Opfindelse/ide = Mangler Penge ??
Fra : **TRADS**

Dato : 28-08-02 22:07

Hej
Jeg har en Idé til noget nyt inden for elektronik / IT.Men kan ikke komme
vidre da det er ved det stadie som jeg er kommet til,at jeg skal bruge
kapital.
Hvad gør jeg ?
Hvem søger jeg ved ?

Henrik Olesen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-08-02 23:24

**TRADS** wrote:

> Jeg har en Idé til noget nyt inden for elektronik / IT.Men kan ikke komme
> vidre da det er ved det stadie som jeg er kommet til,at jeg skal bruge
> [...]

Hvor mange penge skal du bruge?
Hvor meget (tid/penge/...) har du selv investeret?
Hvor langt er du kommet / hvad skal du bruge pengene til? (Udvikling, test,
salg, ???)
Hvordan kan man tjene penge på idéen? (Licenser, produkter, ???)
Hvor "nyt" er det? (Forbedring af noget eksisterende - noget helt
revolutionerende?)
Kan du være mere specifik omkring branche/område?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Knud Thomsen

Dato : 01-09-02 11:20

"**TRADS**" <trads@maskulin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har en Idé til noget nyt inden for elektronik / IT.Men kan ikke komme
> vidre da det er ved det stadie som jeg er kommet til,at jeg skal bruge

Hvis ellers ideen er holdbar, du kan præsentere et fornuftigt budget og du
kan levere en overbevisende argumentation for dette, vil en bank måske
hjælpe dig.

Alternative muligheder er at søge iværksætter støtte under en eller anden
form. Det bedste vil nok være at komme i kontakt med Teknologisk Institut,
som er gode til at vurdere og rådgive om både forretningsideen og
finansieringen heraf.

Venlig hilsen
Knud

Fra : boras

Dato : 04-09-02 21:06

"Knud Thomsen" <091255@iname.com> wrote in message news:<3d71e984$0$129$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> "**TRADS**" <trads@maskulin.dk> skrev i en meddelelse

Hvis du er god til at Patche Receivere er der mange gode penge i det
!!!!!

Læs her:
http://db2image.host.sk/index.php?order=taille&direction=1

Den nye Samsung DSR 9500 VIA CI kan nu "patches tilbage" til den gamle
loader 5.01 version således, at det er muligt at bruge serieporten til
at
patche multicas versioner. MEN det kræver lidt elektroniksnilde og 1
times
tålmodighed at lave JTAG interfacet.. Beskrivelsen findes bl.a . på en
polsk
F.U.S. og på samsungpatch.yahoo.com-brugergruppen.

det er til en Z model, som jeg har lagt ny software i, køre nu med
indlæsning 501
software 100 multicast
hardware 504
Åbende den og der inde sidder et 20 bens stik som kan prog. via et
JTAG modul, men man skal have en fil hvor der BÅDE bootloader og
software i.
find den fil som hedder dsr9500mcmain.bin burde kunne findes her
http://sat.isp.net.pl/index.php, og i denne file mara9500.zip
står der hvordan det gøres fralægger mig et hvert ansvar hvis i
prøver, men det gik OK her

Picture presents old version of 9500(I heavent new ones at home) but
all
remain same.New version is without connector on board and that is the
only diference.

About JTAG:
See the pictures
Schematic present simple JTAG connector.
Throw out all diodes from schematic,simply dont use them.Connect
only resistors.Im used 4x150ohm and 1x39ohm resistors.It seems that
sammy 9500 dont like diodes on JTAG
Working 100%

About JKEYS133 software

Use only this software with presented schematic.
Start JKEYS133
Choose tools-flash tools
Follow instructions when you pass in(tools-flash tools)
Dont be afraid to press erase flash button.
When flash content is erased-press write and submeny will ask you for
flash file.YOU MUST HAVE 9500.bin WITH BOOTLOADER FILE(posted by TRIAD
on this forum)
Wait until blue line come up to the end.There is no messages like
write OK or finished OK.
When blue line finish thats it-just discconect all.

Important note:
Sometimes is nececary to reset recevier and JKEYS few times to get
erase and write flash funtions normaly.When you reseting you have to
exit from flash tools option.
To reset 9500 just switch off from power
To reset JTAG just pull out printer cable from computer and then put
back

All questions thrue board or PM

Happy working

Mario123
http://forum.sat-update.com

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 01-09-02 12:13

**TRADS** wrote:

> Jeg har en Idé til noget nyt inden for elektronik / IT.Men kan ikke komme
> vidre da det er ved det stadie som jeg er kommet til,at jeg skal bruge
> [...]

Næsten alle kommuner har en erhvervschef / kontor.
De hjælper dig videre, og det koster intet.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.