Linke til drev
Fra : Claus Larsen

Dato : 29-08-02 00:27

Hej NG...

Jeg er i gang med at lave en "start-side" til mig selv og resten af
familien.
Siden skal indeholde de links vi normalt bruger - ingen problemer her

Desuden kunne jeg godt tænke mig at lave det således, at der fra siden blev
adgang til MP3 filer og fotos på min fil-server - hvor siden i øvrigt også
skal ligge.

Hvordan laver jeg link til et helt drev med mapper. Helst i visningen "Store
ikoner", således man kan se albumcovers ? Og herfra starte afspilning af
filerne ?

Jeg er lidt newbie i det her Frontpage-halløj - så det må gerne være let
forståeligt

Med venlig hilsen/best regards

Claus Larsen, Hvidovre
c.l@cool.dk

Fra : Flemming Andreasen

Dato : 02-09-02 11:14

Claus Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> filerne ?
>
> Jeg er lidt newbie i det her Frontpage-halløj - så det må gerne være let

Hej Claus

I udgangspunktet er det bare at pege på det drev eller den mappe du ønsker
anvendt når du opretter linket, fuldstændig som havde det vædet ethvert andet
sted på nettet du henviste til.
Det er dog et par småting med rettigheder og lign. du lige skal være opmærksom
på.
Dette vil virke, men er ikke være særligt kønt at se på, ønsker du folk ude fra
nette skal kunne bruge disse link, er det bare ærgeligt og du må bare finde dig
i udsenet.
Jeg har dog på fornemmelsen at siden kun skal ligge lokalt på din computer og
være en slags skrivebord hvis formål er at "lillemor" skal kunne finde
"Musikmappen" uden at lede hele maskine igennem, og isåfald er der håb:
For det første skal dine link intert i maskinen så anvende "gammeldags" sted
angivning.

F.eks: c:\mine dokumenter\billeder

Dette er vigtigt for at få det næste til at virke, nemlig designet af dine
mapper, fontpage kan godt finde på at lave dine links om til file:///c:/mine
dokumenter/billeder og det gå ikke, ret evt. efter i notepad eller lign.
Til desigenet af mapperne udsene anvender du filerne Desktop.ini og folder.htt,
i disse filer kan du rette det meste ank. udsene på mapperne. (se
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/shellcc/platfo
rm/Shell/programmersguide/shell_basics/shell_basics_extending/custom.asp ).

Husk at sætte systemfil attributten på dine mappe, og endelig, at det kun
virker hvis du ser mapperne "som webside".

mvh

Flemming

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne