Problemer med CSS
Fra : Katrine

Dato : 29-08-02 15:59

Hej alle.

Jeg er ved at lave en hjemmeside, ikke noget fancy i nogen retning. (Det
foreløbelige resultat kan ses på www.anarchy.dk/~ashera/hjemmeside ). Mit
problem er menuen. Når jeg har klikket på et af punkterne skifter de ikke
længere farve, når jeg kører musen over, Hvorfor? Er der en smart måde at
undgå dette på, uden at indføre en "onMouseOver" i koden?

Mvh
Katrine

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-08-02 16:48

On Thu, 29 Aug 2002 16:59:04 +0200, "Katrine" <hatikvah83@hotmail.com>
wrote:

>Når jeg har klikket på et af punkterne skifter de ikke
>længere farve, når jeg kører musen over, Hvorfor? Er der en smart måde at
>undgå dette på, uden at indføre en "onMouseOver" i koden?

Prøv at bytte rundt på rækkefølgen af:
A:link
A:hover
A:visited

til:
A:link
A:visited
A:hover
og evt.:
(A:active)

Forklaring: Når visited står efter hover, så vil den "overrule" hover,
når først du har besøgt linken.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-08-02 16:58

Thu, 29 Aug 2002 16:59:04 +0200, skrev "Katrine"
<hatikvah83@hotmail.com>:

>Når jeg har klikket på et af punkterne skifter de ikke
>længere farve, når jeg kører musen over,

Byt om på rækkefølgen i dit cssark, så det bliver
link - visited - hover.

Det skulle gøre det.

(Nu står de link - hover - visited)

Fra : Katrine

Dato : 29-08-02 17:36

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Byt om på rækkefølgen i dit cssark, så det bliver
> link - visited - hover.

DOW! Ja, det er sjovt, som man kan stirre sig blind på sådanne små fejl.
Tak for hjælpen

Katrine