Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CompactFlash vs. Smart Media
Fra : Kasper Ø.

Dato : 28-08-02 15:11

Nogen som kan fortælle hvad forskellen er på disse? Jeg tænker på kortene
i.f.b. med dig. cam.

Kasper

Fra : Brian Schelde

Dato : 28-08-02 15:38

"Kasper Ø." <bil@jagt.dk> wrote in message
> Nogen som kan fortælle hvad forskellen er på disse? Jeg tænker på kortene
> i.f.b. med dig. cam.
Der er controller indbygget i compactfalsh kortene, derfor fylder de også
lidt mere. Det smarte ved det er at man bare skal have en adapter så kan man
putte dem i en PCMCIA port på en bærbar. Du kan få dem op til 512 MB, og
flere kameraer understøtter også IBM Microdrive som kan have 1 GB.

Smart media har ingen controller indbygget og er derfor noget mindre. De er
også en smule billigere, men det er ikke meget. Pga. størrelsen kan de kun
fås med 128 MB.

Jeg synes ikke det er en vigtig faktor når du skal ud at købe et digital
kamera med mindre du gerne vil have mere plads end 128 MB af gangen. Så skal
du selvfølgelig vælge Compact Flash.

Fra : Kasper Ø.

Dato : 28-08-02 15:42

En jeg kender har et diskdrev til et kort men jeg ved ikke hvilket af dem
det er ? Kan man få det til begge? Det ekstra drev fungere ligesom A-drevet

Kasper

Fra : ha

Dato : 28-08-02 16:16

> En jeg kender har et diskdrev til et kort men jeg ved ikke hvilket af dem
> det er ? Kan man få det til begge? Det ekstra drev fungere ligesom
A-drevet

Ja, jeg har en PQI Travel Flash som jeg er meget glad for.
http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=11018911

mvh
ha

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-08-02 18:31

Brian Schelde wrote:

> [...]
> adapter så kan man putte dem i en PCMCIA port på en bærbar. Du kan
> få dem op til 512 MB, og flere kameraer understøtter også IBM

Man kan også få en PCMCIA adapter til SmartMedia kort, jeg har
ihvertfald en, og den virker fortrinligt.

> Smart media har ingen controller indbygget og er derfor noget mindre.
> De er også en smule billigere, men det er ikke meget. Pga. størrelsen
> kan de kun fås med 128 MB.

Hårdnakkede rygter siger at Fuji og Olympus er ved at være færdige med
at udvikle et 1 Gigabyte SmartMedia kort, det er jo ikke usansyligt at
det bliver introduceret på den kommende Photokina messe i Köln.

> Jeg synes ikke det er en vigtig faktor når du skal ud at købe et
> digital kamera med mindre du gerne vil have mere plads end 128 MB
> af gangen. Så skal du selvfølgelig vælge Compact Flash.

Jeg vil anbefale at man køber flere små kort i stedet for et stort, det
fordeler risikoen for datatab, og skaden er også væssentlig mindre, hvis
et 32 eller 64 Megabyte kort går i udu, end hvis det er et 256 Megabyte
der går i stykker.

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-08-02 19:15

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev:

>Hårdnakkede rygter siger at Fuji og Olympus er ved at være færdige med
>at udvikle et 1 Gigabyte SmartMedia kort, det er jo ikke usansyligt at
>det bliver introduceret på den kommende Photokina messe i Köln.

Tjaeh - de er i hvert sammen ved af udvikle ennu en type
hukommelseskort, xD-Picture, iflg. sidste nr. af PCplanet: det er
mindre end hidtil kendte kort, foreløbig op til 128MB. Der skulle
samtid komme en adapter til kameraer, der r beregnet til Compact
Flash-kort, mens der ikke står noget om kompatibilitet med Smart
Media-kort.

Mere på

http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epartners/PressCenterDetail.jsp;jsessionid=9tRSp1Ceet8G3M71fPsApxVkkul8BpzW8a8C7dLixbli1nJd8yx1!75268907!-1408040634!80!443?DBID=NEWS_499702

>Jeg vil anbefale at man køber flere små kort i stedet for et stort,

Det er nok en smagssag. Jeg foretrækker store kort. De udnytter
pladsen bedre, da man ikke kan tage halve fotos. De sparer mig for at
rende rundt og skifte kort. Og kortet sidder nok sikrere i kameraet
end i tasken. Desuden er store kort lidt billigere pr MB end små,
undtagen for den sidste nye, største størrelse.

>det fordeler risikoen for datatab,

Jo, men sker det tit? Jeg har visaldrig været ude for det.

--
hilsen pl
se mine fotos

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-08-02 19:32

Peter Loumann wrote:

> Jo, men sker det tit? Jeg har visaldrig været ude for det.

> Jo, men sker det tit? Jeg har visaldrig været ude for det.

Jeg har heller ikke været ude for at miste billeder, men der har da
været en del tråde, hvor brugere fra denne gruppe har mistet deres
billeder, så problemet eksisterer...

Fra : Helge Larsen

Dato : 29-08-02 12:48

Hej

>Jeg har heller ikke været ude for at miste billeder, men der har da
>været en del tråde, hvor brugere fra denne gruppe har mistet deres
>billeder, så problemet eksisterer...

Jeg har netop oplevet det for første gang på 5 år, og det var
selvfølgelig vigtige billeder.

Reaktionen var følgende:
- Billederne OK i kameraet
- Kortet sat i PC'en, men ingen billeder
- Kortet tilbage i kamera, og stadig ingen billeder, men mindre plads.

Efter lidt søgning på nettet fandt jeg er herligt lille program til
den situation:
   http://www.datarescue.com/photorescue/

Der kan downloades en demo, som hurtigt fandt mine billeder, så jeg
kunne se dem.

Demoudgaven kan dog ikke gemme dem, så jeg registrede programmet
online (29$), og i løbet af en halv time havde jeg det rigtige program
i min mail, og et øjeblik efter var billederne gemt på min harddisk.

Jeg kan varmt anbefale programmet.

Helge Larsen

Fra : Brian Schelde

Dato : 29-08-02 08:22

> Hårdnakkede rygter siger at Fuji og Olympus er ved at være færdige med
> at udvikle et 1 Gigabyte SmartMedia kort, det er jo ikke usansyligt at
> det bliver introduceret på den kommende Photokina messe i Köln.
Ja, men man kan ikke købe det som forbruger lige nu, og prisen vil sikkert
være meget høj i starten.

> [...]
> fordeler risikoen for datatab, og skaden er også væssentlig mindre, hvis
> et 32 eller 64 Megabyte kort går i udu, end hvis det er et 256 Megabyte
Jeg er fuldstændig uenig, har aldrig haft nogen problemer med mine Compact
flash kort. Desuden får du mere for pengene hvis du køber et stort og du
skal ikke skifte kort så tit.

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 29-08-02 10:12

Jeg kan kun tilslutte mig Brian Schelde, hellere større kort end et hav af
små..Jeg bruger selv microdrive, og det er virker bare 100% - og nej, jeg
tager ikke 1000 billeder af den grund førend jeg tømmer...men f.eks. små 500
her i sommers da jeg havde det med på ferie. Genialt.

Venligst, en som aldrig har oplevet datafejl, og som heller ikke kender
nogen.

William A Husted, eaid.dk

Fra : Kasper Ø.

Dato : 29-08-02 15:18

Det med tab af data er også lige meget, for hver gang jeg har taget billede
fra en event, lægger jeg dem over på pc'en....

Kasper