Office Assistant
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 28-08-02 14:17

Hej NG,

som et kuriosum kom jeg til at kikke nærmere på den der assistent der
følger med office fra version 95+ og blev bidt af at lave noget til mine
brugere.

Desværre er det ret sparsomt med dokumentation omkring dette emne. Jeg har
fundet et kapitel i MSO97 VBA programming, et kapitel i MSO2000
Fundamentals og så en smule på microsoft.com, men det lader en hel del
tilbage at ønske. Fx. hvorfor er der så mange forskellige assistent
filtyper (acg, acp, acs, act) og hvad er en actor i forhold til en
assistent?

Men den dokumenation jeg har fundet, kan jeg sagtens kode en løsning. Men
det støder min faglige stolthed at arbejde med en teknologi, som jeg ikke
har (næsten) 100% tjek på... Især vil jeg gerne lave min egen assistent
(en fugl eller stjerne), men det ser ikke ud til at der findes nogen
værktøjer hertil.

Er der nogen af jer, som ved hvor man kan finde noget info som går mere i
dybden med office assistenten (og hele help-systemet)?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk