Software-billetter ??
Fra : Lars hult

Dato : 29-08-02 08:33

Da jeg i sin tid købte en Mac G4 var der vedlagt nogle papirer, hvorpå der
stod at de kunne bruges ved køb af software.

Kan de bruges til køb af OS 10.x ?
Hvad kan de ellers bruges til?

hilsen Lars

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 29-08-02 20:31

Lars hult <lhu@codan.dk> wrote:

> Da jeg i sin tid købte en Mac G4 var der vedlagt nogle papirer, hvorpå der
> stod at de kunne bruges ved køb af software.
>
> Kan de bruges til køb af OS 10.x ?
> Hvad kan de ellers bruges til?

Så vidt jeg har forstået kan du bruge billetterne til at lege cirkus
forestilling med ungerne en søndag formiddag... Jeg kunne ikke bruge
mine til andet. Lidt mærkeligt at man udlevere billetter der kun er til
pynt.

Godt nok kom mine billetter ikke sammen med en G4, men jeg har billetter
fra en OS 9.1 og fra en iBook. Nu har jeg så også nogen fra Jaguar, dem
regner jeg heller ikke med at kunne bruge til noget.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Lars hult

Dato : 30-08-02 09:10

> [...]
> forestilling med ungerne en søndag formiddag... Jeg kunne ikke bruge
> mine til andet. Lidt mærkeligt at man udlevere billetter der kun er til

Mmmmhhhh jeg kunne prøve dem i week-enden når der er ,cirkus i forbindelse
med frederiksberg dagene.

Er der overhovedet nogen af alle de mange mængder af Mac brugere der læser
denne ng, som nogensinde har brugt de "billetter" til et eller andet (end
cirkus).

hilsen Lars

Fra : thomas tomcat

Dato : 30-08-02 09:51

in article 3d6f285a$0$10685$4d4eb98e@news.dk.uu.net, Lars hult at
lhu@codan.dk wrote on 30/08/02 10:10:

> Er der overhovedet nogen af alle de mange mængder af Mac brugere der læser
> denne ng, som nogensinde har brugt de "billetter" til et eller andet

næh

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-08-02 18:57

Lars hult <lhu@codan.dk> wrote:

> Er der overhovedet nogen af alle de mange mængder af Mac brugere der læser
> denne ng, som nogensinde har brugt de "billetter" til et eller andet (end
> cirkus).

Tja. Jeg har da flere gange brugt kuponerne til betaling af
opdateringer.
Husker ikke hvilke, men var der ikke betaling på 9.0 -> 9.1 og 10.0 ->
10.1.

/Prebn
--
Det er lettere at bedømme et menneskes forstand,
på dets spørgsmål end på dets svar!

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-02 17:10

Lars hult <lhu@codan.dk> wrote:

> Er der overhovedet nogen af alle de mange mængder af Mac brugere der læser
> denne ng, som nogensinde har brugt de "billetter" til et eller andet (end
> cirkus).

Jeg har brugt mine et par gange til at få cd'er med komplet styresystem
frem for blot opdateringer. Jeg mener, det har været Mac OS 8.6 og 9.1.
Begge gange har det vist kostet ekspeditionsgebyr på ca. 150,- kr.
Der er jævnligt nogen, der gør nar ad opgraderingskuponerne. De
fremstiller det som om, Apple forsøger at snyde dem ved at bilde dem
ind, at der er mulighed for rabat. Man må huske, at på det tidspunkt,
hvor kuponerne medsendes, kan Apple ikke forudsige, hvilke opdateringer,
der kommer, og hvornår. Selvfølgelig ved Apple mere om fremtiden, end vi
gør, men det er jo langt fra altid, det går, som selv Apple håber på. Se
bare på, hvor længe de har forsøgt at opdatere det klassiske Mac OS med
Copland og den slags. Apple vælger derfor at vedlægge rigeligt med
kuponer (læs: tre). Det er jo bedre, end hvis der er for få.
Endelig vil jeg tro, at de fleste har haft mulighed for at bruge
kuponerne. At folk vælger at nøjes med den gratis opdaterings-cd fra 8.5
til 8.6 er jo deres egen sag. Med kuponen kunne de have købt en fuld 8.6
cd for ca. 150,- kr. Så sig ikke, at kuponerne ikke kan bruges til
noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henning Vestergaard ~

Dato : 02-09-02 17:38

> Jeg har brugt mine et par gange til at få cd'er med komplet styresystem
> frem for blot opdateringer.

Vil det sige, at når jeg har købt en computer med 10.1, så vil jeg med
fordel kunne bruge kuponerne til anskaffelse af 10.2?

Jeg har ikke lige tjekket om der er nogen med pakken, men jeg kan huske at
have set sådan nogen. I hvert fald til den gamle computer.

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-02 18:28

Henning Vestergaard Poulsen <henningpoulsen@mac.com> wrote:

> Vil det sige, at når jeg har købt en computer med 10.1, så vil jeg med
> fordel kunne bruge kuponerne til anskaffelse af 10.2?

Nej! 10.2 er ikke bare en opdatering, men en ny version, der skal
betales for. Men du har gratis kunnet opgradere fra Public Beta til
10.1.5, hvilket vist er halvandet år. Som jeg skrev, så kan Apple ikke
forudsige, hvilke opdateringer der dukker op det næste års tid. Derfor
lægges kuponerne ved for en sikkerheds skyld. Der er ingen garanti for,
at de vil kunne bruges til noget.
Kuponerne bruges også kun, hvis man vil have en cd sendt. Så
skal du også betale et ekspeditionsgebyr. Downloader du fra nettet,
koster det naturligvis ikke noget.
Du kan i øvrigt få 10.2 for et ekspeditionsgebyr, hvis du har
købt 10.1.x (med eller uden computer) efter d. 17/7 2002.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-09-02 19:44

On Fri, 30 Aug 2002 10:10:09 +0200, Lars hult wrote
(in message <3d6f285a$0$10685$4d4eb98e@news.dk.uu.net>):

> [...]
> denne ng, som nogensinde har brugt de "billetter" til et eller andet (end

Ja, jeg har haft glæde af dem, jeg tror det var en eller to opgraderinger af
Mac OS (se Münsters svar i denne tråd)(og her troede jeg, at en herr Münster
skrev i Søndags B.T., dengang det hed Søndags B.T., men min mor har lige
oplyst mig om, at han hed Erik Münster. Jeg kunne heller ikke få alderen
til at passeŠ)

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-09-02 21:53

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> Münster skrev i Søndags B.T., dengang det hed Søndags B.T., men min mor
> har lige oplyst mig om, at han hed Erik Münster. Jeg kunne heller ikke

Familie Journalen! Aldrig Søndags BT. Det er jeg ret sikker på. Det er
svært at holde rede på alle de farvestrålende blade.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-09-02 06:25

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Familie Journalen! Aldrig Søndags BT. Det er jeg ret sikker på. Det er
> svært at holde rede på alle de farvestrålende blade.

Laa det ikke fremme i dit barndomshjem?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 09:05

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Laa det ikke fremme i dit barndomshjem?

Jo da, men jeg vil nødig virke påståelig. Vi havde også Se og Hør, Ude
og Hjemme, Svensk Allers, Norsk Allers og Hemmats Veckotidning. Men vi
havde aldrig Søndags BT, Hjemmet eller Billed Bladet. De kom fra andre
bladhuse end Aller. For nogle år siden købte Aller Søndags BT, der nu
hedder Søndag, men det er en anden historie.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-09-02 09:23

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Jo da, men jeg vil nødig virke påståelig.

Hvis du ikke vil falde udenfor, bliver du noedt til at vaere
paastaaelig. I hvertfald her i gruppen.

Tidligere gik det da fint - se bare Message-ID:
<1ffp3xl.1qs3ofl7onga7N%henrik@muenster.dk>

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 11:34

> [...]

> paastaaelig. I hvertfald her i gruppen.
>
> Tidligere gik det da fint - se bare Message-ID:

Hvad har det at gøre med at være påståelig?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-09-02 12:09

> Hvad har det at gøre med at være påståelig?

Du paastod at det var helt umuligt O:)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 14:55

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Du paastod at det var helt umuligt O:)

Det er en t-a-l-e-m-å-d-e! Det er da ikke nemt at spille Tetris med
ovale nuller, så brikkerne ændrer størrelse, når de drejes rundt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-02 04:48

Sprogrøgter. Bare pas på at dk.tortur.sprog ikke kommer efter dig.

> Det er da ikke nemt at spille Tetris med ovale nuller, så brikkerne
> ændrer størrelse, når de drejes rundt.

ikke nemt != umuligt.

Nu påstår du noget igen!
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-09-02 07:06

On Mon, 2 Sep 2002 22:52:40 +0200, Henrik_Münster wrote
(in message <1fhwm0n.vaoyjqd5otgqN%henrik@muenster.dk>):

> Familie Journalen! Aldrig Søndags BT. Det er jeg ret sikker på. Det er
> svært at holde rede på alle de farvestrålende blade.

Vi holdt ikke Familie Journalen, så det må have været Søndags BT. Er Erik
Münster din far? Eller en onkel? Nu må jeg altså have det at vide!

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Christian Bech

Dato : 03-09-02 08:59

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> skrev:

> [...]
>>

>Vi holdt ikke Familie Journalen, så det må have været Søndags BT. Er Erik
>Münster din far? Eller en onkel? Nu må jeg altså have det at vide!

Før du stiller den slags spørgsmål bør du læse alle indlæg i gruppen.
Forholdet er blevet forklaret flere gange.
--
Christian

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 09:55

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 07:58 GMT, Christian wrote:

> Før du stiller den slags spørgsmål bør du læse alle indlæg i gruppen.
> Forholdet er blevet forklaret flere gange.

Den slags svar afstedkommer et påbud om at bidrage til FAQ'en!

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-09-02 11:10

On Tue, 3 Sep 2002 9:58:59 +0200, Christian Bech wrote
(in message <2tq8nu8bgtpt4cg0o1daq533ifh2slbiod@4ax.com>):

<snip>

> Før du stiller den slags spørgsmål bør du læse alle indlæg i gruppen.
> Forholdet er blevet forklaret flere gange.

Ja ja, det anede mig! Det var også derfor, jeg ikke turde spørge før! Men
nu gjorde jeg det altså, og det afstedfødte de forventede reaktioner

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-09-02 11:12

On Tue, 3 Sep 2002 12:09:30 +0200, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.B99A56FA000EDAA8F0284600@news.cybercity.dk>):

> [...]
> Men
> nu gjorde jeg det altså, og det afstedfødte de forventede reaktioner

Afstedfødte???--> Afstedkom eller affødte. Hm, egentlig meget smart
sammentrækning.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 09:39

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Vi holdt ikke Familie Journalen, så det må have været Søndags BT. Er
> Erik Münster din far? Eller en onkel? Nu må jeg altså have det at vide!

Han er min far. Det troede jeg da, I vidste alle sammen Men nu har
jeg ringet og spurgt ham. Han har aldrig skrevet i Søndags BT, siger
han. Det er et af de eneste ugeblade, han aldrig har skrevet for. Han
har skrevet for Hjemmet tilbage i halvtredserne og for Ude og Hjemme for
mange år siden. Han har også haft enkelte småindlæg i Se og Hør, men
ellers er det Familie Journalen, han har skrevet fast i i al den tid,
jeg kan huske.
Det er meget almindeligt, at folk ikke kan huske, hvilket blad,
han skriver i. Dels blander folk bladene sammen, og dels blander de
lægerne sammen. De fleste blade har vel en lægebrevkasse, og så kan det
være svært for folk at huske, hvilken læge, de har set hvor.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-09-02 09:59

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Han er min far. Det troede jeg da, I vidste alle sammen Men nu har
> jeg ringet og spurgt ham.

Han mener stadigvaek han er din far?

> [...]
> lægerne sammen. De fleste blade har vel en lægebrevkasse, og så kan det
> være svært for folk at huske, hvilken læge, de har set hvor.

Kan du huske hvor du selv skriver? Vestjydske Tidende?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 12:09

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Han mener stadigvaek han er din far?

Spurgt ham om det med Søndags BT! I øvrigt er det bare at se os ved
siden af hinanden, så er man ikke i tvivl om, at vi er i familie, har
jeg altid fået at vide. Jeg er godt nok 15 cm højere og har hår på
hovedet.

> Kan du huske hvor du selv skriver? Vestjydske Tidende?

Ude og Hjemme. Det minder min kone mig om hver søndag. Og i løbet af
søndagen er vi ved at blive skilt adskillige gange. Jeg må hellere gå i
gang med at skrive i god tid i denne uge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-09-02 12:16

> Spurgt ham om det med Søndags BT!

Saa maa du ringe igen!

> I øvrigt er det bare at se os ved siden af hinanden, så er man ikke
> i tvivl om, at vi er i familie, har jeg altid fået at vide. Jeg er
> godt nok 15 cm højere og har hår på hovedet.

Utroligt hvad en generation kan goere. Hvad forventes der af knaegten
paa to? At han er 20 cm hoejere end dig, og har haar paa brystet?

> Ude og Hjemme. Det minder min kone mig om hver søndag. Og i løbet af
> søndagen er vi ved at blive skilt adskillige gange. Jeg må hellere
> gå i gang med at skrive i god tid i denne uge.

Jeg kan lige forestille mig det. Musen mellem haenderne, og pludselig
som du troede at du skrev til U&H, saa havner det her i gruppen i
stedet for. Helt uden hjaelp!

Kan det eventuelt laves omvendt? JEg tror din laeserskare vil finde
det underholdende og interessant.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 17:47

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Saa maa du ringe igen!

Jamen, han _er_ min far. Vi ligner hinanden som to dråber vand. Vi
skulle måske få lavet en DNA-test? Jeg hørte om et firma, der gjorde
det. Var det ikke 40% af børnene, der havde en anden far? På den anden
side, så kan jeg højst få det ud af det, at jeg bliver gjort arveløs.
Der er, så vidt jeg kan se, ikke så meget at vinde ved en DNA-test.

> Utroligt hvad en generation kan goere. Hvad forventes der af knaegten
> paa to? At han er 20 cm hoejere end dig, og har haar paa brystet?

Sådan kan man vist ikke helt regne. Nogle gange går det den anden vej.
Min farfar var 9 cm højere end min far. Min søster er 1 cm mindre end
min mor. Men bevares, så er mine sønner ret høje. Frederik på syv er den
højeste og den yngste i sin klasse. Min farfar var også en af de højeste
i Sønderjylland i sin ungdom. Han var hele 1,84 m! Jeg har også en
vægttabel. Ifølge den er jeg 2,10 m, så jeg må også være ret høj.

> [...]
> stedet for. Helt uden hjaelp!
>
> Kan det eventuelt laves omvendt? JEg tror din laeserskare vil finde

Det tror jeg til gengæld ikke, min chefredaktør ville. Og han er et
meget godt filter før tingene kommer i bladet. Her i gruppen er
forbindelsen mellem min computer og offentliggørelse en smule mere
direkte.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-09-02 18:32

On Tue. d. 03 Sep. 2002 kl. 16:46 GMT, Henrik wrote:

> Jeg har også en
> vægttabel. Ifølge den er jeg 2,10 m, så jeg må også være ret høj.

Det er vist ikke helt sundt at bygge hus...

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-09-02 22:50

> Det er vist ikke helt sundt at bygge hus...

Det er i hvert fald bedre end at ryge!
Vores situation bliver ikke bedre af, at min kone har skrevet
ph.d. og skal arbejde fire år i Odense med mange døgnvagter og flere af
dem i træk. Desuden har vi begge masser af overarbejde og et lille
ekstrajob hos et kendt ugeblad.
I sidst uge sås vi onsdag og i weekenden på vagtværelset i
Odense, hvor vores søn så blev indlagt og opereret med en bullen finger.
I morgen kommer min kone hjem, hvis vores søn bliver udskrevet. Jeg har
døgnvagt, men er der fredeligt kan vi ses i morgen aften. Torsdag morgen
tager hun på vagt til lørdag. Så kan vi ses lørdag igen, men søndag
aften tager jeg til København, for jeg skal på kursus hele næste uge i
Hillerød. Min kone og jeg kommunikerer efterhånden mest pr. e-mail, og
det er ikke engang løgn.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-02 05:02

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> dem i træk. Desuden har vi begge masser af overarbejde og et lille
> ekstrajob hos et kendt ugeblad.

Hvilket ugeblad arbejder konen hos? Er hun også doktor? SIkke en familie.

> I sidst uge sås vi onsdag og i weekenden på vagtværelset i
> Odense, hvor vores søn så blev indlagt og opereret med en bullen finger.
> I morgen kommer min kone hjem, hvis vores søn bliver udskrevet.

Har I overvejet at sætte huset på hjul og bosætte jer midlertidigt på
en campingplads i Odense?

Der er en fin en ude ved Dalum Landbrugsskole, og der er bus næsten
direkte til døren. Alternativt kunne I sikkert få en plads nede
bagerst i hjørnet af sygehusets grund.

> [...]
>på kursus hele næste uge i Hillerød. Min kone og jeg kommunikerer
>efterhånden mest pr. e-mail, og det er ikke engang løgn.

Du kan eventuelt vise hende gruppen her. Hvis I skifter til Usenet,
kan I bruge os til at minde hinanden om vigtige ting, samt som
sandhedsvidner!

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 08:20

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvilket ugeblad arbejder konen hos? Er hun også doktor? SIkke en
> familie.

Vi er fælles om at skrive til Ude og Hjemme. Der er grænser for, hvor
meget man kan sprede sig over. Det har sine fordele at være to læger.
Primært er det, at man forstår hinandens situation. Andre kan have svært
ved at forstå, at man ikke bare har fri om tre weekender, når man bliver
inviteret ud. Ulempen er så, at vi begge har skiftende arbejdstider, så
der er meget langt mellem weekender, hvor vi begge har fri. Ellers
skulle det være godt at være gift med en sygeplejerske. Hun kan altid
får arbejde, så hun kan bare følge med rundt i landet, når manden skal
uddannes til speciallæge. Andre siger, at det er godt at være gift med
en skolelærer. De har korte arbejdstider og lange ferier. Så er de
hjemme hos børnene om eftermiddagen. Til gengæld skal de så rette stile
om aftenen og holde forældremøder. Som I kan se, har det været svært for
mig at vælge.

> Har I overvejet at sætte huset på hjul og bosætte jer midlertidigt på
> en campingplads i Odense?

Nej, børnene går jo i skole her i Esbjerg. Det er jo synd at flytte dem
rundt hele tiden. I tror da vel ikke, det er for sjov, vi bor i Esbjerg?

> Du kan eventuelt vise hende gruppen her. Hvis I skifter til Usenet,
> kan I bruge os til at minde hinanden om vigtige ting, samt som
> sandhedsvidner!

Uha. Det tør jeg ikke, med det sprog der føres her. Og så skal jeg jo
til at skrive pænt om hende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 10:59

On Thu. d. 05 Sep. 2002 kl. 07:20 GMT, Henrik wrote:

> Som I kan se, har det været svært for mig at vælge.

Har du overvejet en arbejdsløs model?

> I tror da vel ikke, det er for sjov, vi bor i Esbjerg?

nej, fy føj - det er skam alvorligt!

> Uha. Det tør jeg ikke, med det sprog der føres her. Og så skal jeg jo
> til at skrive pænt om hende.

Gør du ikke det? Du skriver i al fald med ærefrygt om hende, så meget
at vi til tider tror du får tæv. Men det selvfølgelig tys-tys og
derfor ikke pænt.

NB. Vi skriver ellers majet pÆnt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 11:19

> Har du overvejet en arbejdsløs model?

Jeg ville ikke nævne det, da det ikke virkede så sympatisk men der kan
også være nogle økonomiske fordele ved at vælge en læge frem for f.eks.
en sygeplejerske. Jeg tror ikke, en arbejdsløs scorer så højt her. Men i
bund og grund kommer det selvfølgelig an på ens behov. Ligesom valget af
computer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thomas tomcat

Dato : 05-09-02 23:39

in article 1fi1doy.jr6sch1l3j2xN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 05/09/02 12:18:

> der kan
> også være nogle økonomiske fordele ved at vælge en læge frem for f.eks.
> en sygeplejerske. Jeg tror ikke, en arbejdsløs

Dengang mig og mine homies var arbejdsløse, fik en af gutterne en kæreste,
som var sygepleje-studerende. Hans roommate syns det var et kanon hit. For
så ku hun skaffe gratis finsprit. Og ren amf. -Ak ja, de unge.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 23:54

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> wrote:

> Dengang mig og mine homies var arbejdsløse, fik en af gutterne en kæreste,
> som var sygepleje-studerende. Hans roommate syns det var et kanon hit. For
> så ku hun skaffe gratis finsprit. Og ren amf. -Ak ja, de unge.

Den der med spritten hører man altid. Det siger man også om læger og
medicinstuderende. Jeg er bare aldrig stødt på det i den virkelige
verden, at nogen snupper noget sprit for at drikke det hjemme. Faktisk
er jeg aldrig stødt på noget sprit på sygehuset, der ikke var
denatureret. Og så har jeg i hvert fald ikke lyst til at drikke det.
Vedrørende amfetaminen, så plejer man at tælle de stærke piller
meget nøje, mens almindelige piller bare hældes op fra glasset uden
nærmere tælling. Jeg ved ikke, om amfetamin er omfattet af tællepligten.
Lykkedes det hende nogensinde at skaffe noget af det sjove?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thomas tomcat

Dato : 06-09-02 00:07

in article 1fi2cyd.1o5p16912656zrN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 06/09/02 0:54:

> Lykkedes det hende nogensinde at skaffe noget af det sjove?

Ja. En aften, jeg var deroppe hos dem, var netop den (stadig, syns jeg, nye)
kæreste på besøg. Man skulle i byen. Men som vanlig først lidt
hygge-opvarmning hjemme. Den nye havde amf med, fra jobbet. Derfor var det
gratis. Og efter sigende helt rent. Ingen af delene havde jeg oplevet før.
Jeg skulle heller ikke nyde noget: De sagde, tingene gik hurtigere. Osse
opfattelsesevnen. Jeg syns ikke, der var noget ivejen med min opfattelses
hast.

Min kammerat, den ene af bofællerne, fortalte senere, at speed ikke var
noget stort hit: Han boede ude på ydersiden af Nørrebro Station. Og han var/
er så'n lidt lad i det, altså ikke lige en gut man møder nede på
foldboldbanen eller med en frisbee. Og dog havde han ikke kunnet sove.
Tilsidst var han stået op, taget tøj på, ned på gaden, og så gå en lille
tur. Han blev ikke træt lige med det samme. NÅede helt ind til Nørreport. Så
vente han om og gik hjem igen. Men han var stadig speedet. Nå men så gik han
bare den samme tur een gang til. (han havde vist taget een bane, som de
andre sagde var normalt)

Fra : Christian Bech

Dato : 06-09-02 10:10

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) skrev:

> [...]
>er jeg aldrig stødt på noget sprit på sygehuset, der ikke var
>denatureret. Og så har jeg i hvert fald ikke lyst til at drikke det.

Faktisk er det i stedet kemikere man skal have fat i. Det var en slem
glögg det år hvor jeg boede på kollegie med en kemistuderende.
--
Christian

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-09-02 12:06

> Har du overvejet en arbejdsløs model?

Næh, bare en model!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-09-02 14:16

On Thu. d. 05 Sep. 2002 kl. 11:06 GMT, Michael wrote:

> Næh, bare en model!

gå ned i H&M og spørg om du jkan købe en gine...

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-09-02 15:01

> gå ned i H&M og spørg om du jkan købe en gine...

Så hellere en mannequin - en gine er jo kun en torso. Måske man skulle
flotte sig med en oppustelig fra Istedgade.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-02 12:09

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Vi er fælles om at skrive til Ude og Hjemme.

Den ene skriver spoergsmaalene, og den anden svarene? Alt rart at
have alting under kontrol.

> om aftenen og holde forældremøder. Som I kan se, har det været svært for
> mig at vælge.

Jeg gaar ud fra at det ikke var vivens arbejde, men viven selv, der
gjorde at hun var soed nok til at faa lov til at foede dine boern.
Som foelge deraf synes jeg det er suspekt at _du_ skulle vaelge
hvilket job hun skulle have!

> Nej, børnene går jo i skole her i Esbjerg. Det er jo synd at flytte dem
> rundt hele tiden. I tror da vel ikke, det er for sjov, vi bor i Esbjerg?

Garanteret tiltrukket af lugten af penge...

> Uha. Det tør jeg ikke, med det sprog der føres her. Og så skal jeg jo
> til at skrive pænt om hende.

Jeg synes da vi skriver ganske paent (naturligvis bortset fra visse
enkeltindivider ind imellem), og jeg er enig med Morten angaaende dine
skriblerier. Hvorfor har du noget at skjule?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 13:10

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Den ene skriver spoergsmaalene, og den anden svarene? Alt rart at
> have alting under kontrol.

Sssshhh! Ikke afsløre os.

> [...]
> gjorde at hun var soed nok til at faa lov til at foede dine boern.
> Som foelge deraf synes jeg det er suspekt at _du_ skulle vaelge

Nå ja, OK. Det var nok ikke jobbet, der var afgørende. Jeg tror i øvrigt
slet ikke, der var hverken sygeplejersker eller lærere med i opløbet.
Men det er jo svært at huske så langt tilbage.

> Garanteret tiltrukket af lugten af penge...

Der er vist ikke så mange penge i fiskeriet mere. Auktionen er lukket,
og fiskene landes i Hirtshals. Det er rigtigt trist. De holder vist
nogle småauktioner for turisterne om sommeren, men det er jo ikke helt
det samme.

> Jeg synes da vi skriver ganske paent (naturligvis bortset fra visse
> enkeltindivider ind imellem), og jeg er enig med Morten angaaende dine
> skriblerier. Hvorfor har du noget at skjule?

Jeg har da ikke noget at skjule. Hvorfor tror I det?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-02 13:58

> [...]

> slet ikke, der var hverken sygeplejersker eller lærere med i opløbet.
> Men det er jo svært at huske så langt tilbage.

Er det saa "jeg synes du skulle blive laerer istedet, saa du kan have
mere fri!"?

> Jeg har da ikke noget at skjule. Hvorfor tror I det?

Hvem af os to, er det der er bange for at din kone laeser her?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-02 04:57

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> skulle måske få lavet en DNA-test? Jeg hørte om et firma, der gjorde
> det. Var det ikke 40% af børnene, der havde en anden far? På den anden

Jeg mener at have hørt det som en klinisk undersøgelse herhjemme og
med 10%. Det blev holdt tys-tys fordi man mente at det nok ikke ville
være populære tal.

Med dine forbindelser kan du vel hitte ud af det, og komme med
autoritative udtalelser?

> side, så kan jeg højst få det ud af det, at jeg bliver gjort arveløs.
> Der er, så vidt jeg kan se, ikke så meget at vinde ved en DNA-test.

Du kunne eventuelt undgå at arve hans brevkasse?

> i Sønderjylland i sin ungdom. Han var hele 1,84 m! Jeg har også en
> vægttabel. Ifølge den er jeg 2,10 m, så jeg må også være ret høj.

Jeg finder det bekymrende at du slår din højde op i en vægttabel. Jeg
ville formentlig finde det endnu mere bekymrende at lave samme nummer
for mig selv.

> meget godt filter før tingene kommer i bladet. Her i gruppen er
> forbindelsen mellem min computer og offentliggørelse en smule mere
> direkte.

Er det så godt eller skidt?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-09-02 09:46

On Wed, 4 Sep 2002 5:56:48 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote
(in message <kkofbeo1a7.fsf@mimer.null.dk>):

> Jeg finder det bekymrende at du slår din højde op i en vægttabel. Jeg
> ville formentlig finde det endnu mere bekymrende at lave samme nummer
> for mig selv.

Okay, lad os høre: Hvor høj er du?

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-02 09:58

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Okay, lad os høre: Hvor høj er du?

Det ved jeg ikke - jeg har jo ikke Henriks vaegttabeller her.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-09-02 14:15

On Wed, 4 Sep 2002 10:57:57 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote
(in message <kk4rd62ktm.fsf@mimer.null.dk>):

> Det ved jeg ikke - jeg har jo ikke Henriks vaegttabeller her.

Hm, jeg tror også, at jeg er ret høj. Gad vide, om Mac er fedende?

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-09-02 15:30

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> Hm, jeg tror også, at jeg er ret høj. Gad vide, om Mac er fedende?

Høj? Og du siger du ikke ryger. Hmm...

Jeg tror mere på at Henriks vægttabeller stammer fra en svunden tid.
Personligt er jeg overbevist om at kaffe er _stærkt_ fedende.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-09-02 21:44

On Wed, 4 Sep 2002 16:29:48 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen wrote
(in message <kkk7m1g74z.fsf@mimer.null.dk>):

> Høj? Og du siger du ikke ryger. Hmm...

He heŠ jeg ryger nu ikke fygræsŠ men jeg lagde mig ud som en rød løber, da
jeg holdt op med at ryge. Efter at have læst Münsters beskrivelse, er jeg
glad for, at jeg ikke er Morten. Han må da nærmest ikke kunne få vejret. Og
så har han musen liggende mellem poterneŠ som en katŠ

> Jeg tror mere på at Henriks vægttabeller stammer fra en svunden tid.
> Personligt er jeg overbevist om at kaffe er _stærkt_ fedende.

Nescafé? Jeg gider ikke at drikke det, der har været igennem en kaffemaskine,
efter at jeg engang skilte en totalt ad. Føj for en stalaktit!

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 10:21

On Wed. d. 04 Sep. 2002 kl. 20:44 GMT, David wrote:

> [...]
> glad for, at jeg ikke er Morten. Han må da nærmest ikke kunne få vejret.

Det går ellers udemærket, når jeg da ikke lige er plaget f min astma.

> Nescafé? Jeg gider ikke at drikke det, der har været igennem en kaffemaskine,
> efter at jeg engang skilte en totalt ad. Føj for en stalaktit!

Som stadig ung kaffedrikker vil jeg tilføje at Nescaffe Guld _er_ den
eneste velsmagende kaffe især hvis man tilsætter sødmælk, sukker - og
kanske en lille slat Whishy, duer dog ikke når man er på arbejde

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 08:43

> [...]

> være populære tal.
>
> Med dine forbindelser kan du vel hitte ud af det, og komme med

De 40% læste jeg i en artikel om et privat firma, der lavede DNA-test
mod betaling. Det er klart, at folk der benytter sig af det, er folk der
af en eller anden grund er i tvivl om faderskabet. Der er således tale
om en selekteret gruppe. De 40% er ikke et gennemsnit i befolkningen.
Jeg kender ikke den anden undersøgelse. Jeg synes nu, at 10% er et
ganske pænt tal, hvis det er gennemsnittet. Men bevares, så er der
mange, der har et rodet liv. Vi har heldigvis kun to børn, og dem kan
man jo ikke tage 10% af. Først hvis vi fik ti børn, ville jeg ikke være
far til det ene.

> Du kunne eventuelt undgå at arve hans brevkasse?

Nu har min kone og jeg jo startet vores egen. Vi kan jo lige så godt
udvide familiedynastiet. I øvrigt har vi rigeligt at se til. Vi har
bestemt ikke brug for flere brevkasser. Mine forældre er jo af den gamle
generation. Min mor har passet hjem og børn, og min far har arbejdet
konstant. Den går jo ikke i dag. Jeg skal også lave mad, købe ind og
passe børn.

> Er det så godt eller skidt?

Synes du selv, det, jeg skriver her, egner sig til offentliggørelse i et
bredere forum?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-09-02 09:10

In article <1fi15yh.1n7qwdr1dp9da4N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Synes du selv, det, jeg skriver her, egner sig til offentliggørelse i et
> bredere forum?

Det har da ikke afholdt dig før.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 09:40

> Det har da ikke afholdt dig før.

Med de fjorten Mac-brugere, der er i Danmark, kan det her næppe kaldes
et bredere forum. Desuden har I ikke betalt penge for at læse gruppen
her.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-09-02 10:07

In article <1fi19la.mp5zva1tivvtbN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Med de fjorten Mac-brugere, der er i Danmark, kan det her næppe kaldes
> et bredere forum.

Du glemmer alle de windåsebrugere, der er skabslæsere her i gruppen
fordi de gerne vil være ligesom os.

> Desuden har I ikke betalt penge for at læse gruppen her.

Jo vi har.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 10:38

> Du glemmer alle de windåsebrugere, der er skabslæsere her i gruppen
> fordi de gerne vil være ligesom os.

Ja, det er et underligt fænomen. Er det ikke i Mediamacs forum, der
ligger en masse anonyme snigskytter på lur? Så snart de kan komme til
det, rakker de ned på Apple og Macintosh. Generelt er de hjernedødt
stupide. En kaldte sig "I won't cut my taleban bird". Først efter nogen
tid var der en, der fortalte ham, at bird betyder fugl. Skæg hedder
beard.
Men ellers er det et mærkeligt fænomen. Jeg ligger da ikke på
lur i Windowsgrupper og kommer med spydige kommentarer under dække af
anonymitet. Windowsbrugere kan ikke have noget liv.

> Jo vi har.

Til Morten eller hvor?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-09-02 10:57

In article <1fi1c1n.pibyix1a2ctecN%henrik@muenster.dk>,
> [...]

> stupide. En kaldte sig "I won't cut my taleban bird". Først efter nogen
> tid var der en, der fortalte ham, at bird betyder fugl. Skæg hedder

Vi ved jo alle at windåsebrugere er nogen (mentalt) juvenile typer, der
rakker Mac'en ned fordi de ikke har andet at lave mens de geninstallerer
windows.

> Men ellers er det et mærkeligt fænomen. Jeg ligger da ikke på
> lur i Windowsgrupper og kommer med spydige kommentarer under dække af
> anonymitet.

Gør du det så under eget navn?

> Windowsbrugere kan ikke have noget liv.

Det siger jo nærmest sig selv.

> Til Morten eller hvor?

Nejda. Morten betaler mig for at få lov til at indkradse lidt håndører.
Jeg sender så nogen af dem videre til TDC.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 11:19

> Gør du det så under eget navn?

Nej, jeg underskriver altid med "Martin Edlich". Har du ikke fået en
masse grimme e-mail på det sidste?

> Nejda. Morten betaler mig for at få lov til at indkradse lidt håndører.
> Jeg sender så nogen af dem videre til TDC.

Jeg gik ud fra, at man allerede har computer og internetforbindelse til
andet brug. Så er det jo gratis at læse nyhedsgrupper. Et ugeblad skal
folk derimod betale for. Og de skulle gerne gøre det igen hver uge
fremover. Derfor er det lidt vigtigere, hvad man skriver der.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-09-02 11:58

In article <1fi1dww.1r6pfxx3nfvofN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Nej, jeg underskriver altid med "Martin Edlich". Har du ikke fået en
> masse grimme e-mail på det sidste?

Næh, desværre ikke. Jeg har godt nok lige fået et tilbud om at få løst
mine problemer med septitanken, men det er da ikke så grimt.

> Jeg gik ud fra, at man allerede har computer og internetforbindelse til
> andet brug. Så er det jo gratis at læse nyhedsgrupper. Et ugeblad skal
> folk derimod betale for.

Folk køber jo ugebladene for TV-oversigten, så dine skriverier følger
vel med gratis?

> Og de skulle gerne gøre det igen hver uge fremover. Derfor er det
> lidt vigtigere, hvad man skriver der.

Det virkerne nu ikke som om det noget der tynger journalisterne helt
vildt.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 13:10

> Folk køber jo ugebladene for TV-oversigten, så dine skriverier følger
> vel med gratis?

AV! Den sved.

> Det virkerne nu ikke som om det noget der tynger journalisterne helt
> vildt.

Den var forhåbentligt ikke møntet på mig. Jeg er jo ikke journalist. Men
alle er vel interesserede i at beholde vores arbejde. Og skriver man for
et blad, skal det derfor helst sælge godt. Der laves desuden nogle ret
dybtgående læserundersøgelser, så redaktøren ved godt, hvad der bliver
læst mest.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : thomas tomcat

Dato : 05-09-02 23:35

in article 1fi1dww.1r6pfxx3nfvofN%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
> [...]

> folk derimod betale for. Og de skulle gerne gøre det igen hver uge
> fremover. Derfor er det lidt vigtigere, hvad man skriver der.

i enkelte tilfælde kan det evnt. gå omvendt: Een af de menige læsere af
gruppen her (mig) har tænkt at læse din brevkasse, for nu kunne det jo være
skægt, når man har læst hvad du skriver her i NG.

Har dog endnu ikke fået en tilfældig chance..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-09-02 03:05

thomas tomcat <tomcat@pc.dk> writes:

> i enkelte tilfælde kan det evnt. gå omvendt: Een af de menige læsere af
> gruppen her (mig) har tænkt at læse din brevkasse, for nu kunne det jo være
> skægt, når man har læst hvad du skriver her i NG.

Henrik har en ond og grusom chefredaktør som ikke tillader tant og
fjas. Vær forberedt på en papirbaseret sovemedicin, med vedhæftet
strikkeopskrift.

> Har dog endnu ikke fået en tilfældig chance..

Dit lokale bibliotek har skriftet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : thomas tomcat

Dato : 06-09-02 12:14

in article kkelc7na94.fsf@mimer.null.dk, Thorbjørn Ravn Andersen at
thunderbear@bigfoot.com wrote on 06/09/02 4:05:

> Dit lokale bibliotek har skriftet.

Ikke i avis afd., hvor jeg gerne sætter mig. Men måske nok nede i 'caféen'
.... der har de ihvertfald Euro/mand/Quind og engelske og italienske tøj
magazines...

Men jeg syns faktisk ikke jeg ka huske at ha set Ude og Hjemme osv.

(reds bem: jeg bliver klippet privat, og hos min tandlæge er der aldrig
ventetid, han har ellers masser af blade liggende)

Senior læser jeg nogengange, for han skriver i Ekstra Bladet og jeg syns
osse jeg har set ham i een af regionalaviserne. Stiften Fyn eller JylPosten
el lign...

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-09-02 22:06

> [...]

> Henrik har en ond og grusom chefredaktør som ikke tillader tant og
> fjas. Vær forberedt på en papirbaseret sovemedicin, med vedhæftet

Du har læst det, kan jeg høre Det er nu også lidt min kones skyld.
Hvis jeg forsøger at skrive noget sjovt, sletter hun det som regel. Det
er nu nok også meget godt. I ved jo selv fra internettet, at man ikke
kan se stemninger på skrift. Det er derfor, vi bruger smileys. Desuden
bryder folk sig vist ikke om at spøge med deres helbred. Man skal
faktisk passe meget på med, hvad man skriver. Vi har efterhånden fået
adskillige klager fra folk, der synes, vi har glemt noget eller skrevet
noget forkert. Det er heller ikke let. Sygdom kan ofte behandles på
mange måder, der alle kan være lige rigtige. Og der er slet ikke plads
til at gøre rede for alle nuancer. I blader og aviser skal man skrive
ret kort. Det er ikke som her i gruppen, hvor man kan perserverere om
det mest ligegyldige.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-09-02 08:01

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Du har læst det, kan jeg høre

Næh, men hvilke slags læger forventes det at være der skriver i en
lægebrevkasse? Den morsomme læge som ser en spændende vinkel på sagen
og fyrer en vits af, eller den autoritative læge som kommer med et
klogt og rigtigt svar? JEg tror det er den sidste sjæfen vil ha'.

> Det er nu også lidt min kones skyld.

Tag ansvar selv!

> ret kort. Det er ikke som her i gruppen, hvor man kan perserverere om
> det mest ligegyldige.

Her må du vist tale for dig selv

Iøvrigt er din lille brevkasse vel ikke ligegyldig?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-02 09:36

> [...]

> og fyrer en vits af, eller den autoritative læge som kommer med et
> klogt og rigtigt svar? JEg tror det er den sidste sjæfen vil ha'.

Der findes jo også mellemting. Det er jo også vigtigt at skrive
underholdende og medrivende, så folk gider læse det. Selv tørre
videnskabelige artikler kan være skrevet underholdende. Underholdende er
jo ikke det samme som morsomt og fyldt med vittigheder.

> Tag ansvar selv!

Det gør jeg skam også, men kun hvis det er strengt nødvendigt Jeg
syntes da, jeg uddybede det. Vi har forskellig skrivestil. Jeg er nok
mest tilbøjelig til at være fjollet og skrive morsomheder. Dem fjerner
min kone som regel igen, og det er nok meget fornuftigt. Det var det jeg
mente med, at det er hendes skyld. Hun er til gengæld bedre til at være
indlevende of forstående. Det er vist noget kvindeligt noget

> Her må du vist tale for dig selv
>
> Iøvrigt er din lille brevkasse vel ikke ligegyldig?

Nej da. Det var gruppen her, jeg mente. Helt ligegyldig. Det er derfor
jeg sidder her 2-3 timer hver dag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-09-02 11:00

> [...]

> videnskabelige artikler kan være skrevet underholdende. Underholdende er
> jo ikke det samme som morsomt og fyldt med vittigheder.

Det er jo rigtigt nok. Det synes jeg er svært - hvordan skriver man
så folk gider læse det? Det er nok derfor jeg ikke har en brevkasse.

Til gengæld læste jeg en bog om Sten Hegeler, og hans brevkasse i
gamle dage. Han var underholdende!

> Nej da. Det var gruppen her, jeg mente. Helt ligegyldig. Det er derfor
> jeg sidder her 2-3 timer hver dag.

Du kan holde op hvornår det skal være, når altså du vil.

Den kender jeg godt. Varianten "Det er let at holde op med at ryge -
jeg har gjort det masser af gange" holder også for andre skribenter i
andre grupper...

Oh well, sådan er der så meget. Har du en usenetforbindelse til din
nattevagter hvor der ikke er så mege tat lave?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-02 23:02

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det er jo rigtigt nok. Det synes jeg er svært - hvordan skriver man
> så folk gider læse det? Det er nok derfor jeg ikke har en brevkasse.

Jeg synes også, det er svært. Normalt mener jeg godt, jeg kan skrive,
men når det pludseligt er til offentliggørelse, og man får penge for
det, så er det ikke så let. Pludseligt er man bundet af form, indhold og
plads. Og der er en dead-line hver uge. Man skal også skrive i en stil
og med et indhold, der taler til målgruppen. Det er bestemt ikke let.

> Til gengæld læste jeg en bog om Sten Hegeler, og hans brevkasse i
> gamle dage. Han var underholdende!

Jeg vil slet ikke påstå, at vi lever op til ham eller andre dygtige
skribenter. Jeg håber bare, vi gør det godt nok. Jeg synes også, vi er
blevet bedre til det, men vi regner bestemt ikke os selv for
verdensmestre.

> [...]
>
> Oh well, sådan er der så meget. Har du en usenetforbindelse til din
> nattevagter hvor der ikke er så mege tat lave?

Det er nemlig ikke så let at holde op. På sygehuset har vi en meget
hurtig forbindelse til internettet. Det bruges nemlig også fagligt.
Normalt tager jeg hjem om natten, da vi har vagt fra hjemmet. Om
eftermiddagen og aftenen samt i weekenden kan der til gængæld være mange
lange pauser. Der plejer jeg at surfe og læse Mediamac og Macnyt bl.a.
Jeg prøvede en overgang at følge med i nyhedsgrupperne, men jeg
løb sur i de her Windows-programmer. Der går gerne nogle dage mellem
mine vagter. Så skulle jeg først finde ud af, hvilke indlæg jeg i
mellemtiden havde læst derhjemme. Det var noget rodet. Min egen computer
husker jo, hvor langt jeg er kommet i indlæggene. Det duer jo ikke, hvis
man bruger flere computere.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 10:26

On Sat. d. 07 Sep. 2002 kl. 22:01 GMT, Henrik wrote:

> [...]
> mellemtiden havde læst derhjemme. Det var noget rodet. Min egen computer
> husker jo, hvor langt jeg er kommet i indlæggene. Det duer jo ikke, hvis

endnu en grund til at du må lære din terminal at kende - 'ssh
henrik@din_ip_adresse' (evt. via dyn.dns hvis ikke du har fast ip)
Brug gnus/emacs eller installer slrn.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-02 11:37

> endnu en grund til at du må lære din terminal at kende - 'ssh
> henrik@din_ip_adresse' (evt. via dyn.dns hvis ikke du har fast ip)
> Brug gnus/emacs eller installer slrn.

Og så skulle jeg sidde på arbejde og læse news på min lille iMac
derhjemme? Jeg gider bare ikke rode med det Windews halløj. Det er
frygteligt. Selv vores ultralydskannere kører Windows 2000. Det kommer
med det her Windows-pling, hver gang man trykker på en knap.
Jeg har jo planer om at købe en bærbar. OK, det har jeg talt om
i et halvt år, det ved jeg. Så kan jeg jo tage den med på arbejde. Jeg
skal bare lige have fundet en måde at få et Airport-netværk til at nå
hjemmefra og op til sygehuset. Desværre har de Token-Ring netværk, så
jeg kan ikke bare sætte den i stikket i væggen. Måske kan jeg lægge en
lang ledning hjemmefra. Det ville nok vække opsigt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 13:02

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 10:36 GMT, Henrik wrote:

> Og så skulle jeg sidde på arbejde og læse news på min lille iMac
> derhjemme?

ja - du forbinder blot til den med en ssh klient (download på ca
300kb). Kan ikke på stående for huske navnet, men den skal ikke
installeres og virker out of the box. Hvis ikke du har fast IP skal du
have en dyn.dns.org konto (gratis) og en klient kørende på luna.

Hvis din sys-admin jævnligt sletter programmer, kan du evt. lægge
den på en floppy så den ikke skal hentes hver gang. Har du dit eget
log-in på win2000 boxen?

Det er eks den løsning som Janus og Thorbjørn altid gør - de ssh'er
godt nok til en server med en shell konto, selv har jeg også brugt det
en del, idet jeg jeg hjemme har siddet bag en lukket router. (se mine
headdere, en del er postet med slrn på FreeBSD)

> Jeg gider bare ikke rode med det Windews halløj. Det er
> frygteligt. Selv vores ultralydskannere kører Windows 2000. Det kommer
> med det her Windows-pling, hver gang man trykker på en knap.

det vil du slippe for men du skal lige lære din komandolinie news
reader at kende - slrn er lettest at gå til men skal installeres, gnus
kan _alt_, men som du tidligere har prøvet /er/ indlæringskurven i emacs
meget høj.

Hvis du vil have GUI og forsta bruge MacSOUP kan du overveje en VNC
server på luna og forbinde til den fra en VNC klient på din
arbejdsmaskine. Det går dog langsommere... Timbuktu er nok ikke en
mulighed idet du skal købe to licenser ($!) og få lov til at installere den
ene på din win2000 boxen.

> [...]
> jeg kan ikke bare sætte den i stikket i væggen. Måske kan jeg lægge en
> lang ledning hjemmefra. Det ville nok vække opsigt.

en solid klabeltromle på cykelanhænger? Eller kanske kombinationen af
bluetooth og en Sony-Ericson T68i med data abonnemet? Brr, det bliver vist
dyrt i længden, selv om man kun betaler for data på GRPS.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-02 17:07

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Det er eks den løsning som Janus og Thorbjørn altid gør - de ssh'er
> godt nok til en server med en shell konto, selv har jeg også brugt det

Det er for nyligt lykkedes mig at finde en fungerende java-ssh-applet,
som jeg vil pusle lidt med. I modsætning til Putty kræver den
ingenting installeret på klienten, udover en webbrowser med java.

> kan _alt_, men som du tidligere har prøvet /er/ indlæringskurven i emacs
> meget høj.

Men der er kønt på toppen :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 17:59

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 16:06 GMT, Thorbjørn wrote:

> Det er for nyligt lykkedes mig at finde en fungerende java-ssh-applet,
> som jeg vil pusle lidt med. I modsætning til Putty kræver den
> ingenting installeret på klienten, udover en webbrowser med java.

I almindelig PC miljøer kan det være nok så besværligt, idet java ikke
længere installeres som standart under windows.

Ellers lyder det med appletten spændende (er det den samme som inkluderes
i webmin?) Teoretisk betyder det jo at vi fremover kan ssh'e til en given
maskine fra en hvilken som helst gadget med java understøtelse - eks
en mobiltelefon (det lille display er nok et problem). Findes der java
til PalmOS?

> Men der er kønt på toppen :)

Ja det må du vide - jvf dokter brevkasses tabel <vi vil snart gerne se
den, Hemrik!> skulle du jo være ret høj...

Fra : Jan Jonasen

Dato : 09-09-02 12:08

In article <skvfla.eh1.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen
(spam@reippuert.dk) wrote:
> I almindelig PC miljøer kan det være nok så besværligt, idet java ikke
> længere installeres som standart under windows.

Det skulle vist blive "fikset" med bug fix 1 til XP. Ellers kan Sun's VM
installeres uden problemer, jeg mener endda man kan lave en ét-link-kliks
installation med <http://dlres.java.sun.com/PluginBrowserCheck?
pass=http://java.sun.com/getjava/installer.html&fail=http://java.sun.com/ge
tjava/others.html> og IE.

> [...]
> maskine fra en hvilken som helst gadget med java understøtelse - eks
> en mobiltelefon (det lille display er nok et problem). Findes der java

Kunne ikke lige finde en gratis, men der er flere kommercielle JVM
implementationer tilgængelig.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-02 15:50

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 11:07 GMT, Jan wrote:

> Det skulle vist blive "fikset" med bug fix 1 til XP. Ellers kan Sun's VM
> installeres uden problemer

I know, min pointe var nu at det ofte forhindres af sys-admin, edb-politik
eller manglende båndbrede.

> Kunne ikke lige finde en gratis, men der er flere kommercielle JVM
> implementationer tilgængelig.

det lyder *lidt* spændende.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 09-09-02 17:03

In article <kfcila.1l1.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen
(spam@reippuert.dk) wrote:
> I know, min pointe var nu at det ofte forhindres af sys-admin, edb-politik
> eller manglende båndbrede.

Naturligvis, mod sysadm kæmper selv guderne forgæves

> det lyder *lidt* spændende.

Alternativt kunne du springe på PocketPC vognen, her er der vist ingen
problemer. Topmoderne mobilos'er kan også det skidt. X-Box er set bootet
med Linux, go' fornøjelse. PS2 er ved at være gammel i den boldgade, begge
er dog lidt svære at have i lommen, samt nok lidt alternative hvad keyboard
angår.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-02 18:22

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> writes:

> [...]

Ja. Kræver PalmOS 3.5. Fås fra Javasoft.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-02 20:46

On Mon. d. 09 Sep. 2002 kl. 16:02 GMT, Jan wrote:

> Alternativt kunne du springe på PocketPC vognen, her er der vist ingen
> problemer. Topmoderne mobilos'er kan også det skidt.

Min musrten står for en udskiftning inden længe, en telefon med
GRPS, bluetooth, kalender og syncML står højt på ønskelisten (især
efter i morgen) Kanske man skal skrive Java og et anstændigt display på
listen over ønskelige features? Det ku være helt smart at læse news i
sengen over bluetooth eller i bussen over GRPS.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 09-09-02 21:58

In article <uptila.n72.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert Knudsen
(spam@reippuert.dk) wrote:
> [...]
> listen over ønskelige features? Det ku være helt smart at læse news i
> sengen over bluetooth eller i bussen over GRPS.

Der er mange blærerøvs muligheder, spørgsmålet er blot om det er reelt
brugbart. Jeg har ikke selv nogen mobilos, men skulle jeg have én, så
skulle den have alt, hvad der bimler og bamler, hvilket også rent
prismæssigt er grunden til, at jeg ikke har en.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-09-02 23:18

> [...]
> listen over ønskelige features? Det ku være helt smart at læse news i
> sengen over bluetooth eller i bussen over GRPS.

Jeg venter spændt på SonyEricsson Z700 eller P800. Den sidste er dog en
PDA mursten og den første en spillemaskine uden kalender desværre.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-02 23:18

> Ja det må du vide - jvf dokter brevkasses tabel <vi vil snart gerne se
> den, Hemrik!> skulle du jo være ret høj...

Det er jo sådan set bare en formel: Ens højde i m = kvadratrod af
(vægt/20). Er man kraftigt bygget, kan tallet 20 øges til 25, men det
skal ligge der imellem. Vejer man 80 kg, er man således 2 m høj. Øges
tallet til 25 skal man veje 100 kg for at være 2 m høj, så der er lidt
spillerum.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 06-09-02 10:56

> [...]

> skægt, når man har læst hvad du skriver her i NG.
>
> Har dog endnu ikke fået en tilfældig chance..

Frisøren kalder.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-09-02 22:06

> Frisøren kalder.

Nu må I være lidt solidariske. I skal naturligvis købe bladet, så
oplaget stiger. Og hvis I så skriver begejstrede breve til redaktøren,
hvor I roser de dygtige og søde unge mennesker, der skriver i bladet,
vil det være helt ideelt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-09-02 10:50

> [...]
> oplaget stiger. Og hvis I så skriver begejstrede breve til redaktøren,
> hvor I roser de dygtige og søde unge mennesker, der skriver i bladet,

Er der andre brevkasser i bladet?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-02 11:45

> Er der andre brevkasser i bladet?

Ja, der er ni brevkasser i seneste nummer! De er ret glade for
brevkasser. Der er sågar en lægebrevkasse mere, og Maria Hirse, hende
fra Lykkehjulet, har en brevkasse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-09-02 21:04

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> brevkasser. Der er sågar en lægebrevkasse mere, og Maria Hirse, hende
> fra Lykkehjulet, har en brevkasse.

Hvad ved hun noget om?

(Ikke at jeg betvivler det, men hun har da ikke haft meget mulighed
for at demonstrere det - fortæller hun Bedste Bengt Burgh vitser?)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-09-02 23:02

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvad ved hun noget om?

Nu vil jeg nødig løbe med en halv vind. Jeg kender ikke hendes præcise
uddannelse. Jeg mener, hun er uddannet samlivsterapeut, men jeg er ikke
helt sikker på betegnelsen. Hun har i hvert fald taget en uddannelse. I
brevkassen kaldes hun "psyko- og familieterapeut". Folk spørger hende om
problemer med familielivet, samlivet og livet i almindelighed. Det er
sådan lidt i stil med Tine Bryld i P4 i radioen, bare for folk i alle
aldre.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jan Jonasen

Dato : 08-09-02 15:00

In article <kku1l1tvmb.fsf@mimer.null.dk>, =?iso-8859-1?q?Thorbj=F8rn?=
Ravn Andersen (thunderbear@bigfoot.com) wrote:
> fortæller hun Bedste Bengt Burgh vitser?

Så ville det da kun blive til max én artikel og ikke en fortsættende
brevkasse.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 10:28

On Fri. d. 06 Sep. 2002 kl. 21:06 GMT, Henrik wrote:

> Nu må I være lidt solidariske. I skal naturligvis købe bladet, så
> oplaget stiger.

Nu strammer du den Henrik! Vi skal jo også købe nye Apple computere så
din aktie kan stige...

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-02 11:37

> Nu strammer du den Henrik! Vi skal jo også købe nye Apple computere så
> din aktie kan stige...

Ja, hvornår begynder I på det? Aktierne er overhovedet ikke steget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-02 13:03

> Ja, hvornår begynder I på det? Aktierne er overhovedet ikke steget.

jeg har jo forslået dig at du investerer i en iBog så aktien kan stige, og
du kan få råd til en powerbook eller iMac 17"...

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-09-02 23:18

> jeg har jo forslået dig at du investerer i en iBog så aktien kan stige,
> og du kan få råd til en powerbook eller iMac 17"...

Du har vist misforstået det med gyngerne og karusellerne. Det er sådan,
at du investerer i en PowerBook eller en iMac 17", og så får jeg råd til
en iBook i 13" bredformat, som vi vil se på tirsdag. Orv, det er jo
allerede i morgen
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-09-02 01:02

On Sun. d. 08 Sep. 2002 kl. 22:18 GMT, Henrik wrote:

> Du har vist misforstået det med gyngerne og karusellerne.

for du ikke bliver helt øf bør du rette det til "gyngerne og
konsollerne" - desuden passer det også bedre med tidens trend

> Det er sådan, at du investerer i en PowerBook eller en iMac 17", og
> så får jeg råd til en iBook i 13" bredformat, som vi vil se på tirsdag.
> Orv, det er jo allerede i morgen

Er der produkt annonceringer i morgen? Jubii så er det sikkert også iCal
dag

Fra : Christian Bech

Dato : 05-09-02 22:45

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev:

>Jo vi har.

Næh.
--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-02 12:11

> [...]

> mange, der har et rodet liv. Vi har heldigvis kun to børn, og dem kan
> man jo ikke tage 10% af. Først hvis vi fik ti børn, ville jeg ikke være

Nu bliver jeg bekymret igen - laerer laeger slet ikke noget om
statistik mere, eller er det bare patientkurver der interesserer?

> [...]
> generation. Min mor har passet hjem og børn, og min far har arbejdet
> konstant. Den går jo ikke i dag. Jeg skal også lave mad, købe ind og

Det lyder ellers som om at din kone saa har tid til at arbejde
konstant!

> Synes du selv, det, jeg skriver her, egner sig til offentliggørelse i et
> bredere forum?

Dette er et bredere forum. Selv min mor kender til Google.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-02 13:10

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Nu bliver jeg bekymret igen - laerer laeger slet ikke noget om
> statistik mere, eller er det bare patientkurver der interesserer?

Det drejer sig bare om at få patienterne ud ad døren i en fart, så vi
kan drikke kaffe. Ved du ikke det?

> Det lyder ellers som om at din kone saa har tid til at arbejde
> konstant!

Det gør hun også. Hun er meget flittig. Jeg derimod, jeg sidder bare her
og hygger mig. Jeg må hellere se at komme i gang. Vi skal have slebet
gulve, så jeg skal pakke en masse ting ned i flyttekasser, så møblerne
kan blive flyttet ud i morgen.

> Dette er et bredere forum. Selv min mor kender til Google.

Det gør min mor heldigvis ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-02 14:01

> Det drejer sig bare om at få patienterne ud ad døren i en fart, så vi
> kan drikke kaffe. Ved du ikke det?

Problemet med det, er at det giver ikke beskaeftigelse i det lange
loeb, nu hvor vi har det frie sygehusvalg.

Alternativet er naturligvis at beskaeftige sig med alvorlige, kroniske
sygdomme, men det ville vaere saa kynisk igen, og det vil jeg ikke
have Christian til at begynde at rode med.

> [...]
> og hygger mig. Jeg må hellere se at komme i gang. Vi skal have slebet
> gulve, så jeg skal pakke en masse ting ned i flyttekasser, så møblerne

Jeg kan serioest anbefale at rydde gulvet helt inden man begynder paa
den slags ting. Lidt i stil med at tapetsere et moebleret rum.

> Det gør min mor heldigvis ikke.

Det kan hun laere! Jeg har lige hoert om at der er aabnet endnu en
pensionist PC-bar.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 05-09-02 22:45

thunderbear@bigfoot.com (Thorbjørn Ravn Andersen) skrev:

>Alternativet er naturligvis at beskaeftige sig med alvorlige, kroniske
>sygdomme, men det ville vaere saa kynisk igen, og det vil jeg ikke
>have Christian til at begynde at rode med.

Vi er langt foran dig...
--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-09-02 03:03

Christian Bech <bechd@mac.com> writes:

> Vi er langt foran dig...

Mht kynisme?

Det betvivler jeg skam ikke - folk som har det som kæphest at udstille
d.s.s-moderatorer for uduelighed, kan ikke just påberåbe sig
uskyldighedens sommerfuglestøv.

Hvem er iøvrigt de andre i dit "vi" ovenfor?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 04-09-02 23:51

Henrik Münster wrote:

> [...]
>i Sønderjylland i sin ungdom. Han var hele 1,84 m! Jeg har også en
>vægttabel. Ifølge den er jeg 2,10 m, så jeg må også være ret høj.

i følge Garfild hedder det ikke overvægtig, men Underhøj.

Mvh.

Henril Lindskou