Har bestilt mit ATI Radeon 9700 i US
Fra : iddqd@worldionline.d~

Dato : 28-08-02 10:46

Altså et ægte ATI og ikke et Powercolor eller lign.

Pris $376.98 inkl. forsendelse, 2854,10 Kr., og så mangler så told+moms.

GameStop som stedet hedder giver pt. 20% rabat, så det dækker
forsendelsen plus lidt til. Se

> http://www.gamestop.com/product.asp?product%5Fid=891358

det er dog ikke på lager, men jeg kan ikke forestille mig de skulle få
deres senere end alle andre.

Mvh

Bruno

PS. Bemærk at det er et NTSC kort, så dit TV skal kunne klare det hvis
du vil havde glæde af TV-ud.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-08-02 11:13

Fra : iddqd@worldionline.d~

Dato : 28-08-02 11:22

Flemming Joensson wrote:
> Det kan være jeg gør det samme, men det med NTSC det har da ikke noget at
> sige - eller hvad?

Ingen anelse, men på mit gamle GeForce kunne man ihvertfald selv vælge.
GameSpot gør bare opmærksom på det med NTSC, men det kan sagtens være en
standard ting de gør ved video produkter og ikke noget der har betydning
som sådan.

> Det plejer da på stort set alle kort at være styret af driveren hvilket
> format TV-ud udsendes i.
> Ikke at mit TV ikke kan klare NTSC, men jeg troede bare at en sådan ting
> ville være styret af driveren og ikke hardwired, men det kan da være jeg
> tager fejl .

Mit TV kan også sagtens håndtere NTSC, selv min video kan, og under alle
omstændigheder er TV-ud ikke det primære for mig. Mente bare det skulle
nævnes, mon ikke man kan finde et svar i specifikationerne fra ATI.

Mvh

Bruno

PS. Der er vist noget med at rabatordningen kun løber kort tid!

Fra : Christian Lyng

Dato : 28-08-02 14:45

<iddqd@worldionline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Pris $376.98 inkl. forsendelse, 2854,10 Kr., og så mangler så told+moms.
>
> GameStop som stedet hedder giver pt. 20% rabat, så det dækker

Det løber vel op i ca kr 4000,- hvad er så besparelsen?.

Chr.

Fra : iddqd@worldionline.d~

Dato : 28-08-02 15:23

Christian Lyng wrote:
> Det løber vel op i ca kr 4000,- hvad er så besparelsen?.

De priser jeg har set lige nu, tyder på at det er de billige (OEM)
versioner som koster 4000.- her i landet, så der burde være en besparelse.

Det primære for mig var ikke at spare nogle kroner, men at få kortet
snart og ikke, som noget tyder på, først i slutningen af oktober.

Endelig så gør de 20% rabat hos GameSpot, at det temmelig sikkert ikke
bliver dyrer at købe i USA end herhjemme.

Mvh

Bruno

Fra : Iznogood

Dato : 29-08-02 20:09

det kan jo være man "glemmer" at betale moms+told...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-08-02 20:55

Det kan man ikke glemme, der kommer automatisk en regning, idet alle pakker
tjekkes for værdi og fortoldes, når de kommer til landet. Betaler man ikke
regningen ryger den naturligvis til inkasso.

Niels

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 29-08-02 22:57

Niels Bengaard wrote:
> Det kan man ikke glemme, der kommer automatisk en regning, idet alle pakker
> tjekkes for værdi og fortoldes, når de kommer til landet. Betaler man ikke
> regningen ryger den naturligvis til inkasso.

Jeg har faktisk prøvet, at en pakke røg udenom toldvæsenet. Det sker dog
næppe hvis postvæsenet håndtere den, for de tager jo selv 50.- for at
klare fortoldningen hvilket er en fin forretning for dem så de skal nok
huske alle pakker.

Uanset hvad så er det en enkel sag at klare for toldvæsenet er ret
hjælpsomme, det gik ihvertfald let sidst jeg fik noget fortoldet som de
havde glemt.

Mvh

Bruno