/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Justering af ventiler...
Fra : Esben Laursen


Dato : 29-08-02 17:37

Jeg har lige skiftet knasten på min CB450S om nu "tikker" den, kan det passe
der er fordi jeg har brugt 0,15mm i stedet for 0,14mm ?? Problemet er bare
at jeg kun har 0,15 da 0,14 ikke er en standart (har i hvert fald ikke
fundet nogen).
Eller er det bare fordi jeg har været fordårlig til at justerre den da jeg
lavede den =) Men det kort og lange er at jeg skal til at justerre den
(igen) her i weekenden og ville bare vide om 0,01mm er nok til at den
klikker, det lyder næsten for utrolig hvis det er tilfældet.

Hilsen

Esben



 
 
Martin Sørensen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 29-08-02 18:34

> Jeg har lige skiftet knasten på min CB450S om nu "tikker" den, kan det
passe
> der er fordi jeg har brugt 0,15mm i stedet for 0,14mm ?? Problemet er bare
> at jeg kun har 0,15 da 0,14 ikke er en standart (har i hvert fald ikke
> fundet nogen).
> Eller er det bare fordi jeg har været fordårlig til at justerre den da jeg
> lavede den =) Men det kort og lange er at jeg skal til at justerre den
> (igen) her i weekenden og ville bare vide om 0,01mm er nok til at den
> klikker, det lyder næsten for utrolig hvis det er tilfældet.

0,01mm skulle ikke gøre nogen stor forskel. Prøv evt. at måle spillerummet
efter en gang til.
Husk også at knastkæden skal være stram. Jeg har prøvet at montere
knastkædestrammeren forkert, således at den ikke havde strammet kæden
overhovedet. Den larmede godt nok også lidt, men det gik væk da den blev
vendt rigtigt.

Hvordan ved du egentligt at den var 0.14mm før, når du ikke kan måle så
præcist, selvom manualen måske skriver at der skal være det spillerum?

signing off.. Martin Sørensen



Esben Laursen (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Esben Laursen


Dato : 30-08-02 04:56

> Hvordan ved du egentligt at den var 0.14mm før, når du ikke kan måle så
> præcist, selvom manualen måske skriver at der skal være det spillerum?
>

Det står i rep manualen

Esben



Martin Sørensen (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 30-08-02 08:59

> > Hvordan ved du egentligt at den var 0.14mm før, når du ikke kan måle så
> > præcist, selvom manualen måske skriver at der skal være det spillerum?
> Det står i rep manualen

Ja, det korrekte spillerum, men der stod vel ikke hvordan den var indstillet
før.
Det kan jo sagtens være at den har været en anelse ved siden af.

signing off.. Martin Sørensen



Jens Jessen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jessen


Dato : 29-08-02 18:41

1/100 del milimeter betyder intet. Gå justeringen igenem ige. Når knasten
vender helt væk fra ventilen/vippearmen skal søgerbladet stikkes ind.
Spillerummet målt på søgerbladet skal være "slæbende", uden napninger når du
afprøver spillerummet.

--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk

"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
news:A7sb9.38053$ww6.2784290@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige skiftet knasten på min CB450S om nu "tikker" den, kan det
passe
> der er fordi jeg har brugt 0,15mm i stedet for 0,14mm ?? Problemet er bare
> at jeg kun har 0,15 da 0,14 ikke er en standart (har i hvert fald ikke
> fundet nogen).
> Eller er det bare fordi jeg har været fordårlig til at justerre den da jeg
> lavede den =) Men det kort og lange er at jeg skal til at justerre den
> (igen) her i weekenden og ville bare vide om 0,01mm er nok til at den
> klikker, det lyder næsten for utrolig hvis det er tilfældet.
>
> Hilsen
>
> Esben
>
>



Martin Sørensen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 29-08-02 18:44

> Jeg har lige skiftet knasten på min CB450S om nu "tikker" den, kan det
passe
> der er fordi jeg har brugt 0,15mm i stedet for 0,14mm ?? Problemet er bare
> at jeg kun har 0,15 da 0,14 ikke er en standart (har i hvert fald ikke
> fundet nogen).

Jeg har lige set at spillerummet på en CB400T (som jeg mener er ens) har
følgende spillerum:

Indsugning: 0.10mm +/- 0.02mm dvs. 0.08mm til 0.12mm
Udstødning: 0.14mm +/- 0.02mm dvs. 0.12mm til 0.16mm

Kan du ramme inden for de værdier, så burde det være iorden.
Tjek lige, at 0.10 og 0.14 er de samme værdier som du har.

signing off.. Martin Sørensen



GERT BO THORGERSEN (29-08-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 29-08-02 18:46

Det kan ikke være forskellen på de 0,01 mm der giver lyden. Jeg stillede
ventiler for en uge side på min BMW R100, fordi jeg kunne lidt ventil, og
det viste sig at 2 af dem var kommet op på g.o.v. 0,05 mm mere end de
skulle være. De skulle være 0,15 og 0,20 mm.
Hvis du skulle have klikkende ventiler kunne du jo når motoren er
gennemvarm stille dem tæt mod 0 i tolerance.
Men hvad knast har du skiftet til ? Det betyder meget. Får et par år
siden sendte Jørgen Stevns fra mc værkstedet i Hårlev en knastaksel for en
veteran englænder til restaurering i England, da han fik den hjem støjede
ventilerne selv når de fik 0 i tolerance! Da han målte/tegnede profilen for
knasten viste det sig at der var små hak i den! Det værste makværk af en
knast. Altså restaureret af et firma som åbenbart restataurerede knaster ud
fra et gammelt eksemplar som var defekt, uden at de selv havde forstået
noget. For et lille års tid siden havde Jørgen lavet maskineriet og jeg et
software program til knastfremstilling og de knaster som Jørgen nu har
produceret (indtil nu stadig kun for 1 cylindrede) har været så lydløse som
overhovedet muligt.
Så tror du ikke at det er knasten eller delene mellem knast og ventil?

Mvh. Gert Thorgersen


Esben Laursen <spam@hyber.dk.remove> skrev i en
nyhedsmeddelelse:A7sb9.38053$ww6.2784290@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige skiftet knasten på min CB450S om nu "tikker" den, kan det
passe
> der er fordi jeg har brugt 0,15mm i stedet for 0,14mm ?? Problemet er bare
> at jeg kun har 0,15 da 0,14 ikke er en standart (har i hvert fald ikke
> fundet nogen).
> Eller er det bare fordi jeg har været fordårlig til at justerre den da jeg
> lavede den =) Men det kort og lange er at jeg skal til at justerre den
> (igen) her i weekenden og ville bare vide om 0,01mm er nok til at den
> klikker, det lyder næsten for utrolig hvis det er tilfældet.
>
> Hilsen
>
> Esben
>
>



Esben Laursen (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Esben Laursen


Dato : 30-08-02 04:54

> Så tror du ikke at det er knasten eller delene mellem knast og ventil?

Det er en org. knast fra Honda =)

Grunden til at jeg har skiftet den er at den der sad i før var en der var
droslet..

Esben



Brian (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 31-08-02 01:43


"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
news:23Cb9.39767$ww6.2869801@news010.worldonline.dk...
> > Så tror du ikke at det er knasten eller delene mellem knast og
ventil?
>
> Det er en org. knast fra Honda =)
>
> Grunden til at jeg har skiftet den er at den der sad i før var en der var
> droslet..
>
> Esben
>

Nogen der gider forklare mig hvordan en udstødnings pakning kan give
tikkelyde???
(Mine er helt nye. De der kobberringe altså. De andre, halvmånerne, kunne
godt trænge til at blive skiftet)

Og.. hvordan i alverden drosler man via Knasten???

Brian



Esben Laursen (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Esben Laursen


Dato : 31-08-02 09:56

>
> Og.. hvordan i alverden drosler man via Knasten???

Man laver bare knasten så den ikke er så høj (skarp??) som en org. Altså der
kommer ikke så meget benzin ind =)

Esben



Jonas Holt (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 31-08-02 10:24

> Man laver bare knasten så den ikke er så høj (skarp??) som en org. Altså der
> kommer ikke så meget benzin ind =)


- og ændrer den tid ventilen er åben

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



GERT BO THORGERSEN (31-08-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 31-08-02 15:18


Jonas Holt <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d708e3b$0$87286$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Man laver bare knasten så den ikke er så høj (skarp??) som en org. Altså
der
> > kommer ikke så meget benzin ind =)
>
>
> - og ændrer den tid ventilen er åben
>
> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2
>
> Man behøver da ikke at mindske åbningstiden, man kan som Esben skriver
blot mindske løftet. Det ses bl.a. at åbningstiden under ingen
omstændigheder mindskes i motorsystemer hvor man f.eks. ophænger vippearmene
så man kan ændre ventilløftet bestemt af omdrejningstallet. Så man altså ved
lavere omdrejninger har en neddroslet "knast" i forhold til ved højere
omdrejninger.

Mvh. Gert Thorgersen





Armand (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-08-02 16:57


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en news:akp3ae$ful$1@sunsite.dk...
>
>
> Og.. hvordan i alverden drosler man via Knasten???

Har du aldrig hørt om en "skrap", eller tunings-knast?

Hvis dét kan lade sig gøre, kan det modsatte ("sløv" eller
droslings -knast) da fint lade sig gøre - Og det er lige det der er
tilfældet!

--
Armand.



GERT BO THORGERSEN (02-09-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 02-09-02 06:24


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akqt64$14pi$1@news.cybercity.dk...
>
> Brian <Brian@haarh.net> skrev i en news:akp3ae$ful$1@sunsite.dk...
> >
> >
> > Og.. hvordan i alverden drosler man via Knasten???
>
> Har du aldrig hørt om en "skrap", eller tunings-knast?
>
> Hvis dét kan lade sig gøre, kan det modsatte ("sløv" eller
> droslings -knast) da fint lade sig gøre - Og det er lige det der er
> tilfældet!
>
> --
> Armand.
>
>
Det er nu meget brugte ord "skrap" og "tunings" knast. Skrap siger sig at
betyde en mere "hidsig" knast - måske også ukendt knast - end den originale.
Altså uden tvivl en der er dårligere/mere uøkonomisk end den originale i de
lave omdrejninger. "Tuning" betyder jo mest, på engelsk, justeret, men på
dansk, og også på engelsk nu om dage, forstås der ved tuning noget som giver
flere Hk.
Der er jo mange og benævnelser vedr. knaster. Begrebet/ordet knast bruges
jo ikke kun om knastaksler til motorer men i langt større variationer (altså
noget der er langt fra hvad vi ville kalde en knastaksel ved det første
bekendtskab) og langt flere i maskiner.
Da jeg lave afgangsprojekt da jeg afsluttede maskiningeniøreksamenen skrev
jeg bl.a. 80 sider med knastberegninger, og brugte næsten alle siderne på en
Kurtz knast; er det også et nyt begreb? Kurtz er navngivet efter en tysker
ved navnet Kurtz som kom med en knastprofil formgivning som ikke giver
flydende ventiler som ellers har været et problem; og stadig er for mange
uoriginale knaster. Det var i årene 1948 - 52 at der var megen skriverier,
og udvikling, vedr. knasterne. Jeg fik 5 gange 13 (det højest opnåelige) og
den højeste ros i 10 år for mit afgangsprojekt.

Mvh. Gert Thorgersen



Janus (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 01-09-02 19:45

SAGTENS!!! især hvis du gasser op. Forstil dig at idet du gasser op,
ryger der noget af udstødningsgassen gennem lille flade (revne) af pakningen
under høj tryk. Det giver 100% tiklyde, ved det fordi jeg har prøvet det på
min kadett.

Janus

"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message news:akp3ae$ful$1@sunsite.dk...
>
> "Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
> news:23Cb9.39767$ww6.2869801@news010.worldonline.dk...
> > > Så tror du ikke at det er knasten eller delene mellem knast og
> ventil?
> >
> > Det er en org. knast fra Honda =)
> >
> > Grunden til at jeg har skiftet den er at den der sad i før var en der
var
> > droslet..
> >
> > Esben
> >
>
> Nogen der gider forklare mig hvordan en udstødnings pakning kan give
> tikkelyde???
> (Mine er helt nye. De der kobberringe altså. De andre, halvmånerne, kunne
> godt trænge til at blive skiftet)
>
> Og.. hvordan i alverden drosler man via Knasten???
>
> Brian
>
>



Henrik B. Larsen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Henrik B. Larsen


Dato : 29-08-02 19:15


"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
news:A7sb9.38053$ww6.2784290@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige skiftet knasten på min CB450S om nu "tikker" den, kan det
passe
> der er fordi jeg har brugt 0,15mm i stedet for 0,14mm ?? Problemet er bare
> at jeg kun har 0,15 da 0,14 ikke er en standart (har i hvert fald ikke
> fundet nogen).
> Eller er det bare fordi jeg har været fordårlig til at justerre den da jeg
> lavede den =) Men det kort og lange er at jeg skal til at justerre den
> (igen) her i weekenden og ville bare vide om 0,01mm er nok til at den
> klikker, det lyder næsten for utrolig hvis det er tilfældet.
>
> Hilsen
>
> Esben
>
>

Tikkede den lige med det samme efter du startede den første gang eller gik
der nogle kilometer?

Henrik
www.gsx.dk




Brian (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 29-08-02 22:59


"Henrik B. Larsen" <henrik@gsx.dk> skrev i en meddelelse
news:3d6e653c$0$87271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
> news:A7sb9.38053$ww6.2784290@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har lige skiftet knasten på min CB450S om nu "tikker" den, kan det
> passe
> > der er fordi jeg har brugt 0,15mm i stedet for 0,14mm ?? Problemet er
bare
> > at jeg kun har 0,15 da 0,14 ikke er en standart (har i hvert fald ikke
> > fundet nogen).
> > Eller er det bare fordi jeg har været fordårlig til at justerre den da
jeg
> > lavede den =) Men det kort og lange er at jeg skal til at justerre den
> > (igen) her i weekenden og ville bare vide om 0,01mm er nok til at den
> > klikker, det lyder næsten for utrolig hvis det er tilfældet.
> >
> > Hilsen
> >
> > Esben
> >
> >
>
> Tikkede den lige med det samme efter du startede den første gang eller gik
> der nogle kilometer?
>
> Henrik
> www.gsx.dk
>

Jeg har samme problem med min CB550 F SS.
Har været til Mekanikker og fået stillet Ventiler, Tænding og karbs. Bare
for at være sikker på det stod rigtigt. Og.. den tikker STADIG. Så jeg var
altså lige så gode som dem. Eller ikke...
Under alle omstændigheder skal jeg ned med den på mandag. Så skriver jeg
igen, om den har fundet problemet og hvad der skulle gøres ved det.

Brian



Jens Jacob Bager Jen~ (30-08-2002)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 30-08-02 09:32

> Jeg har samme problem med min CB550 F SS.
> Har været til Mekanikker og fået stillet Ventiler, Tænding og karbs. Bare
> for at være sikker på det stod rigtigt. Og.. den tikker STADIG. Så jeg var
> altså lige så gode som dem. Eller ikke...

Hej Brian og i andre

Min CBR tikkede en smule efter en større vinteromgang. Der viste sig ikke at
være ventilerne som jeg havde stillet perfekt, men en lettere utæt
udstødningspakning. Efter jeg skiftede dem var lyden væk.
Udstødningspakninger koster 15Kr stk ved www.louis.de.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)



GERT BO THORGERSEN (31-08-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 31-08-02 15:12


Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aknald$gpr$1@eising.k-net.dk...
> > Jeg har samme problem med min CB550 F SS.
> > Har været til Mekanikker og fået stillet Ventiler, Tænding og karbs.
Bare
> > for at være sikker på det stod rigtigt. Og.. den tikker STADIG. Så jeg
var
> > altså lige så gode som dem. Eller ikke...
>
> Hej Brian og i andre
>
> Min CBR tikkede en smule efter en større vinteromgang. Der viste sig ikke
at
> være ventilerne som jeg havde stillet perfekt, men en lettere utæt
> udstødningspakning. Efter jeg skiftede dem var lyden væk.
> Udstødningspakninger koster 15Kr stk ved www.louis.de.
>
> --
> Mojn
> Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94 - Præsident for Polyteknisk MC forening (PMC)
>
> Det har jeg også oplevet nogle gange i tidens løb med forskellige
motorcykler.

Mvh. Gert Thorgersen



Janus (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Janus


Dato : 01-09-02 19:47

tikker den ved alle omd.? eller kun når du gasser op for den? eller ved
bestemte omdrejninger?

mvh Janus

"Brian" <Brian@haarh.net> wrote in message news:akm5aj$cqi$1@sunsite.dk...
>
> "Henrik B. Larsen" <henrik@gsx.dk> skrev i en meddelelse
> news:3d6e653c$0$87271$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
> > news:A7sb9.38053$ww6.2784290@news010.worldonline.dk...
> > > Jeg har lige skiftet knasten på min CB450S om nu "tikker" den, kan det
> > passe
> > > der er fordi jeg har brugt 0,15mm i stedet for 0,14mm ?? Problemet er
> bare
> > > at jeg kun har 0,15 da 0,14 ikke er en standart (har i hvert fald ikke
> > > fundet nogen).
> > > Eller er det bare fordi jeg har været fordårlig til at justerre den da
> jeg
> > > lavede den =) Men det kort og lange er at jeg skal til at justerre den
> > > (igen) her i weekenden og ville bare vide om 0,01mm er nok til at den
> > > klikker, det lyder næsten for utrolig hvis det er tilfældet.
> > >
> > > Hilsen
> > >
> > > Esben
> > >
> > >
> >
> > Tikkede den lige med det samme efter du startede den første gang eller
gik
> > der nogle kilometer?
> >
> > Henrik
> > www.gsx.dk
> >
>
> Jeg har samme problem med min CB550 F SS.
> Har været til Mekanikker og fået stillet Ventiler, Tænding og karbs. Bare
> for at være sikker på det stod rigtigt. Og.. den tikker STADIG. Så jeg var
> altså lige så gode som dem. Eller ikke...
> Under alle omstændigheder skal jeg ned med den på mandag. Så skriver jeg
> igen, om den har fundet problemet og hvad der skulle gøres ved det.
>
> Brian
>
>



Armand (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-08-02 16:53


Esben Laursen <spam@hyber.dk.remove> skrev i en
news:A7sb9.38053$ww6.2784290@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige skiftet knasten på min CB450S om nu "tikker" den, kan det
passe
> der er fordi jeg har brugt 0,15mm i stedet for 0,14mm ?? Problemet er
bare
> at jeg kun har 0,15 da 0,14 ikke er en standart (har i hvert fald ikke
> fundet nogen).

Under montering af ventildækslet kom jeg engang til at trykke olierøret
på min CB4½'er således at det stødte på de ører på knasten der holder
kædehjulet!
Lykkeligvis var det så let at det kun var når modellen hældte til den
ene side og knasten "svømmede" ½ mm dén vej at larmen opstod, og det var
i sig selv så underligt at jeg måtte undersøge sagen

Kontrollér straks at det ikke er det samme der er sket for dig - Slides
der hul på røret, kan du godt kigge dig om efter en ny knast og top

--
Armand.



Brian (31-08-2002)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 31-08-02 17:38

> Kontrollér straks at det ikke er det samme der er sket for dig - Slides
> der hul på røret, kan du godt kigge dig om efter en ny knast og top
>
> --
> Armand.
>
>

SNIP>

Gad vide om det er pga. af forkortet knast jeg kun kan få min CB 550F op på
140 + lidt og ikke nær de 180 papirene siger????
Det ville fandme være skod!

Brian




Armand (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 01-09-02 12:49


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en news:akqra1$kso$1@sunsite.dk...
>
> Gad vide om det er pga. af forkortet knast jeg kun kan få min CB 550F
op på
> 140 + lidt og ikke nær de 180 papirene siger????
> Det ville fandme være skod!

I enhver værkstedsmanual findes der et mål for knastens minimums-højde
(= slidgrænse), hvorigennem du kan forvisse dig om dét er årsagen!

Forøvrigt har ingen af mine modeller kunnet køre det opgivne andet end
ved undtagelsvise lejligheder!
Faktisk har det været sådan at de 165 som min første model var opgivet
til, var det min anden model kørte i praksis til trods for at denne var
opgivet til 180, og det samme gjorde sig gældende for den 3. og 4.
(opgivet til 200 hhv 215!)!
Først min GPZ 900'er kunne køre hvad den blev opgivet til ( => Noget med
at den p.g.a. kåbe bedre opnåede optimale forhold?)!

- -
Armand.





Brian (01-09-2002)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-09-02 18:48


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:aksv6o$e5v$6@news.cybercity.dk...
>
> Brian <Brian@haarh.net> skrev i en news:akqra1$kso$1@sunsite.dk...
> >
> > Gad vide om det er pga. af forkortet knast jeg kun kan få min CB 550F
> op på
> > 140 + lidt og ikke nær de 180 papirene siger????
> > Det ville fandme være skod!
>
> I enhver værkstedsmanual findes der et mål for knastens minimums-højde
> (= slidgrænse), hvorigennem du kan forvisse dig om dét er årsagen!
>
> Forøvrigt har ingen af mine modeller kunnet køre det opgivne andet end
> ved undtagelsvise lejligheder!
> Faktisk har det været sådan at de 165 som min første model var opgivet
> til, var det min anden model kørte i praksis til trods for at denne var
> opgivet til 180, og det samme gjorde sig gældende for den 3. og 4.
> (opgivet til 200 hhv 215!)!
> Først min GPZ 900'er kunne køre hvad den blev opgivet til ( => Noget med
> at den p.g.a. kåbe bedre opnåede optimale forhold?)!
>
> - -
> Armand.
>

Oki.. og så kører jeg i en skodjakke den SUGER luft til sig. Sååå måske alt
sammen sammen.

Kunne du så ikke lige give mig den forklaring med udstødnings pakningerne
der er skyld i tikken??? For den er ikke givet endnu.
(Se i starten af tråden)

I morgen komme Honda-Pigen på værksted, så håber jeg de finder ud af hvad
den forfærdelige larm skyldes. OG laver det, så jeg kan høre min dejlige
Marshall potte igen.

Brian




Armand (06-09-2002)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-09-02 09:30


Brian <Brian@haarh.net> skrev i en news:aktjoq$1np$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:aksv6o$e5v$6@news.cybercity.dk...
> >
> Kunne du så ikke lige give mig den forklaring med udstødnings
pakningerne
> der er skyld i tikken??? For den er ikke givet endnu.
> (Se i starten af tråden)

Der en tydeligvis knald på udstødnings-gassen når den slippes løs -
Ellers ville lyddæmpende udstødningsrør ikke være nødvendigt!
En lille sprække ved udstødningspakningen vil selvsagt ikke slippe hele
brølet igennem, men eftersom at der er et meget kortvarig og stort
tryk-udslip lige ved udstødningens montering, vil der ligeså kortvarigt
slippe noget af dette tryk ud og netop den korte "impuls" vil medføre en
skarp klikkende/tikkende lyd!

Det samme gør sig forøvrigt gældende for utætte ventiler!

--
Armand





GERT BO THORGERSEN (02-09-2002)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 02-09-02 06:32


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aksv6o$e5v$6@news.cybercity.dk...
>
> Brian <Brian@haarh.net> skrev i en news:akqra1$kso$1@sunsite.dk...
> >
> > Gad vide om det er pga. af forkortet knast jeg kun kan få min CB 550F
> op på
> > 140 + lidt og ikke nær de 180 papirene siger????
> > Det ville fandme være skod!
>
> I enhver værkstedsmanual findes der et mål for knastens minimums-højde
> (= slidgrænse), hvorigennem du kan forvisse dig om dét er årsagen!
>
Hvad med om de i manualerne opgivne data er rigtige ? Da jeg i 1974 købte en
ny Honda CB750 havde knasten allerede ved leveringen et mål der gav ca. 1 mm
mindre løft end det i manualen opgivne. I manualen stod der skift knasten
når løftet kommer under xxx, for så er den slidt for meget. Grunden var at
de første CB750 havde flere Hk en modeller der fulgte efter en hel del år.
De første modeller var jo modeller der skulle skabe et image. Men manualer
kan altså godt opgive ikke gyldige data. Jeg har siden 1968 søgt næsten al
tænkelig information vedr. knastaksler.

Mvh. Gert Thorgersen

> Forøvrigt har ingen af mine modeller kunnet køre det opgivne andet end
> ved undtagelsvise lejligheder!
> Faktisk har det været sådan at de 165 som min første model var opgivet
> til, var det min anden model kørte i praksis til trods for at denne var
> opgivet til 180, og det samme gjorde sig gældende for den 3. og 4.
> (opgivet til 200 hhv 215!)!
> Først min GPZ 900'er kunne køre hvad den blev opgivet til ( => Noget med
> at den p.g.a. kåbe bedre opnåede optimale forhold?)!
>
> - -
> Armand.
>
>
>
>



Esben Laursen (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Esben Laursen


Dato : 02-09-02 15:19

Jeg takker for alle de mange gode svar, og ved en nærmere justering af
ventilerne er lyden helt væk =)

så det vr nok bare mig der havde været en klump til at justere dem i første
omgang....

Esben



Brian (02-09-2002)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 02-09-02 20:07


"Esben Laursen" <spam@hyber.dk.remove> skrev i en meddelelse
news:tvKc9.49967$ww6.3424186@news010.worldonline.dk...
> Jeg takker for alle de mange gode svar, og ved en nærmere justering af
> ventilerne er lyden helt væk =)
>
> så det vr nok bare mig der havde været en klump til at justere dem i
første
> omgang....
>
> Esben
>

Og for at gøre forvirringen større var mit problem brændte halvmåner ved
udstødningerne.
Så de skal altså skiftes sammen med at ventilerne bliver x-tra tjekket. Jeg
VIL have den rene, rigtige, vidunderlige, bløde Honda Four lyd tilbage.

Brian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177518
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408647
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste