Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bog om digitalfotografering
Fra : Steen F.

Dato : 29-08-02 18:10

Hej.

Kan I anbefale en god bog til begynderfotografering med digitalkamera? Jeg
har et kamera med manuelle funktioner (lukkertid, blænde, lyskompensation,
fri ISO indstilling osv.) og jeg vil gerne læse om mulighederne end bare at
fjumre rundt og indstille på må og få. Manualen til kameraet fordyber sig
ikke _så_ meget i de enkelte funktioner desværre.
Jeg har især problemer med aften/natfotografering. Billederne bliver meget
ofte underbelyste, og blitz kan jeg ikke bruge pga. lange afstande til
motivet.

MVH
Steen
Canon S-30

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 29-08-02 18:52

Prøv at se på politikens bog *digital Fotografering' af Thomas Nykrog.

Hilsen Hans

"Steen F." <feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> skrev i en
meddelelse news:aklkgl$s2i$1@tux.netsite.dk...

Fra : DonOlsen

Dato : 29-08-02 20:33

Ja, den kan varmt anbefales.

....Ulrik

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 30-08-02 14:51

Hans Chr. Sørensen skrev: (messageID:

> Prøv at se på politikens bog *digital Fotografering' af Thomas Nykrog.

Jeg kan kun tilslutte mig denne anbefaling. Det er en rigtig god
"begynderbog."

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 30-08-02 15:39

Hej Hans og Kasper
Ja Politikkens Digital Fotografering er en "pæn" bog og for begynderen ud i
digital fotografering umiddelbart også en god bog. Men der har været nogen
kritik af dele af indholdet, som flere her i gruppen har ment er decideret
forkert . Jeg mener at kunne huske at bl.a. Lotte M skrev noget engang vedr.
dette. desværre kan jeg ikke finde indlægget.
Venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Lotte M

Dato : 30-08-02 16:03

"Flemming Aagaard" <flemmingaa@mail1.stofanet.dk> skrev :

> Ja Politikkens Digital Fotografering er en "pæn" bog og for begynderen ud i
> digital fotografering umiddelbart også en god bog.

Den bedste allround håndbog jeg endnu har set.

> [...]
> forkert . Jeg mener at kunne huske at bl.a. Lotte M skrev noget engang vedr.
> dette. desværre kan jeg ikke finde indlægget.

Det er korrekt, at jeg (og andre) har kritiseret Thomas Nykrog's
forklaring vedrørende dpi, men på dette punkt er Politikens
bog ikke værre end feks Henrik Schurmanns, derimod er den
væsentlig bedre på alle andre punkter.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 30-08-02 16:13

Tak Lotte
Hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Steen F.

Dato : 30-08-02 17:30

"Hans Chr. Sørensen" <hcs@tune.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at se på politikens bog *digital Fotografering' af Thomas Nykrog.

Tak for tippet. Jeg har reserveret den på biblioteket, og så kan jeg tage
stilling til om jeg vil købe den senere.

--
MVH
Steen

Ved svar på e-mail: Husk at fjerne NOSPAM og afslut med .com
HJÆLP!! Århus Festuge 1997: Hvem er musikeren på billedet?
Se link: http://home1.stofanet.dk/happyhome/aarhus/

Fra : U. Pedersen

Dato : 31-08-02 11:15

"Steen F." <feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> skrev:

>Tak for tippet. Jeg har reserveret den på biblioteket, og så kan jeg tage
>stilling til om jeg vil købe den senere.

Du kan roligt købe bogen

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)