Regler for hvor man bor
Fra : Jørgensen

Dato : 28-08-02 16:33

Hej alle

Jeg vil gerne høre om, der er nogle som ved hvilke regler told og skat har
for bopæl.
Da jeg vil flytte til Sverige og beholde mit job i Danmark.
Skal jeg køre 360 km hver dag, vil jeg gerne kunne overnatte her i Danmark
nogle dage.
Jeg skal betale skat til Danmark, og da jeg hørte på mit lokale skatte
kontor sagde de at det ikke betød noget for hvor mange dage jeg kørte frem
og tilbage fra Sverige.
Jeg har hørt at man max må være 183 dage i Danmark når man er Svensker, er
det ikke rigtigt.
Så kan jeg godt forstille mig at de vil se billetter for at bevise at jeg
opholder mig mest i Sverige.

Håber nogle kan hjælpe da jeg ikke vil til at betale afgifter + bøde for min
svenske bil.

Hilsen Henrik

Fra : Lars Brink

Dato : 29-08-02 09:18

> Jeg har hørt at man max må være 183 dage i Danmark når man er Svensker, er
> det ikke rigtigt.

Bare rolig - du bliver ikke svensker af at bo i sverige

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Peter G C

Dato : 30-08-02 08:55

"Jørgensen" <sj.magic-mj-music@c.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg har hørt at man max må være 183 dage i Danmark når man er Svensker, er
> det ikke rigtigt.

Jeg ved ikke om der er en præcis grænse.

Du skal have bopæl og opholde dig mest i Sverige.

Hvor mange dage bliver du i DK? Og hvor opholder du dig i DK?

/Peter

Fra : Jørgensen

Dato : 30-08-02 12:51

Hej Peter

Jeg ved ikke hvor mange dage det vil blive til om året, da det kommer an på
vejret osv.
Jeg vil overnatte hos mine forælder de dage jeg er i DK.
Men jeg må vel ikke være i dk i mere en 183 dage om året ????????
Hvordan vil told og skat kontroller om jeg er flere dage her ????????

MVH

Henrik

Fra : Jesper Juul

Dato : 30-08-02 13:17

> [...]

> Men jeg må vel ikke være i dk i mere en 183 dage om året ????????
> Hvordan vil told og skat kontroller om jeg er flere dage her ????????

Gennem f.eks. dit mobiltelefon selskab, de registrerer hvilke master din
mobil har været logget på.

--
Mvh Jesper
Try something funny:

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 30-08-02 13:43

Jørgensen skrev:
> [...]
> Men jeg må vel ikke være i dk i mere en 183 dage om året ????????
> Hvordan vil told og skat kontroller om jeg er flere dage her ????????

Man kunne jo også forestille sig, at det i givet fald vil være op til
dig, at påvise/dokumentere hvor mange dage du rent faktisk har været i
DK - lidt i stil med befordringsfradraget på skattebiletten.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Jørgensen

Dato : 30-08-02 14:08

Jeg har ikke mobil.
Hvilke dok. skal man vise ???

Hilsen Henrik.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 30-08-02 16:12

"Jørgensen" wrote:

> Jeg har ikke mobil.
> Hvilke dok. skal man vise ???

Tja, skal vi indestå for det, er, meget afhængig af forholdende,
men ca 5000 forlods,
da det ikke ikke alene er dine oplysninger, men også objektive
registreringer, der er grundlag, og det koster, alene at få dem.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Poul Christensen

Dato : 30-08-02 19:21

> [...]
> det ikke rigtigt.
> Så kan jeg godt forstille mig at de vil se billetter for at bevise at jeg

På Told Skat's hjemmeside er der en Øresundsguide, som vist giver svar på
ovenstående.

PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Jørgensen

Dato : 01-09-02 18:21

Vil du give mig et link, da jeg har været inde for at se om jeg kunne finde
noget

Henrik

Fra : Poul Christensen

Dato : 01-09-02 19:50

> Vil du give mig et link, da jeg har været inde for at se om jeg kunne finde
> noget

Hej.
Her er linket:
http://www.toldskat.dk/basic.php?source=/oeresund/index.cnt