Grafik IBM 330 server
Fra : ....

Dato : 28-08-02 16:16

Er der nogen der ved om det er muligt, henholdsvis hvordan, man disabler det
onboardgrafik kort der sider i IBM 330 PC server ?

Bøvler lidt med det, og vil gerne have et andet kort i med noget mere
ram......................

Svar gerne CC på min mail......

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh
Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-08-02 22:11

On Wed, 28 Aug 2002 17:15:36 +0200, "...."
<nykoebingvej@tdcadsl.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om det er muligt, henholdsvis hvordan,
> man disabler det onboardgrafik kort der sider i IBM 330 PC
> server ?

Jeg mener bestemt, at det on-board grafikkort blev slået fra
automagisk, hvis man satte et andet i.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : ....

Dato : 29-08-02 16:27

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en
nyhedsmeddelelse:7reqmukfgiha22p4mv90ige768h9dn6up8@news.worldonline.dk...

> Jeg mener bestemt, at det on-board grafikkort blev slået fra
> automagisk, hvis man satte et andet i.
>
> -A
> --

Hej Asbjorn

Jeg har nu prøvet med 2 andre pci-grafikkort, men det vil ikke rigtigt
opfører sig ordentligt..........
Jeg blev ved med at få en win98 konfigurationsfejl, hvor grafikkortet deler
interupt med "noget" andet.
Det viser sig imidlertid, at hvis man benytter grafikkortet som er i
bundkortet, så får man samme fejl.........
Det er nogen adresseområder, som er i konflikt.
Jeg kan ikke finde en løsning, for i "setup" / bios kan man ikke tildele en
irq adressse til grafikkortet.
I mit sidste forsøg, prøvede jeg at læse en Linux Mandrake ind, men den kan
ikke default finde Serverraid-controleren, hvad der er et "must" hvis jeg
skal benytte den maskine som Linux Samba maskine.................

Mvh
Thomas

Fra : Kim Nielsen

Dato : 05-09-02 10:53

På IBMs hjemmeside findes komplet manual mv for en pc server 330.

Mvh
Kim Nielsen