Gendannelse af data
Fra : Anders Krøyer

Dato : 29-08-02 12:56

Jeg har det problem at en af mine brugere, som har opbevaret alle sine
dokumenter i en mappe på skrivebordet, er kommet til at smide mappen i
skraldespanden og derefter tømt den (rigtig dumt) , kan jeg gøre noget
for at redde dataen? maskinen har ikke været brugt siden uheldet. Jeg
ved godt at norton med filesaver slået til kan klare det, men det er
ikke tilfældet. Jeg har Norton men kan det noget nu? hvilke andre
værktøjer er bedre? eller er alt "gone for good"

Jeg takker for alle input da det er ret kritisk at jeg kommer op med
noget.

det tekniske: power book Pismo, macOs 9.0.4

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 29-08-02 13:16

Anders Krøyer <bassballs@mac.com> wrote:

> [...]
> noget.
>
> det tekniske: power book Pismo, macOs 9.0.4

Du kan godt lave en recover af filerne, men der er vist noget med at
resource forken forsvinder hvilken gør det meget svært at danne sig et
overblik over filerne.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-08-02 17:05

Hej Aneers

Prøv DataRescue 3.0. Link:
<http://www.versiontracker.com/php/dlpage.php?id=14650&kind=1&db=mac>.
Den er faktisk ret godt til det formål.

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 30-08-02 20:45

Hej Anders.

> [...]

> ikke tilfældet. Jeg har Norton men kan det noget nu? hvilke andre
> værktøjer er bedre? eller er alt "gone for good"

Du skal ikke installere Norton på den, men blot køre den fra en CD, så
skulle du kunne finde dine tabte data. Den søger (gjorde de gamle Norton
i alfald (jeg kører kun OS 7.5.5. og Norton 3.5)) først vha Filesaver,
og hvis den ikke findes, kan du søge med andre metoder, og det plejer at
give resultat.

Og du har gjort klogt i ikke at bruge maskinen endnu, og du bør gemme de
fremhentede filer på en anden partition/disk for ikke at skrive over dem
i diskstrukturen.

Mvh Sebastian

> [...]
> noget.
>
> det tekniske: power book Pismo, macOs 9.0.4

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Anders Krøyer

Dato : 02-09-02 10:53

Jeg takker for rådene , jeg får maskinen ind på torsdag og vil så prøve
jeres fine forslag

Venlig Hilsen
Anders Krøyer