/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Reparation af Nokia 6210
Fra : Thunderbird


Dato : 28-08-02 17:46

Kære Ng

Jeg købte i slutningen af februar en Nokia 6210. I starten af Juli røg den til reperation på grund
af en defekt microfon. Fik den så tilbage den 24 Juli. Her idag skete det samme igen. Nemlig det at
microfonen røg og det kun 1 måned efter reperationen. Af en eller anden grund forventer jeg at den
også går i stykker igen rimeligt hurtigt(ergo kommer til at fejle det samme igen( når jeg får den
tilbage. Men hvor mange gange kan/skal jeg forvente at Sælger vil forsøge at reparerer min mobil
telefon før at jeg har ret til at hæve købet. Det skal siges at min mobil telefon er den eneste måde
jeg kan holde mig telefonisk i kontakt med folk på, så hver gang at den går i stykker er det meget
træls.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

 
 
Bertel Lund Hansen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 29-08-02 07:34

Thunderbird <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev:

>microfonen røg og det kun 1 måned efter reperationen. Af en eller anden grund forventer jeg at den
>også går i stykker igen rimeligt hurtigt(ergo kommer til at fejle det samme igen( når jeg får den
>tilbage. Men hvor mange gange kan/skal jeg forvente at Sælger vil forsøge at reparerer min mobil
>telefon før at jeg har ret til at hæve købet.

Det er der ikke et konkret tal på, men jeg vil mene at 3 gange
med så lang ventetid som du beskriver er rigeligt til at godtgøre
væsentlig ulempe som er lovens kriterium:

§ 78.   Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget
   mellem

   ...   

Stk. 4.   Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning
   eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og
   uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette
   ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen,
   ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette
   kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen
   afhjælpe for sælgerens regning.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Thunderbird (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Thunderbird


Dato : 29-08-02 17:57

>Det er der ikke et konkret tal på, men jeg vil mene at 3 gange
>med så lang ventetid som du beskriver er rigeligt til at godtgøre
>væsentlig ulempe som er lovens kriterium:
>
>§ 78.   Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget
>   mellem
>
>   ...   
>
>Stk. 4.   Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning
>   eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og
>   uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette
>   ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen,
>   ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette
>   kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen
>   afhjælpe for sælgerens regning.

Har haft snakket med sælger om det og han sagde at det var totalt hans beslutning om han ville lade
købet tilbage og at dette desuden kun kunen ske inden for de første 3 måneder af købet af
mobiltelefonen.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Bertel Lund Hansen (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 29-08-02 18:13

Thunderbird <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev:

>Har haft snakket med sælger om det og han sagde at det var totalt hans beslutning om han ville lade
>købet tilbage og at dette desuden kun kunen ske inden for de første 3 måneder af købet af
>mobiltelefonen.

Sikke en gang sludder. Bed ham om at henvise til den bestemmelse
der giver ham den ret. Det vil han sikkert afvise, men så kan du
trække en kopi af købeloven frem. Du skal bruge § 78 og §79.

Du kan finde de to nugældende paragraffer her:

   http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2002/0021330.htm

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bjørn Jørvad (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 29-08-02 18:22


"Thunderbird" <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:g6vpmuk9gjol1qob8n3rqlumau6svhtisp@4ax.com...

KLIP

> Men hvor mange gange kan/skal jeg forvente at Sælger vil forsøge at
reparerer min mobil
> telefon før at jeg har ret til at hæve købet. Det skal siges at min mobil
telefon er den eneste måde
> jeg kan holde mig telefonisk i kontakt med folk på, så hver gang at den
går i stykker er det meget
> træls.

Det juridiske har Bertel taget sig af, så dette er kun en plaster på
såret...

Din telefon bliver ikke repareret som sådan; men ombyttet. Det eneste som er
tilbage af din oprindelige telefon efter "reparationen", er skallen.

Man skifter hele indmaden, hver gang den fejler.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Thunderbird (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Thunderbird


Dato : 29-08-02 19:33

On Thu, 29 Aug 2002 19:22:29 +0200, "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>
>"Thunderbird" <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:g6vpmuk9gjol1qob8n3rqlumau6svhtisp@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Men hvor mange gange kan/skal jeg forvente at Sælger vil forsøge at
>reparerer min mobil
>> telefon før at jeg har ret til at hæve købet. Det skal siges at min mobil
>telefon er den eneste måde
>> jeg kan holde mig telefonisk i kontakt med folk på, så hver gang at den
>går i stykker er det meget
>> træls.
>
>Det juridiske har Bertel taget sig af, så dette er kun en plaster på
>såret...
>
>Din telefon bliver ikke repareret som sådan; men ombyttet. Det eneste som er
>tilbage af din oprindelige telefon efter "reparationen", er skallen.
>
>Man skifter hele indmaden, hver gang den fejler.

Dvs at jeg kan risikerer at få noget "gammelt lort" tilbage ???. Det synes jeg dog lyder lidt
mærkeligt da min "regning" siger skiftning af elekronik samt coppa opdatering.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Bjørn Jørvad (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 29-08-02 19:50


"Thunderbird" <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:b4qsmuo6hkpdooglbe1d9m68m10gtbimus@4ax.com...

KLIP

> Dvs at jeg kan risikerer at få noget "gammelt lort" tilbage ???.

Nokia modtager samtlige defekte PCB´er til rep. Mig bekendt kan du ikke købe
stumper til selve PCB´en.

Nokia er meget strikse med reservedele.

Om du modtager noget gammel lort, ved jeg ikke og du må synes, hvad du vil
om koponentkvaliteten.

Har du tænkt over, hvorfor du (måske) ikke kan finde dine gamle opsætninger
i telefonen, når den er blevet repareret..?

Reklamationsretten bør dog starte på ny (synes jeg).

Hvad siger de skriftkloge..?

PS: Har selv flere af samme model og alle er blevet repareret (på samme
vis).

--
Mvh
Hr. Bjørn



Thunderbird (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Thunderbird


Dato : 29-08-02 21:26

On Thu, 29 Aug 2002 20:49:55 +0200, "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>
>"Thunderbird" <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:b4qsmuo6hkpdooglbe1d9m68m10gtbimus@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Dvs at jeg kan risikerer at få noget "gammelt lort" tilbage ???.
>
>Nokia modtager samtlige defekte PCB´er til rep. Mig bekendt kan du ikke købe
>stumper til selve PCB´en.
>
>Nokia er meget strikse med reservedele.
>
>Om du modtager noget gammel lort, ved jeg ikke og du må synes, hvad du vil
>om koponentkvaliteten.
>
>Har du tænkt over, hvorfor du (måske) ikke kan finde dine gamle opsætninger
>i telefonen, når den er blevet repareret..?

Har skudt den hen som værende fordi at Nokia flasher telefonen. Men som sagt bliver min telefon ikke
repararet af Nokia men af TDC.

--
Mvh
Flemming Jacobsen

Bjørn Jørvad (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 29-08-02 21:30


"Thunderbird" <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:2p0tmu4ctjite6pu9monfboalkif7aiugs@4ax.com...

KLIP

> Har skudt den hen som værende fordi at Nokia flasher telefonen. Men som
sagt bliver min telefon ikke
> repararet af Nokia men af TDC.

Ok . vi må hellere stoppe her...da det juridiske totalt er forsvundet.

PS: TDC er kunde hos Nokia....! og som du selv nævner, så har du købt din
telefon hos TDC, så hvorfor skulle Nokia flashe den...!

--
Mvh
Hr. Bjørn



Thunderbird (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Thunderbird


Dato : 29-08-02 21:39

On Thu, 29 Aug 2002 22:29:56 +0200, "Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote:

>
>"Thunderbird" <Praetorian@[Ingenspam]tnfs.dk> skrev i en meddelelse
>news:2p0tmu4ctjite6pu9monfboalkif7aiugs@4ax.com...
>
>KLIP
>
>> Har skudt den hen som værende fordi at Nokia flasher telefonen. Men som
>sagt bliver min telefon ikke
>> repararet af Nokia men af TDC.
>
>Ok . vi må hellere stoppe her...da det juridiske totalt er forsvundet.
>
>PS: TDC er kunde hos Nokia....! og som du selv nævner, så har du købt din
>telefon hos TDC, så hvorfor skulle Nokia flashe den...!

Nej min telefon er ikke købt hos TDC. Den er købt hos den lokale linneman der har en aftale med et
TDC værksted om at reparare mobil telefoner og ikke ombyrtte dem.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Claus Fabritius (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 29-08-02 21:47

"Bjørn Jørvad" <ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk> wrote in message
news:3d6e5852$0$87269$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Din telefon bliver ikke repareret som sådan; men ombyttet. Det eneste som
er
> tilbage af din oprindelige telefon efter "reparationen", er skallen.
>
> Man skifter hele indmaden, hver gang den fejler.

Må jeg spørge dig om hvorfra du ved dette? Det er ikke min erfaring, efter
at have tilbragt mange timer i et Nokia service-center (Som ven af huset)

Normalt vil microfonen blive skiftet eller muligvis renset. Det er også
tænkeligt at softwaren opdateres, men man skifter meget sjældent
hovedprintet, da det vil være billigere at ombytte telefonen med en
tilsvarende.

/Claus
--
Weeeeeeeeeeeeeeee
Trykladning er din ven!
- Claus Fabritius 2002



Bjørn Jørvad (29-08-2002)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 29-08-02 21:52


"Claus Fabritius" <c_fabritius@get2net.invalid> skrev i en meddelelse
news:3d6e8703$0$16826$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

KLIP

> Må jeg spørge dig om hvorfra du ved dette? Det er ikke min erfaring, efter
> at have tilbragt mange timer i et Nokia service-center (Som ven af huset)

Jeg har min viden fra samme type sted som du.

Aldrig har jeg set så mange PCB´er liggende i papæsker, til brug for rep.

Det var da modellen var helt ny på markedet.

Skulle du have reservedel, var det et mindre cirkus....måske det er blevet
bedre med årerne.

> Normalt vil microfonen blive skiftet eller muligvis renset.

Hvordan renser man en kondensatormikrofon...?

> Det er også
> tænkeligt at softwaren opdateres,

Hvorfor sikkerhedskopierer man så ikke telefonen og loader data ind i
telefonen efter opdatering..?

> men man skifter meget sjældent
> hovedprintet, da det vil være billigere at ombytte telefonen med en
> tilsvarende.

Så er det en ny telefon og ingen rep (derfor synes jeg reklamationretten bør
fornyes ved printombytningsrep).

Vi må stoppe her...det er den forkerte NG.

--
Mvh
Hr. Bjørn



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408605
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste