/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Speed2, hvor blev jeg skuffet^2
Fra : Carsten Riis


Dato : 19-02-01 23:53

Ja, så er det ikke engang løgn.

Jeg har virkelig glædet mig hele weekenden til at se speed2. Men for
satan hvor blev jeg skuffet.
Filmen må da virkelig have fået dårlig kritik dengang den kom frem.
Sjælden har jeg set en så dårlig film.

Alene de søtekniske ting i filmen er helt hen i vejret.
Fx. hvordan skulle et skib af krydstogtdimensioner komme så langt ind
på land i det carabiske hav. Mig bekendt, så er det ret fladvandet
(eller hvad det hedder) omkring øerne dvs. at skibet ville gå på grund
lang tid forinden den kommer i nærheden af noget der ligner
havneområde.
Og også kollisions-scenen, hvor krydstogts-skibet lige kan vende
90grader i løbet meget meget kort tid. Helt vildt realistisk,
høhøhøhøhø.



Den lever helt klart om til teorien om, at en to'er altid er meget
dårligere end et'eren.
Findes der i hele taget 2ere som er bedre end 1eren? Jeg kan ikke
komme i tanker om nogen.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:
Hvis du skriver sv: i starten af emne linjen, så kan mange
brugere ikke læse dit indlæg. http://www.whitehat.dk/oe/

 
 
Lars Kim Lund (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 20-02-01 00:03

Hej Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk>

>Jeg har virkelig glædet mig hele weekenden til at se speed2. Men for
>satan hvor blev jeg skuffet.
>Filmen må da virkelig have fået dårlig kritik dengang den kom frem.
>Sjælden har jeg set en så dårlig film.

Det fik den også.

>Alene de søtekniske ting i filmen er helt hen i vejret.
>Fx. hvordan skulle et skib af krydstogtdimensioner komme så langt ind
>på land i det carabiske hav. Mig bekendt, så er det ret fladvandet
>(eller hvad det hedder) omkring øerne dvs. at skibet ville gå på grund
>lang tid forinden den kommer i nærheden af noget der ligner
>havneområde.
>Og også kollisions-scenen, hvor krydstogts-skibet lige kan vende
>90grader i løbet meget meget kort tid. Helt vildt realistisk,
>høhøhøhøhø.

Og hvor et lille fly får en stor olietanker til at eksplodere - og så
de der latterlige effekter, det er meget tydeligt når det er
computergrafik, på et tidspunkt ser man skibet og byen i et klip,
hvilket

>Den lever helt klart om til teorien om, at en to'er altid er meget
>dårligere end et'eren.
>Findes der i hele taget 2ere som er bedre end 1eren? Jeg kan ikke
>komme i tanker om nogen.

Man kan jo altid diskutere om toeren er bedre end etteren, men af
rimeligt vellykkede toere jeg lige kan komme i tanke om er

Terminator 2
Aliens
Back to the future 2
Indiana Jones 2
Naked Gun 2½
Star Wars V

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Jonas Anderson (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Anderson


Dato : 20-02-01 05:33

On Mon, 19 Feb 2001, Lars Kim Lund wrote:

> Star Wars V

Som efter min mening er den bedste af de fire star wars film indtil
videre. Den har simpelthen det hele.
Efter at have set posten tror jeg at jeg vil benytte natten til at gense
Empire strikes back. Meow!

-Jonas


Per Abrahamsen (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 20-02-01 15:19

Jonas Anderson <holker@null.dk> writes:

> Som efter min mening er den bedste af de fire star wars film indtil
> videre. Den har simpelthen det hele.

Det er vist gængs visdom. Jeg er nok den eneste i verden der synes
det er den ringeste af de fire film, mest fordi både IV og VI var
afsluttede film med en begyndelse og en afslutningen. V virkede bare
som et mellemspil, og det egner eventyrgenren sig ikke til.

Desuden synes jeg det var for langt ude med rumreptiler klædt ud som
mennesker der angreb jorden for at stjæle vores vand... Hvis de ville
have vores vand kunne de bare hente det fra Saturns måner, lavere
tyngdekraft og ingen indfødte at bekymre sig om.

Broder Salsa (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Broder Salsa


Dato : 20-02-01 15:24

"Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk> skrev i en meddelelse
news:rjn1bhmo7n.fsf@ssv2.dina.kvl.dk...
> Desuden synes jeg det var for langt ude med rumreptiler klædt ud som
> mennesker der angreb jorden for at stjæle vores vand... Hvis de ville
> have vores vand kunne de bare hente det fra Saturns måner, lavere
> tyngdekraft og ingen indfødte at bekymre sig om.

Hvad i alverden er det du henviser til her :) ?

--
Salsa



Peter B. Juul (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-02-01 15:31

"Broder Salsa" <bs3243@hotmail.com> writes:


> Hvad i alverden er det du henviser til her :) ?

V.

--
Peter B. Juul, o.-.o Quoting In-duh-viduals:
The RockBear. ((^)) "Why did you remove my briefcase?"
I speak only 0}._.{0 "I thought it was a bomb, so I took it to my office."
for myself. O/ \O

John Hinge (20-02-2001)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 20-02-01 18:10

"Peter B. Juul" wrote:
>
> "Broder Salsa" <bs3243@hotmail.com> writes:
>
> > Hvad i alverden er det du henviser til her :) ?
>
> V.
>

Jeg ku faktisk godt li serien...
Der var nogen seje Badass fjender, relativt nysselige skibe
de sædvanlige tysker inspirerede uniformer (bare i rødt)
Jeg er bare så træt af at jeg aldrig har fået set de sidste
5-6 afsnit, fordi sidst jeg prøvede, på Sat-1 tror jeg, så
kom der pludselig en tenniskamp, så sprang de et afsnit over
så kom der en tenniskamp mere, så holdt de op med at sende
serien, uden nogen bortforklaringer.. suk..
Jeg tror jeg vil læse bogudgaven igen...


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"5,6,7.. I will **** from 7-11" Rollergirl - Superstar
http://www.shayera.org - http://www.spoon-demogroup.net

Per Abrahamsen (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Per Abrahamsen


Dato : 20-02-01 18:52

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> writes:

> Jeg ku faktisk godt li serien...

Også her, der var kampe med laserpistoler, helte, skurke, skønne
kvinder, og ækle reptilaliens. Plottet holdt ikke 5 mm, men det var
et skønt tju-bang eventyr når man bare huskede at koble hjernen fra
først.

Jeg futter lige over i dk.kultur.sciencefiction.

Peter B. Juul (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-02-01 15:29

Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk> writes:

> > Som efter min mening er den bedste af de fire star wars film indtil
> > videre. Den har simpelthen det hele.
>
> Det er vist gængs visdom. Jeg er nok den eneste i verden der synes
> det er den ringeste af de fire film,

Nøh.

IV er en god gang crash-boom-bang. VI er en led fortælling om en mand,
der prøver at lokke en anden mand til at give efter for sit had i
stedet for at opføre sig ridderligt. Begge er virkeligt gode. I er et
interessant oplæg med langt mere politisk fuskeri end de tre andre, og
som DS9- og B5-fan elsker jeg den slags. (og så er den langt flottere
lavet end de andre tre.)

> Desuden synes jeg det var for langt ude med rumreptiler klædt ud som
> mennesker der angreb jorden for at stjæle vores vand... Hvis de ville
> have vores vand kunne de bare hente det fra Saturns måner, lavere
> tyngdekraft og ingen indfødte at bekymre sig om.

Du glemmer monolitten...

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.

Rikke & Brian (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Rikke & Brian


Dato : 20-02-01 17:01

Hvor er jeg glad for at høre at der er andre end mig der synes at V er den
ringeste af de star wars film der endnu af på banen, jeg har altid været
vild med VI, som nok stort set af alle jer kender bliver betegnet som den
dårligste af dem, men hver vores smag.


----- Original Message -----
From: "Per Abrahamsen" <abraham@dina.kvl.dk>
Newsgroups: dk.kultur.film
Sent: Tuesday, February 20, 2001 3:19 PM
Subject: Re: Star Wars V [var: Speed2, hvor blev jeg skuffet^2]


> Jonas Anderson <holker@null.dk> writes:
>
> > Som efter min mening er den bedste af de fire star wars film indtil
> > videre. Den har simpelthen det hele.
>
> Det er vist gængs visdom. Jeg er nok den eneste i verden der synes
> det er den ringeste af de fire film, mest fordi både IV og VI var
> afsluttede film med en begyndelse og en afslutningen. V virkede bare
> som et mellemspil, og det egner eventyrgenren sig ikke til.
>
> Desuden synes jeg det var for langt ude med rumreptiler klædt ud som
> mennesker der angreb jorden for at stjæle vores vand... Hvis de ville
> have vores vand kunne de bare hente det fra Saturns måner, lavere
> tyngdekraft og ingen indfødte at bekymre sig om.




Lars Kim Lund (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 20-02-01 17:16

Hej Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk>

>Det er vist gængs visdom. Jeg er nok den eneste i verden der synes
>det er den ringeste af de fire film, mest fordi både IV og VI var
>afsluttede film med en begyndelse og en afslutningen. V virkede bare
>som et mellemspil, og det egner eventyrgenren sig ikke til.

Jeg må erklære mig enig, jeg sidder altid tilbage med en underlig smag
i munden efter at have set V. Og så er Yoda lidt træls i længden ..

>Desuden synes jeg det var for langt ude med rumreptiler klædt ud som
>mennesker der angreb jorden for at stjæle vores vand... Hvis de ville
>have vores vand kunne de bare hente det fra Saturns måner, lavere
>tyngdekraft og ingen indfødte at bekymre sig om.

Hvordan ved du at Saturn ikke har indfødte, har du været der?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Peter Brodersen (22-02-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 22-02-01 02:41

On 20 Feb 2001 15:19:24 +0100, Per Abrahamsen <abraham@dina.kvl.dk>
wrote:

>Jeg er nok den eneste i verden der synes
>det er den ringeste af de fire film,

Egentligt ikke. Fordelen, når de tre første er færdiglavet, og der
bliver vist SW-marathon, vil være, at man lige kan sove henover
V'eren, og så være vågen til VI'eren.


--
- Pede
Professionel nørd

Tina Madsen (21-02-2001)
Kommentar
Fra : Tina Madsen


Dato : 21-02-01 22:24

> Man kan jo altid diskutere om toeren er bedre end etteren, men af
> rimeligt vellykkede toere jeg lige kan komme i tanke om er
>
> Terminator 2
> Aliens
> Back to the future 2
> Indiana Jones 2
> Naked Gun 2½
> Star Wars V


Du har helt ret !
Og ikke at forglemme "The Goodfather"
Der var 2'eren helt sikkert også kanon.

Med venlig hilsen

Tina Madsen



nikolaj borg (20-02-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 20-02-01 00:05


"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse
news:3A91A3DF.7EDA0CA7@car_ST_en.dk...
> Findes der i hele taget 2ere som er bedre end 1eren? Jeg kan ikke
> komme i tanker om nogen.

Tjah, det klassiske eksempel er vel T2

/Nikolaj



Lars Vadsholt (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Lars Vadsholt


Dato : 20-02-01 07:30

Plejer man ikke at sige at Godfather 2 er bedre end 1'eren?

Lars



Jonas Anderson (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Anderson


Dato : 20-02-01 07:34

On Tue, 20 Feb 2001, Lars Vadsholt wrote:

> Plejer man ikke at sige at Godfather 2 er bedre end 1'eren?

Lige præcis med Godfather synes jeg det er svært at sige hvilen en der er
bedst, om det er 1'eren eller 2'eren. De har begge to deres charme, og om
man kan lide et imperium med Marlon Brando i spidsen eller et med Robert
De Niro/Al Pacino i spidsen, det er vist en smagssag.

Det eneste jeg med sikkerhed kan sige er at 3'eren er den værste i
trilogien.

> Lars

-Jonas


Morten Møller (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Morten Møller


Dato : 20-02-01 10:30

nej nej.
3'eren er på ingen måde den ringeste. Man kan ikke sige om en brilliant film
trilogi, at der er en "ringeste" En af dem kan være mindre god end de
andre/en anden, men aldrig dårlig.
I det her tilfælde er jeg iøvrigt helt uenig. Jeg mener, at 3'eren er bedst.


"Jonas Anderson" <holker@null.dk> wrote in message
news:Pine.LNX.4.21.0102200732140.31443-100000@mimer.null.dk...
> On Tue, 20 Feb 2001, Lars Vadsholt wrote:
>
> > Plejer man ikke at sige at Godfather 2 er bedre end 1'eren?
>
> Lige præcis med Godfather synes jeg det er svært at sige hvilen en der er
> bedst, om det er 1'eren eller 2'eren. De har begge to deres charme, og om
> man kan lide et imperium med Marlon Brando i spidsen eller et med Robert
> De Niro/Al Pacino i spidsen, det er vist en smagssag.
>
> Det eneste jeg med sikkerhed kan sige er at 3'eren er den værste i
> trilogien.
>
> > Lars
>
> -Jonas
>



Jonas Anderson (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Anderson


Dato : 20-02-01 12:02

On Tue, 20 Feb 2001, Morten Møller wrote:

> nej nej.
> 3'eren er på ingen måde den ringeste. Man kan ikke sige om en brilliant film
> trilogi, at der er en "ringeste" En af dem kan være mindre god end de
> andre/en anden, men aldrig dårlig.
> I det her tilfælde er jeg iøvrigt helt uenig. Jeg mener, at 3'eren er bedst.

værst == mindst god?
Min pointe var blot at jeg bryder mig mindre om Godfather 3 end 1 og 2.
Jeg synes ikke Andy Garcia er vellykket, ligesom jeg ikke synes at spillet
mellem Al Pacino og børnene er synderligt ditto. Det er dog ikke en dårlig
film, dog mener jeg at de to foregående var/er bedre.


> "Jonas Anderson" <holker@null.dk> wrote in message
> news:Pine.LNX.4.21.0102200732140.31443-100000@mimer.null.dk...
> > On Tue, 20 Feb 2001, Lars Vadsholt wrote:
> >
> > > Plejer man ikke at sige at Godfather 2 er bedre end 1'eren?
> >
> > Lige præcis med Godfather synes jeg det er svært at sige hvilen en der er
> > bedst, om det er 1'eren eller 2'eren. De har begge to deres charme, og om
> > man kan lide et imperium med Marlon Brando i spidsen eller et med Robert
> > De Niro/Al Pacino i spidsen, det er vist en smagssag.
> >
> > Det eneste jeg med sikkerhed kan sige er at 3'eren er den værste i
> > trilogien.
> >
> > > Lars
> >
> > -Jonas
> >
>
>
>

-Jonas


Morten Møller (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Morten Møller


Dato : 20-02-01 13:02


"Jonas Anderson" <holker@null.dk> wrote in message
news:Pine.LNX.4.21.0102201159020.3756-100000@mimer.null.dk...
> On Tue, 20 Feb 2001, Morten Møller wrote:
>
> > nej nej.
> > 3'eren er på ingen måde den ringeste. Man kan ikke sige om en brilliant
film
> > trilogi, at der er en "ringeste" En af dem kan være mindre god end de
> > andre/en anden, men aldrig dårlig.
> > I det her tilfælde er jeg iøvrigt helt uenig. Jeg mener, at 3'eren er
bedst.
>
> værst == mindst god?
> Min pointe var blot at jeg bryder mig mindre om Godfather 3 end 1 og 2.
> Jeg synes ikke Andy Garcia er vellykket, ligesom jeg ikke synes at spillet
> mellem Al Pacino og børnene er synderligt ditto. Det er dog ikke en dårlig
> film, dog mener jeg at de to foregående var/er bedre.

Hvilket vil sige, at jeg bare var/er en flueknepper, når det kommer til
formuleringer. Specielt andre folks
Det der for mig sætter denne film i et andet lys end de to foregående er, at
det er afslutningen på Al Pacinos magtvælde. Yderligere kan jeg godt lide
den 90'er påvirkning, den unægteligt har.
Mht. til Andy Garcia. Jeg synes han spiller rollen som italiensk "bad ass"
vældig godt. Der er ikke stor forskel på hans skuespil i Godfather og hans
skuespil i The Untouchabels, og det, må jeg tilstå, er noget jeg kan lide
ved ham. En kontinuitet i præstationen. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan
lide, når en given skuespiller bliver dygtigere med tiden. Glimrende
illustreret ved Tom Cruise. Først en smart pop dreng i smarte pop drenge
film, nu en karakter skuespiller, man må lægge mærke til.

/Morten



>
>
> > "Jonas Anderson" <holker@null.dk> wrote in message
> > news:Pine.LNX.4.21.0102200732140.31443-100000@mimer.null.dk...
> > > On Tue, 20 Feb 2001, Lars Vadsholt wrote:
> > >
> > > > Plejer man ikke at sige at Godfather 2 er bedre end 1'eren?
> > >
> > > Lige præcis med Godfather synes jeg det er svært at sige hvilen en der
er
> > > bedst, om det er 1'eren eller 2'eren. De har begge to deres charme, og
om
> > > man kan lide et imperium med Marlon Brando i spidsen eller et med
Robert
> > > De Niro/Al Pacino i spidsen, det er vist en smagssag.
> > >
> > > Det eneste jeg med sikkerhed kan sige er at 3'eren er den værste i
> > > trilogien.
> > >
> > > > Lars
> > >
> > > -Jonas
> > >
> >
> >
> >
>
> -Jonas
>



Izeqb (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Izeqb


Dato : 20-02-01 15:09

> Hvilket vil sige, at jeg bare var/er en flueknepper, når det kommer til
> formuleringer. Specielt andre folks
> Det der for mig sætter denne film i et andet lys end de to foregående er,
at
> det er afslutningen på Al Pacinos magtvælde. Yderligere kan jeg godt lide
> den 90'er påvirkning, den unægteligt har.
> Mht. til Andy Garcia. Jeg synes han spiller rollen som italiensk "bad ass"
> vældig godt. Der er ikke stor forskel på hans skuespil i Godfather og hans
> skuespil i The Untouchabels, og det, må jeg tilstå, er noget jeg kan lide
> ved ham. En kontinuitet i præstationen. Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan
> lide, når en given skuespiller bliver dygtigere med tiden. Glimrende
> illustreret ved Tom Cruise. Først en smart pop dreng i smarte pop drenge
> film, nu en karakter skuespiller, man må lægge mærke til.

Helt enig...
Det samme med leonardo decaprio.
Kunne ihvertilfald godt forestille mig at han går igennem det samme som mr.
Cruise.

Genså forresten Far 'n' away, fra (3) igår. Kanon film.



John Hinge (20-02-2001)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 20-02-01 18:16

Izeqb wrote:
>
> Genså forresten Far 'n' away, fra (3) igår. Kanon film.

Jeg synes det er synd for de horder af mennesker der så den form
for hærværk begået med en aldeles uskyldig og ganske ok film !
Filmet er oprindeligt filmet i det dersens spøjse Panavision Super 70
format og når det er kogt ned til en pan scan 4:3 så er der dælme
ikek ret meget tilbage.. specielt ikke når man 'selvfølgelig' skal
holde hr. Cruise midt i billedet, så kan man kun se næsen af dem
han står og taler med..
Jeg havde godt hørt at TV3 var onde ved film, men det her ?
puhadada... Jeg er overbevist om at hvis Ron Howard havde set
det her så havde han kastet sig ned og spist et gulvtæppe.


--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"5,6,7.. I will **** from 7-11" Rollergirl - Superstar
http://www.shayera.org - http://www.spoon-demogroup.net

Carsten Riis (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 20-02-01 09:27

Lars Vadsholt wrote:
>
> Plejer man ikke at sige at Godfather 2 er bedre end 1'eren?

jeg må gå til bekendelse: Jeg har ikke fået set Gotfather-filmene.

De andre /2ere vs. 1ere/ som andre har nævnt, der må jeg sige, at min
hukommelse har spillet mig et pus.


--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:
Hvis du skriver sv: i starten af emne linjen, så kan mange
brugere ikke læse dit indlæg. http://www.whitehat.dk/oe/

Keld Petersen (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Keld Petersen


Dato : 20-02-01 09:42

Jeg har heller ikke set Godfather filmene - og kommer nok aldrig til det.
Jeg har prøvet 1'eren adskillige gange, og er faldet i søvn af kedsomhed
HVER gang... så det gid's jeg ikke prøve mere...


Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk> wrote in message
news:3A922A4D.AADAF571@car_ST_en.dk...
> Lars Vadsholt wrote:
> >
> > Plejer man ikke at sige at Godfather 2 er bedre end 1'eren?
>
> jeg må gå til bekendelse: Jeg har ikke fået set Gotfather-filmene.
>
> De andre /2ere vs. 1ere/ som andre har nævnt, der må jeg sige, at min
> hukommelse har spillet mig et pus.
>
>
> --
> Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
> Til OutlookEkspress brugere:
> Hvis du skriver sv: i starten af emne linjen, så kan mange
> brugere ikke læse dit indlæg. http://www.whitehat.dk/oe/



Carsten Riis (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 20-02-01 09:52

Keld Petersen wrote:
>
> Jeg har heller ikke set Godfather filmene - og kommer nok aldrig til det.
> Jeg har prøvet 1'eren adskillige gange, og er faldet i søvn af kedsomhed
> HVER gang... så det gid's jeg ikke prøve mere...
>
Sådan har jeg det med Danser med Ulve med Kevin-drengen.

Der kommer jeg lige 30 sekunder udover scenen, hvor han tager
støvlerne på. Også er det bare <beskyttelse af sofaens betræk mod
solens ultraviolette stråler.aktivitet>.
Og det hjælper ikke at sidder op. Jeg falder bare i søvn. OG jeg gider
altså ikke stå op for at se film.


--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:
Hvis du skriver sv: i starten af emne linjen, så kan mange
brugere ikke læse dit indlæg. http://www.whitehat.dk/oe/

Peter Brandt Nielsen (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 20-02-01 11:29


"Carsten Riis"
> Sådan har jeg det med Danser med Ulve med Kevin-drengen.
>
> Der kommer jeg lige 30 sekunder udover scenen, hvor han tager
> støvlerne på. Også er det bare <beskyttelse af sofaens betræk mod
> solens ultraviolette stråler.aktivitet>.
> Og det hjælper ikke at sidder op. Jeg falder bare i søvn. OG jeg gider
> altså ikke stå op for at se film.

Det er sjovt - den har jeg ellers lige set i aftes for mangende gang, og jeg
synes, den er kanongod. Trods det at den er lang, holder den mig interesseret
og spændt filmen igennem. Kæmpefilm. Til gengæld har jeg ikke set Godfather,
og jeg faldt i søvn til... Det Femte Element! Jeg var helt væk.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


Peter Brandt Nielsen (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 20-02-01 11:30


"Carsten Riis"
> Sådan har jeg det med Danser med Ulve med Kevin-drengen.
>
> Der kommer jeg lige 30 sekunder udover scenen, hvor han tager
> støvlerne på. Også er det bare <beskyttelse af sofaens betræk mod
> solens ultraviolette stråler.aktivitet>.
> Og det hjælper ikke at sidder op. Jeg falder bare i søvn. OG jeg gider
> altså ikke stå op for at se film.

Det er sjovt - den har jeg ellers lige set i aftes for mangende gang, og jeg
synes, den er kanongod. Trods det at den er lang, holder den mig interesseret
og spændt filmen igennem. Kæmpefilm. Til gengæld har jeg ikke set Godfather,
og jeg faldt i søvn til... Det Femte Element! Jeg var helt væk.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


Lars Kim Lund (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 20-02-01 11:58

Hej "Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>

>og jeg faldt i søvn til... Det Femte Element! Jeg var helt væk.

blasfemi, kult-film - fed stemning og kanon-musik (soundtracket kan
anbefales). Den eneste film jeg er faldet i søvn til, i biografen, er
Platoon, men da var jeg ikke så gammel, og det var ikke helt den
skyde-en-masse film som jeg havde forventet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

nikolaj borg (20-02-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 20-02-01 12:47


"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse
news:37j49tssc2bpq9cuvs939amfjshggl5op3@sunsite.auc.dk...

> Den eneste film jeg er faldet i søvn til, i biografen, er
> Platoon, men da var jeg ikke så gammel, og det var ikke helt den
> skyde-en-masse film som jeg havde forventet.

Jeg faldt i søvn til Apollo 13. Vi var tre mand inde at se den, alle faldt i
søvn på et tidspunkt. OK, vi havde fået en del øl de foregående dage, men
den var heller ikke just spændende...

/Nikolaj



Carsten Riis (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 20-02-01 12:16

Peter Brandt Nielsen wrote:
>
>
> og jeg faldt i søvn til... Det Femte Element! Jeg var helt væk.
>

tsk tsk.....






--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:
Hvis du skriver sv: i starten af emne linjen, så kan mange
brugere ikke læse dit indlæg. http://www.whitehat.dk/oe/

Peter Brandt Nielsen (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 20-02-01 14:12


"Carsten Riis"
> > og jeg faldt i søvn til... Det Femte Element! Jeg var helt væk.
> >
>
> tsk tsk.....

Nå-nå, men jeg syntes altså ikke, den var særligt spændende. En lille smule
sjov, men måske er science fiction ikke lige mig. Blade Runner kedede mig
også bravt, og selvom noget af den er flot, og musikken er fantastisk, så
gjorde Rumrejsen 2001 heller ikke noget for mig. Alle tre set i tv/på video.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


Carsten Riis (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 20-02-01 14:16

Peter Brandt Nielsen wrote:
>
> Nå-nå, men jeg syntes altså ikke, den var særligt spændende. En lille smule
> sjov, men måske er science fiction ikke lige mig.

Så kan man jo også bare se den som et moderne eventyr.
Noget i retning af svinedrengen og prinsessen eller en kønsomvendt
Askepot.

> Blade Runner kedede mig
> også bravt,

Det er også en film, som jeg aldrig har fået set pga. at jeg er faldet
i søvn til den.


--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:
Hvis du skriver sv: i starten af emne linjen, så kan mange
brugere ikke læse dit indlæg. http://www.whitehat.dk/oe/

Allan Olesen (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Allan Olesen


Dato : 20-02-01 18:39

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> wrote:

>En lille smule
>sjov, men måske er science fiction ikke lige mig.

Er Det Femte Element da science fiction?

For mig at se er det bare en klassisk historie om en helt, der må
rejse ud i verden på en farefuld færd for at finde noget, der skal
bruges for at afværge en truende katastrofe. Den kunne flyttes til
middelalderen, stort set uden at ændre et komma i handlingen.

(Sjovt - den beskrivelse passer også på SW IV.)


--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Lars Kim Lund (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 20-02-01 12:02

Hej "Keld Petersen" <remove.this.to.email.kingkeld@person.dk>

>Jeg har heller ikke set Godfather filmene - og kommer nok aldrig til det.
>Jeg har prøvet 1'eren adskillige gange, og er faldet i søvn af kedsomhed
>HVER gang... så det gid's jeg ikke prøve mere...

Jeg tror man skal leve sig lidt ind i miljøet for at synes filmene er
gode, enten kan man lide film om cosa nostra og ellers kan man ikke.

Mario Puzos bøger er i øvrigt rigtig gode, men sikkert kun hvis man
kan lide filmene.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Izeqb (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Izeqb


Dato : 20-02-01 14:57

>Mig bekendt, så er det ret fladvandet





Rasmus Waehrens (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Waehrens


Dato : 20-02-01 18:24

Carsten Riis <carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>Jeg har virkelig glædet mig hele weekenden til at se speed2. Men for
>satan hvor blev jeg skuffet.
>Filmen må da virkelig have fået dårlig kritik dengang den kom frem.
>Sjælden har jeg set en så dårlig film.

Hvis jeg er er i tvivl om en film plejer jeg at besøge Imdb.com, og
hvis et tilstrækkeligt stort antal mennesker har savet den, så gider
jeg som regel ikke at se den. Speed 2 har forresten fået 3.2/10 -
hvilket nok må betegnes som i bunden af skalaen.

Af samme årsag genså jeg The Fifth Element i søndags.
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Lars Kim Lund (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Lars Kim Lund


Dato : 20-02-01 18:34

Hej rw@_NOSPAM_hestefest.dk (Rasmus Waehrens)

>Hvis jeg er er i tvivl om en film plejer jeg at besøge Imdb.com, og
>hvis et tilstrækkeligt stort antal mennesker har savet den, så gider
>jeg som regel ikke at se den. Speed 2 har forresten fået 3.2/10 -
>hvilket nok må betegnes som i bunden af skalaen.

Jo, det er normalt en god indikation. Det minder mig om at der kommer
usual suspects på zulu kl. 20.00, den har scoren 8.7 på imdb.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Carsten Riis (20-02-2001)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 20-02-01 23:44

Rasmus Waehrens wrote:
>
> Hvis jeg er er i tvivl om en film plejer jeg at besøge Imdb.com,....

Jeg var desværre ikke i nærheden af inet i en uges tid. Eller bedre
sagt: Kun via mine forældres telefonregning (og den ville jeg hellere
bruge på at snakke med min tilkomne)

Ellers bruger jeg også Imdb meget. Særligt goofs. De er lidt sjove
engang imellem.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:
Hvis du skriver sv: i starten af emne linjen, så kan mange
brugere ikke læse dit indlæg. http://www.whitehat.dk/oe/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste