Hvordan kan jeg flytte et TPanel ?
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 29-08-02 10:09

Hej

Jeg har et TPanel, som jeg gerne vil kunne rykke lidt rundt med ?

Kan jeg nemt gøre det ?
Eller findes der et komp. som nemt kan gøres dette ?

Michael

Fra : // Overby

Dato : 29-08-02 12:20

> Jeg har et TPanel, som jeg gerne vil kunne rykke lidt rundt med ?

TPanel har nogle egenskaber til at regulere placeringen af panelet.

Left & Top

skulle kunne klare det...

Daniel

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 29-08-02 12:53

Ja, det er jeg godt klar over.

Jeg tænkte mere på

OnMouseDown do something

OnMouseUp Move panel

Michael

Fra : Harald

Dato : 29-08-02 13:22

"Michael Vilhelmsen" <AAA.Michael.Vilhelmsen@Microcom.dk> skrev i en
meddelelse news:PWnb9.37043$ww6.2751930@news010.worldonline.dk...
> Ja, det er jeg godt klar over.
>
> Jeg tænkte mere på
>
> OnMouseDown do something
>
> OnMouseUp Move panel

I din Tpanel OnMouseDown event kan du skrive:

ReleaseCapture;
SendMessage(Panel1.Handle, WM_SYSCOMMAND, $F012, 0);

Mvh
HK