Yamaha TR 1
Fra : Gert

Dato : 28-08-02 20:36

Hej NG!

Er der nogen, der kan oplyse mig om hvad ovennævnte MC er for én.
Så vidt jeg har set på et billede en luftkølet V-motor?
Hvor stor?.
mvh
Gert

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 28-08-02 20:35

Det er vel nærmest forgængeren for Virago på 1000ccm. Jeg mener dog ikke den
er helt så "choppet". Mener at have hørt at den eneste svaghed skulle være
starteren som ikke er for stor.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : wheeler

Dato : 28-08-02 22:11

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> er helt så "choppet". Mener at have hørt at den eneste svaghed skulle være

Ja, men den er vist 1-cyl. så Virago-lyden er ikke lige til at
genkende...den var vist ret så billig dengang den kom frem i begyndelsen af
80'erne - jeg tror der er en klub netop for TR 1'ere

Det med starteren er rigtigt - men det er jo et generelt problem for mange
80'er-yamahaer

Wheeler
Wheeler

Fra : Søren Lindholt

Dato : 28-08-02 22:18

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
af
> 80'erne - jeg tror der er en klub netop for TR 1'ere

Nænej, det er en V2.
Se selv: http://home.planet.nl/~motors-20th-century/page_YZ.htm
Det er en fed maskine, jeg kunne godt tænke mig en...

S.

Fra : Per Emborg

Dato : 28-08-02 22:29

Det var ikke en Virago men en 2 cyl i v og den blev lanceret som en turing
maskine og jeg mener ikke den havde de kendte problemer med starteren det
var 750 og 920 erne
Virago laves kun i 125-250-535-1100 alle de andre 500 -750 -920-hed kun XV
og 1000 TR1

Per Emborg
mail@kvikkerten.dk
www.kvikkerten.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 29-08-02 01:24

"Per Emborg" <mail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse
> Det var ikke en Virago men en 2 cyl i v og den blev lanceret som en
turing
> maskine

....og så har den en lukket kædekasse med et kg. fedt i...dyrk lige
den...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Jan Jensen

Dato : 29-08-02 07:12

Jeg havde en midt i 80´erne. Alt det foregående er korrekt, incl. de 2
cylindre. Kædekassen var perfekt, og jeg har endnu ikke set det bedre. Den
havde dårlige startere, men var iøvrigt yderst solid. Den var stor og lang
og havde ikke de bedste køreegenskaber, der skulle kræfter til for at holde
den til ilden. Selv havde den ret beskedent med kræfter, såvidt jeg husker
vist 50 hk. Den var yderst billig i indkøb, vist dengang omkring 30.000 fra
ny. Ind imellem har jeg set den til salg til uhyrlige priser, der prøver at
hænge den op på Virago-modellernes priser, men det har altså ikke rod i
virkeligheden. Uden at de kan sammenlignes ret meget iøvrigt er Buldog´en
nok dens aftager idag, omend den ikke er nær så touring-præget.

Jan
TDM

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-08-02 10:28

Kender en som stadig har sin. Eneste problem han har haft er starteren,
ellers er han meget glad for sin.

--
Mvh.
Henrik

Fra : PCkurt

Dato : 29-08-02 13:28

TR1 hedder også XV1000, med kædetræk, samme motor som virago 1000 men ikke
med kæde.....
Jeg har selv haft dem begge, dejlige maskiner....
Mvh
http://MCi.webbyen.dk

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 29-08-02 15:24

> [...]
> var 750 og 920 erne
> Virago laves kun i 125-250-535-1100 alle de andre 500 -750 -920-hed kun XV

Jeg føler mig meget overbevist om at viragoen også kan fåes som 750 ccm
eller ihvertfald har kunnet.. min morbror havde en 750, og jeg mener bestemt
der stod virago på den..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-08-02 20:33

Det tror jeg du har helt ret i. Mener også den kom i en "speciel edition".
Hvor der bl.a. var alufælge på.

--
Mvh.
Henrik (som dog ikke er ekspert i Virago'er)

Fra : Arne Olsen

Dato : 30-08-02 02:15

Per Emborg wrote:
> [...]
> var 750 og 920 erne
> Virago laves kun i 125-250-535-1100 alle de andre 500 -750 -920-hed kun XV

På min 920, står der Virago.
Ja, starteren er noget skrammel :(

Hilsen Arne.

Fra : Gert