Dansk stavekontrol i mail.app
Fra : Franz Berliner

Dato : 29-08-02 08:50

Jeg kører OS 10.2 med engelsk som hovedsprog.

Jeg vil gerne have dansk stavekontrol i mail.app uden at skulle skifte
sprog, er det ikke muligt? (Dansk er ikke på listen i "Edit -> Spelling
-> Spelling..")

Hvis det ikke er muligt, er det så i det mindste ikke muligt at slå
stavekontrollen fra? (den er slået til hver gang jeg åbner en ny besked,
selvom jeg lige har slået den fra).

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Finn Poulsen

Dato : 29-08-02 10:29

Det kunne jeg også godt tænke mig at vide, det er også tit at der går
ged i Æ,Ø,Å når jeg modtager mails.
vh

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-02 12:19

On Thu. d. 29 Aug. 2002 kl. 09:28 GMT, Finn wrote:

> Det kunne jeg også godt tænke mig at vide, det er også tit at der går
> ged i Æ,Ø,Å når jeg modtager mails.

Det er fordi afsenderens email klient ikke sender headder
informationer med oplysniinger om den rette text kodning.

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 11:34

> Det er fordi afsenderens email klient ikke sender headder
> informationer med oplysniinger om den rette text kodning.

Du kan få vist æøå rigtigt i Mail ved at gå op i format/kodet tekst og
vælge den rigtige kodning. Desværre har Mail glemt det, næste gang du
åbner den samme e-mail.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-02 12:18

On Thu. d. 29 Aug. 2002 kl. 07:49 GMT, Franz wrote:

> Jeg vil gerne have dansk stavekontrol i mail.app uden at skulle skifte
> sprog, er det ikke muligt? (Dansk er ikke på listen i "Edit -> Spelling
> -> Spelling..")

Nej der er en multi language ordborg - jeg ved ikke hvor god den er.
Elleres fungerer cocoaspell (med den store danske ordliste) ganske
fremragende.

> Hvis det ikke er muligt, er det så i det mindste ikke muligt at slå
> stavekontrollen fra? (den er slået til hver gang jeg åbner en ny besked,
> selvom jeg lige har slået den fra).

Jo det gøres i mail.app's indstillinger

Fra : Franz Berliner

Dato : 29-08-02 13:11

> Nej der er en multi language ordborg - jeg ved ikke hvor god den er.

Meget dårlig.

> Elleres fungerer cocoaspell (med den store danske ordliste) ganske
> fremragende.

ok, men kunne nu være lækkert at det bare virkede.

> Jo det gøres i mail.app's indstillinger

Selvfølgelig - havde overset den da jeg kiggede første gang

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-08-02 13:43

On Thu. d. 29 Aug. 2002 kl. 12:11 GMT, Franz wrote:

> ok, men kunne nu være lækkert at det bare virkede.

Det gør cocoaspell skam også (fra samme interface som Apples ordbøger)

Fra : Franz Berliner

Dato : 30-08-02 12:39

> Det gør cocoaspell skam også (fra samme interface som Apples ordbøger)

Havde ikke lige kigget på det. Har hentet det nu og det virker jo
perfekt

--
Franz : http://imv.au.dk/~fb