Urent Ansigt....Et helvede
Fra : Zenia

Dato : 28-08-02 17:23

Hej

Er der nogen herinde der har samme problem som mig. Jeg har uafbrudt
bumser i ansigtet og acner. Især acnerne er de slemme. Der går 1 måned
før de er væk. Der er blå mørke mærker i helt vild lang tid. Jeg har
prøvet alle de creme de anbefaler på apoteket, men uden hjælp. Jeg
vasker også ansigtet hver dag.

Kun en gang i mit liv sker det at mit ansigt er rent og uden bumser og
acner. Det er når jeg tager på sommerferie, og bader i havet. Der er
et eller andet i havet som virkelig forstår og rense mit ansigt.

Er der noget jeg kan gøre?

P.S. Det skal siges at jeg er 19 år gammel, og ret irriteret over at
have grimme bumser og acner.

Fra : Lyrik

Dato : 05-09-02 21:30

"Zenia" <zenia@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der noget jeg kan gøre?
>

> P.S. Det skal siges at jeg er 19 år gammel, og ret irriteret over at
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Der er mange ting du kan gøre.
Først vil jeg sige at jeg tror at din hud klares op på grund af sollyset ved
stranden. Prøv solariebesøg.
For det andet. Prøv at tage noget ekstra C-vitamin og læg kosten om fra fed
kost og cola, til grov kost og vand. Der er fedt- og sukkerproblemer
relateret til bumserne.
Sidst, men ikke mindst. Bliv lidt ældre, så plejer det at bedres

Hilsen
Jens

Fra : Umbreon

Dato : 10-09-02 22:53

zenia@e-mail.dk (Zenia) wrote in message news:<35a43b1.0208280822.e6e93fe@posting.google.com>...
> Hej

Du skal en tur forbi din praktiserende læge. Jeg kan desværre ikke
huske hvad lægemiddelet hedder, da det er et par år siden jeg fik
fjernet mine bumser - det hedder sandsynligvis Roaccutan®.

Du tager forbi din praktiserende læge, som vil give dig en henvisning
til en hudlæge, som vil skrive en recept til dig, og fortælle dig hvad
du skal gøre mens du tager lægemiddelet.

Det er ikke en creme, men nogle piller der indeholder et stof der
minder om A-vitamin. Efter du har taget pillerne ½-1 år (jeg ikke
huske helt hvor lang tid behandlingen varede) er behandlingen slut
(ikke flere piller) og bumserne er væk.

Så tag lige og aftal en tid hos din læge, ikk? :)

/Umbreon

P.S.

Det bedste link jeg har kunnet finde er

http://www.hud-doktor.dk/brevkasser/hud-bumser/pages_bumser/j.html

men der står desværre ikke særlig meget. Snak med din læge, og få en
henvisning til en hudlæge.

Fra : all4you.dk

Dato : 11-09-02 19:22

"Umbreon" <schaums_formelsamling@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> zenia@e-mail.dk (Zenia) wrote in message

> Så tag lige og aftal en tid hos din læge, ikk? :)

Det virker ikke særlig "alternativt"

Jan