Eksem omkring munden
Fra : Hans Paulin

Dato : 29-08-02 11:30

Hej

Jeg har fået et spørgsmål fra min niece, der ikke er på usenet - kan
nogen hjælpe hende?

"Jeg har noget eksem
omkring munden der skal behandles med penicillin. Det vil jeg helst ikke
specielt ikke når jeg er gravid. Men nu er jeg DØDTRÆT af det,- mest
fordi
jeg ligner en hest med det. Er det i rigtigt at morgenfrue skulle virke
eksemhæmmende?

Mange spørgsmål og kærlig hilsen Nanna"

På forhånd tak
--
Kærlig hilsen
Hans

Fra : klfdenmark

Dato : 27-10-03 11:03

"Hans Paulin" skrev d. 29-08-02 11:30 dette indlæg :
> [...]
> fordi
> jeg ligner en hest med det. Er det i rigtigt at morgenfrue skulle

Kære Nanna,

jeg har selv i mange år bøvlet med eksem omkring munden. Jeg har på
trods af en negativ fødevareallergi-test hos min læge konstateret, at
det er mælk, jeg ikke kan tåle. Hvis du har fået en recept på
hormoncreme til brug på det inficerede område, vil jeg råde dig til at
overveje det en ekstra gang, før du tager det i brug. Huden kan blive
"afhængig" af den type cremer og de kan derfor gøre ondt værre, hvis
ikke man er meget konsekvent med nedtrapningen. De kan ligeledes gøre
huden mere skrøbelig og derved forværre eksemen (jeg taler af bitter
erfaring). Mit bedste råd er, at du i en periode undgår alle fødevarer,
som indeholder mælkeprotein. Det kan godt blive værre i den første uge,
men vil derefter forbedres, hvis det er mælk, som ligger til grund for
problemet. Det kan muligvis også være nødder, æg eller andet. Hvis du er
allergisk overfor mælk, betyder det ikke, at du aldrig mere kan indtage
mælkeprodukter. Det betyder bare, at du efter en måneds tid eller to så
småt kan begynde at drikke skummetmælk og spise lidt ost, men vær
påpasselig med at spise for meget yogurt, is, creme fraiche, etc. Og
husk: Mørk chokolade indholder ikke mælk!

Håber du får noget ud af mit svar. Held og lykke!

Kirsten

http://www.kandu.dk/

Fra : Kichian

Dato : 01-11-03 20:35

Kære Nanna

Hvis lægen har udskrevet penicillin til dig tyder det på
at du har en infektion!??

Hvis du har en infektion skal kilden til denne først behandles,
før du kan forvente at din eksem forsvinder. Hvis du ikke
føler dig tilfreds eller tryg med lægens udskrivelse af medicinen
synes jeg du skal sige det til ham/hende, så han/hun enten kan
forklare bedre eller I kan finde en anden kur.

Og så mener jeg iøvrigt ikke at en pencillinkur kan påvirke
dit foster negativt, bare rolig. Men hvis du er i tvivl, så spørg
din læge, det er jo det han/hun er der for, ikke?

Held og lykke

KH
Anette

Fra : klfdenmark