Skærme
Fijala 3554
ridser i skærmen :(
Fra : Ikaro

Dato : 28-08-02 18:01

Hej.
Jeg skriver for en af mine venner har fået nogle ridser i sin skærm under
flytning.
der er en enkelt halvdyb ridse, og en plamage der ser ud som om der er brugt
sandpapir på skærmen..

hvad kan man gøre nu ?
det er en fujitsu ergopro e174

Tak.
Ika

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-02 20:37

Ikaro wrote:
> [...]
> flytning.
> der er en enkelt halvdyb ridse, og en plamage der ser ud som om der er brugt

Det er anti-reflekslaget, som har fået en hård tur.

> hvad kan man gøre nu ?

Slibe det af med tandpasta, og håbe at resultatet er til at leve med -
ellers er det ny skærm.
Andre forslag til hvad man kan slibe det af med?

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 29-08-02 09:28

> Det er anti-reflekslaget, som har fået en hård tur.

> Slibe det af med tandpasta, og håbe at resultatet er til at leve med -
> ellers er det ny skærm.
> Andre forslag til hvad man kan slibe det af med?

Jeg har hørt at det på nogle skærme kan opløses
med toluen ( megastærkt organisk opløsningsmiddel )
Kræver dog påpasselighed med andre plastdele.

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 29-08-02 18:18

Jeg har også lige for nyligt fået et par ridser i skærmen, og har nu prøvet
tricket med tandpastaen. Det ser ikke ud som om der sker noget.
Hvor lang tid skal man blive ved med at pudse?

Fra : Povl Falk-Jensen

Dato : 29-08-02 15:29

Hej Ika

Flemming Leth anbefaler at man bruger aske blandet med linolie til at fjerne
hvide ringe på lakborde. Fidusen er, at det fungerer som et ekstremt fint
slibemiddel. Måske var det værd at prøve ?

Venlig hilsen: Povl