Dato for seneste redigering!
Fra : Kjeld

Dato : 29-08-02 08:26

Hej NG

Hvordan kan jeg i et word 9.0 dokument indsætte seneste dato for, hvornår en
side er blevet redigeret?

Jeg har syslet lidt med feltkoder, men har ikke opnået et tilfredsstillende
resultat.

Jeg forestiller mig en datoformat som "29. august 2002".

Nogen som ved hvordan?

God weekend

MVH

Kjeld

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 29-08-02 08:48

"Kjeld" <kjhn@aabenraakom.dk> wrote in news:akkia9$djq$1@sunsite.dk:

> [...]
> tilfredsstillende resultat.
>
> Jeg forestiller mig en datoformat som "29. august 2002".

Prøv: { SAVEDATE \@ "dd. MMMM yyyy" \* MERGEFORMAT } som angiver dato
for sidste gang dokumentet blev gemt i det ønskede format.

Feltet har - som næsten alle andre automatiske felter i Word - den hage at
de af og til skal opdateres manuelt for at vise seneste værdi. De fleste
felter opdateres automatisk når du gemmer (hvis du har mærket det af i
Funktioner) ellers ved udskrift og ved Vis Udskrift.

Nogle felter har først en værdi når den pågældende handling er blevet
udført (fx. filnavn, dato for gemning, forbrugt redigeringstid etc.).

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Mads

Dato : 29-08-02 08:57

"Kjeld" <kjhn@aabenraakom.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Hvordan kan jeg i et word 9.0 dokument indsætte seneste dato for, hvornår
en
> side er blevet redigeret?

Det kan være et svært spørgsmål, for hvad mener du med redigeret. Word
betragter et dokument som ændret hvis bare man opdaterer felterne i et
dokument eller indsætter og sletter et tegn. Men disse ændringer er ikke
noget man almindligvis vil kalde ændringer.

Nu skriver du "side", mener du i retning af et felt på hver side i et
dokument der så skal vise om denne side er ændret i forhold til noget
tidligere. Så man hurtigt kan bladre et dokument igennem og se hvilke sider
der rettet siden en given dato?

> [...]
tilfredsstillende
> resultat.
>
> Jeg forestiller mig en datoformat som "29. august 2002".

En hurtig løsning kunne være { SaveDate \@"dd. MMMM YYYY" }
Det giver det ønskede format og viser den dato dokumentet sidst blev gemt.

Mvh Mads

Fra : pre

Dato : 29-08-02 11:21

Forsåvidt er der ikke noget i vejen for at indsætte en dato i
dokumentets egenskaber, problemet vil kun være en definition for hvad en
redigering er, og om det skal være for alle eller for enkelte docs. En
løsning kunne være et ASK felt der tvang brugeren til at vælge.
Teknikken kan klare det, men selv ville jeg ikke røre ved det medmindre
der forelå en gennemtænkt oversigt over problemstillingerne.

© pre 2002
(perian@postkasse.net)