han sang
> ring-i-næsen-musik. det var gudsjammerligt.
Du behøver ikke at købe den cd. Du kan hente en gratis version på
dk.binaer.musik
Og tænk på hvad du så kan bruge de 150,00 kr som sådan en cd koster.

--

- nogen burde lave en FAQ/OSS

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-09-02 05:35

Lars Raaby <nospam2@øraaby.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6f0776$0$87309$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Du behøver ikke at købe den cd. Du kan hente en gratis version på
> dk.binaer.musik. Og tænk på hvad du så kan bruge de 150,00 kr som sådan en
cd koster.
_________

Jov deeettttt. Men nu har jeg hørt lidt mere fra cd-en og den vinder
egentlig ved nærmere lytning. Bortset fra Tennesee Waltz. Den er en
katastofe. Det gør Birthe Kjær altså meget bedre.
Men de har åbenbart fundet ud af at deres tv-reklame var meget dårlig og
for kort. Nu har de lavet den om, så vi får præsenteret 3-4 rigtig gode
slagere som falder i ørerne med det samme. Der bliver heller ikke sagt ret
meget blaaa blaaa blaa ind over musikken. Jeg tror cd-en fræser langt op ad
salgslisten. Men hvor højt, bliver jo spændende. Er den højeste plads de
nogensinde har haft ikke en 8. plads?
Men denne gang kommer de jo nok meget højere op, efter at danskernes
musiksmag er ved at ændre sig til fordel for slagermusikken, som i de
sidste måneders tid er stærkt på vej til at blive mere og mere dominerende i
Danmark. Den kan præstere at komme højere og højere til tops på salgslisten.
Lad os nu se hvornår landets mange radiostationer opfanger den nye trend
i Danmark og ændrer musikformat. Hvis radiofolkene da ikke allerede er
blevet alt for musikskadet, så de slet ikke kan eller vil reagere på
danskernes begyndende ændrede musiksmag.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-09-02 08:36

"Lars Raaby" <nospam2@øraaby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> MVH Lars
> (citat)
> Det er ingen kunst at forføre en pige, men en lykke at finde én, der er

Hej Lars

Har ikke hørt CD'en, men hørte en del af numrene i Tylstrup sidste weekend
live, og den lader til at være ganske god, så den er nok en udmærket
investering.

Hilsen Benny
PS: Håber du finder pigen