Hvor langt kører I på jeres 45'er?
Fra : Ally

Dato : 29-08-02 10:03

Hej!

En lille forbrugerundersøgelse:

1. Hvorlangt kører I dagligt på jeres 45 knallert/scooter?
2. Hvorlangt HAR I kørt?

Jeg har selv kørt 15.500 km. på min, og er lidt nysgerrig efter, om det kan
betegnes som meget, lidt eller midt i mellem. Hvor langt kan man egentlig
forvente, en 45 scooter kan køre? (Min er en Aprilia Area 51)

De venligste hilsener

Gallup... øh... jeg mener... Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Christian Sandersen ~

Dato : 29-08-02 10:45

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> wrote in

> [...]
> kan betegnes som meget, lidt eller midt i mellem. Hvor langt kan man
> egentlig forvente, en 45 scooter kan køre? (Min er en Aprilia Area 51)

Jeg har lige rundet 20.000 km på min speedfight, lige nu er jeg igang med
en større renovering af motoren, kardanlejerne var gået

Mvh., Christian

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-02 11:09

"Christian Sandersen Mørch" <junk@csmoerch.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige rundet 20.000 km på min speedfight, lige nu er jeg igang med
> en større renovering af motoren, kardanlejerne var gået

Kardanlejer... er der en kardan-aksel på en Peugeot Speedfight?

Fra : Calle.

Dato : 29-08-02 15:57

Brian Axelgaard wrote:
> "Christian Sandersen Mørch" <junk@csmoerch.dk> skrev i en meddelelse

> Kardanlejer... er der en kardan-aksel på en Peugeot Speedfight?

Det vidste jeg heller ikke, selvom jeg selv kører speedfight.
Hvor sidder de?

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Christian Sandersen ~

Dato : 01-09-02 16:11

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote in news:3d6e36a7$0$188
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Det vidste jeg heller ikke, selvom jeg selv kører speedfight.
> Hvor sidder de?

He he, de sidder sikkert mange steder, dog heller ikke på min Speedfight...
Jeg mente selvfølgelig krumtaplejerne.

Fra : FBB

Dato : 31-08-02 16:56

Jeg har godt nok kun en 30'er, men købte den i onsdags, og har kørt 102,7 km
på den end til nu.

og kører ca 25 km om dagen.

/Frederik

Fra : Mogens

Dato : 29-08-02 10:47

On Thu, 29 Aug 2002 11:02:52 +0200, "Ally" <quincy_md@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>betegnes som meget, lidt eller midt i mellem. Hvor langt kan man egentlig
>forvente, en 45 scooter kan køre? (Min er en Aprilia Area 51)

Jeg har en 11-12 km til arbejde og tager turen på min Speedake
ca hver anden dag. ( kører i bil de andre dage )
Speedaken har efterhånden kørt ca 22.000 km uden de store
problemer.

mvh Mogens

Fra : Kim Larsen

Dato : 29-08-02 14:05

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> betegnes som meget, lidt eller midt i mellem. Hvor langt kan man egentlig
> forvente, en 45 scooter kan køre? (Min er en Aprilia Area 51)

Tidligere da jeg havde arbejde, så kørte jeg ca. 32 km hver dag, men nu
bliver det ikke til så meget. Jeg har lige rundet 26.000 km på min Aprilia
Rally.
Hvis du bare sørger for at vedligeholde din EU'er, så kan den vel køre i
lange baner, jeg regner ikke med at skulle skifte min de første 5 år, men
der kan ske noget under vejs så jeg er nød til det, men så er andre også
indblandet i det

Kim Larsen

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 29-08-02 16:58

> 1. Hvorlangt kører I dagligt på jeres 45 knallert/scooter?

Har 25 Km hver vej til arb. ( Farum-Kbh ). 50 Km ialt. Stort set hver dag
undtagen hvis det vælter ned med sne, så tager jeg S-toget
( hvilket tager dobbelt så lang tid og koster også det dobbelte + kører ikke
nær det passer mig ) Hmmm måske er det derfor jeg har en 45'er.

> 2. Hvorlangt HAR I kørt?

20000 Km uden at skifte andet end normale sliddele. Når ja så er den jo
blevet stålet en enkelt gang, hvilket kostede forsikringen 16000 Kr i nye
kåbedele. Hvorfor fanden de ikke bare ga' mig en ny fatter jeg ikke. Var
ellers villig til at betale differencen.

MVH Anders AREA51

Fra : PHK

Dato : 30-08-02 13:14

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> En lille forbrugerundersøgelse:
>
> 1. Hvorlangt kører I dagligt på jeres 45 knallert/scooter?

Hvis I kører langt, så kør langt uden om et køb af en Aprilia.

Deres 1-års garanti på en scooter købt sidste år gælder nemlig ikke for
noget, "fordi den har kørt for meget".

- Defekt udstødning 18.000 km, 10 måneder gammel.
- Defekt støddæmper 11.500 km, næsten 7 måneder gammel.
- Defekt kobling, 13.500 km, 8 måneder gammel

Alle ovenstående defekter er blevet afvist - i dag!

Desuden mangler jeg stadig min stinklappe, den har jeg manglet siden jeg
købte scooteren for 1 år siden.
Styrtøjet går stramt, det har det gjort et år uden at der er gjort noget ved
det (angiveligt mangler man stumper).

Gå _langt_ uden om en Aprilia. Rigtig langt.

--
_
|_|

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 31-08-02 19:19

"PHK" <phk_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:3d6f619a$0$176

> Gå _langt_ uden om en Aprilia. Rigtig langt.

Det lyder negativt. Troede ellers det var et velrenomeret mærke :-/

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen
Kolding - DK
www.volcane.dk

Fra : Ally

Dato : 31-08-02 19:52

> Det lyder negativt. Troede ellers det var et velrenomeret mærke :-/

Man kan altid finde uheldige episoder og mandagsmodeller indenfor ethvert
mærke. Det er selvfølgelig hamrende ærgeligt selv at stå i suppedasen, men
man skal ikke bedømme et mærke udfra en enkelt uheldig episode. Jeg har selv
en Aprilia, som nævnt, og der har aldrig været noget galt! Den har passet
sine serviceeftersyn, og har fået skiftet variatoren... det kostede 600 kr.
(eller var det 800?)... det er alt efter nu knap 16.000 km.

Omvendt har jeg også haft en Peugeot (Buxy), og den var der en hel del fejl
på, selvom den kun nåede at køre 7.000 km.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 31-08-02 22:11

"Ally" <quincy_md@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3d71105a$0$87302

> [...]
kr.
> (eller var det 800?)... det er alt efter nu knap 16.000 km.

Jep, desværre er der mandagsmodeller overalt.

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-08-02 19:59

> [...]
ved
> det (angiveligt mangler man stumper).
>
> Gå _langt_ uden om en Aprilia. Rigtig langt.

Jeg har da ikke haft så store problemer som du har haft, det må så være en
"mandags model" du har fået, men det er dårligt at du ikke kan få det ordnet
på garantien, der vil jeg holde med dig.
Jeg har en Aprilia Rally.

Kim Larsen

Fra : PHK

Dato : 01-09-02 13:42

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ordnet
> på garantien, der vil jeg holde med dig.

Det er importøren der stritter imod (fuldstændig irrelevant, men de har vel
opdaget det kan betale sig at nægte skift af dele på garantien og at trække
skift af dele på garantien i månedsvis.

Det er 2. aprilia jeg har og jeg havde nøjagtigt det samme problem for 3 år
siden. Dengang "vandt" jeg 3.500 kr. igennem en sag jeg kørte igennem
Forbrugerstyrelsen.

--
_
|_|

Fra : Mads Jensen

Dato : 02-09-02 13:07

> [...]
> Hej!
>
> En lille forbrugerundersøgelse:
>
> 1. Hvorlangt kører I dagligt på jeres 45 knallert/scooter?

Jeg har en Piaggio NRG '30.

Jeg har indtil videre kørt lidt over 7000 km med stort tunsæt, dvs. anden
cylinder, stor karburator, anden variator, anden udstødning osv. Og den har
kørt perfekt, og kører stadig som ny.
Jeg har stadig ikke været ude for at den ikke kunne starte.

Jeg kører ca. imellem 40 og 70 km og dagen.

Mads

Fra : Thiemer

Dato : 09-09-02 17:03

Honda X8R-S

42.000 og lidt til

de sidste 22.000 med polini sport 70ccm cyl. Variator skiftet 2 gange og
speeddrive 1 (glemte smørelse ups!!!)

Og den kører sgu stadig som en drøm

Mvh

Kenny

Fra : Ally

Dato : 09-09-02 19:29

On Mon, 9 Sep 2002 18:03:17 +0200, "Thiemer" <kenny@thiemer.dk> wrote:

>Honda X8R-S
>
>42.000 og lidt til
>
>de sidste 22.000 med polini sport 70ccm cyl. Variator skiftet 2 gange og
> [...]

WHOW... rekorden! Jeg kan godt se, at jeg kan tage det roligt med mine
16.000, som jeg egentlig troede var meget. Er der nogle, der ved,
hvorlangt man kan forvente en scooter kan klare?

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Lars Clement

Dato : 09-09-02 21:37

Katana. kørt 15-16.000 på 1½ år. kører dagligt 50 km. Har skiftet bagdæk for
hver ca. 8000 km. Ellers intet ud over normal service.
" Ville vælge samme mærke igen " som de siger i "MOTOR"

--
Venligst

Lars Clement
clement@post9.tele.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 10-09-02 19:54

> WHOW... rekorden! Jeg kan godt se, at jeg kan tage det roligt med mine
> 16.000, som jeg egentlig troede var meget. Er der nogle, der ved,
> hvorlangt man kan forvente en scooter kan klare?

22000 er ingen ting.. John Hewalo mener jeg han hedder, desværre viser han
sig ikke på usenet mere havde en rally som havde kørt ihvertfald 30000 og
nok også 38000 km, husker det ikke præsict før han måtte skifte cylinder og
stempel på den.. og den var kun alment vedligeholdt..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Ally

Dato : 10-09-02 21:54

> [...]
>nok også 38000 km, husker det ikke præsict før han måtte skifte cylinder og
>stempel på den.. og den var kun alment vedligeholdt..

Jeg tror liiiiige, du må læse indlægget igen. Han har kørt 42.000 km.
De 22.000 var med en anden cylinder

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 11-09-02 17:09

> Jeg tror liiiiige, du må læse indlægget igen. Han har kørt 42.000 km.
> De 22.000 var med en anden cylinder

Det ser man jo tydeligt i anden omgang.. Jeg mener johns Rally kørte 38000
km på den samme cylinder stempel og stempel ringe, men så var kittet også
færdigt..
Men altså en honda der har trillet 42000km er jo ingen sag.. det er jo honda
:)