Skærme
Fijala 3554
17" fladskærm til spil mm?.
Fra : Daniel Andersen

Dato : 28-08-02 21:04

Davs

Overvejede om min næste skærm skulle være en fladskærm - Den skal minimum
klare 1280x1024 (Er det ligemeget med 75Hz eller 85Hz?). Så skal den ikke
lave skygger når der spilles og er knald på. Havde kigget lidt på nogle
Samsung, men hvad ville være bedst i dette tilfælde - Nogen forslag?.

Mvh
Daniel-San

Fra : Esben

Dato : 29-08-02 00:10

"Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogle
> Samsung, men hvad ville være bedst i dette tilfælde - Nogen forslag?.

Sony HMD-A230 eller E230 ville jeg snuppe.

--
Esben

Fra : Esben

Dato : 29-08-02 08:17

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke
> nogle
>
> Sony HMD-A230 eller E230 ville jeg snuppe.

Øh, glem hva jeg skrev.

--
Esben

Fra : TBC

Dato : 29-08-02 02:03

> [...]
> lave skygger når der spilles og er knald på. Havde kigget lidt på nogle
> Samsung, men hvad ville være bedst i dette tilfælde - Nogen forslag?.

Ja, en skærm med DVI indgang og et grafikkort med DVI udgang. - Såre
simpelt, ellers glem digitale fladskærme, det bliver aldrig helt godt uden
DVI indgang.

Mht skygger 'slør' kender jeg ikke forskel på de enkelte flad skærme (har
altid holdt mig langt væk), men fra min DLP projector ved jeg HVOR vigtigt
det er med DVI i det digitale domæne.

TBC
Torben Bojer Christensen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-02 08:57

"Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Så skal den ikke lave skygger når der spilles og er knald på.
> Havde kigget lidt på nogle Samsung, men hvad ville være bedst i

Samsung 181T/191T har fået gode anmeldelser og har en responstid på
25ms og et kontrastforhold på 500:1. Prøv at søge her i gruppen efter
181T, der er nogle som har købt den, og så vidt jeg husker har de alle
sagt gode ting om den.
Jeg tror ikke umiddelbart det er så vigtigt hvilken opdateringsfrekvens
der køres med, bare responstiden for pixels er under eller lig 30ms.
Men det kan være jeg husker forkert. Eller rettere det er helt sikkert
vigtigt med en responstid på ca. 25ms, men om opdateringsfrekvensen har
så meget at sige i den forbindelse kan jeg ikke lige huske.

Viewsonic er også for nyligt kommet med et par modeller med kontrast
forhold på helt op til 600:1 og en responstid på 25ms. Men de er i
hvert fald en tusinde kroner dyrere, måske mere.

Mvh
Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-08-02 08:58

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in

> "Daniel Andersen" <bluwduch@vip.cybercity.dk> wrote in

> Samsung 181T/191T har fået gode anmeldelser og har en responstid

Hovsa, bemærk at de skærme jeg taler om er 18.1" og 19.1". Jeg ved ikke
om der også findes en 171T, og i så fald hvor god den er.

Mvh
Flemming

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-08-02 18:14

> Hovsa, bemærk at de skærme jeg taler om er 18.1" og 19.1". Jeg
> ved ikke om der også findes en 171T, og i så fald hvor god den
> er.

Jeg har SyncMaster 171P (17''). Jeg er ovenud tilfreds med den.
Fremragende billede. Jeg har endnu ikke fundet en død pixel. Jeg
spiller både GTA3 og Unreal Tournament på den uden problemer.

Jeg bruger DVI indgangen, men aner faktisk ikke hvordan den er på den
analoge? Men jeg har kun godt at sige... Helt sikker.

--
Palle

Fra : Dr. Ralph

Dato : 29-08-02 19:37

>Jeg har SyncMaster 171P (17''). Jeg er ovenud tilfreds med den.
>Fremragende billede. Jeg har endnu ikke fundet en død pixel. Jeg
>spiller både GTA3 og Unreal Tournament på den uden problemer.

Den kører i 1280X1024 ikke - er det alle spil, der lader sig køre i
denne opløsning, og hvis ikke, hvordan står den så i 1024X768 ?

Jeg overvejer nemlig selv denne skærm eller dens 15' lillebror 151P,
som en ren spille TFT skærm, da min egen 20,1' TFT fra Dell kun står
perfekt i 1600X1200 - men noget mere uldent i 1024X768.

Vil du tro, at man kunne hænge din 171P op på væggen -
strømforsyningen kan vel ligge nede på gulvet, som på andre TFT
skærme, ikke ?

Fra : Blaster

Dato : 29-08-02 21:37

Jeg har 151P og hvis der er noget du til vide så bare spørg og jeg skal
svare så godt jeg kan.

Mvh.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 30-08-02 02:32

>Jeg har 151P og hvis der er noget du til vide så bare spørg og jeg skal
>svare så godt jeg kan.

OK here goes, jeg skyder frit fra hoften:

Hvordan afvikles spil i 1024X768 ?

Kan den følge med i Unreal, Quake, Counterstrike etc. ?

Hvilke problemer har du oplevet med denne fine skærm ?

Har du prøvet at afvikel spil i andre opløsninger end 1024X768 på din
skærm ?

Fra : Blaster

Dato : 30-08-02 12:06

"Dr. Ralph" <dr.ralph@solremove.dk> wrote in message
> Hvordan afvikles spil i 1024X768 ?
Der er ingen problemer her.

> Kan den følge med i Unreal, Quake, Counterstrike etc. ?
Jeg har ikke prøvet nogen af overnævte spil, men har spillet bla. GTA3,
F12002, Mercedes Benz Truck Racingog Midtown Madness 2 på den og der ingen
problemer med ghosting overhovdet.

> Hvilke problemer har du oplevet med denne fine skærm ?
Det eneste problem jeg har med denne skærm er en enkel død pixel oppe i
højre hjørne .. og det er ikke nok til at få den byttet. Men jeg
anbefalder dog man kigger fra midten når det er hvis baggrund ellers bliver
den lidt rød/ orange i det. Men sådan er det måske med de fleste TFT skærme
??

> Har du prøvet at afvikel spil i andre opløsninger end 1024X768 på din
> skærm ?
Ja, har lige prøvet F12002 i 800*600 og det kører udmærket men det bliver en
lille bitte smule gnidret.. men ikke noget man ikke kan holde ud at se på.

Det skal så lige siges at jeg kører DVI og jeg kan ikke huske hvordan det
ser ud med analog. Men mener ikke der var nogen stor forskel.

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-08-02 21:41

> Den kører i 1280X1024 ikke - er det alle spil, der lader sig
> køre i denne opløsning, og hvis ikke, hvordan står den så i
> 1024X768 ?

- Jo den kører 1280x1024. Jeg spiller ingen spil i den opløsning, og
jeg var selv meget nervøs for hvordan det ville se ud i lavere
opløsning. Det var der ingen grund til. Det står fint. Hvis du
skifter over til en lavere opløsning ovre i Windows miljøet kommer
det til at se ret uldent ud.

> Vil du tro, at man kunne hænge din 171P op på væggen -
> strømforsyningen kan vel ligge nede på gulvet, som på andre TFT
> skærme, ikke ?

- Jo.. Strømforsyningen kan ligge på gulvet. Om den kan hænge på
væggen... Hmm... Godt spørgsmål. Der er ikke nogle indbyggede
anordninger der gør det direkte muligt, men jeg ville da ikke kunne
udelukke at man ville kunne gøre det. Nu skal det lige siges at det
er Porsche modellen jeg har:

http://computers.cnet.com/hardware/0-2295747-404-9685551.html

- Mht. at hænge den på væggen ville jeg nok tage ned i en forretning
og pille hvis jeg var dig..

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-08-02 21:43

> Om den kan hænge på væggen... Hmm... Godt spørgsmål.

Hmm... Læste lige i det link jeg selv sendte:

"I just love the slimness and the design of this monitor. You can
surf the web with the monitor folded flat ON THE DESK!! It gives you
a whole new perspective of surfing the web and also playing games.
There is so many ways you can use this monitor, everything thing from
hanging on the wall to using it the "regular" way. I just love the
design of the monitor, sometimes I just stare at it with the power
OFF!!. =) A great buy from a satisfied customer."

Ser ud til at man sagtens kan hænge den på væggen... Hmm... Skal lige
pille lidt