Flashfiler2
Fra : Peder Hanghøj

Dato : 28-08-02 06:44

Jeg har lavet et program med BDE. Jeg har længe søgt efter et bedre
alternativ, men samtidig skulle det være let at ændre programmet.
Jeg har nu prøvet med Flashfiler og det tog ikke mere end et par timer, med
konvertering af tabellerne ol. Det gik strygende.

MEN er der nogen, der har erfaringer med det?
Er det stabilt?
Er det hurtigt?
Findes der reperations-værktøjer?
osv.

På forhånd tak
Peder

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-08-02 10:20

DBISAM koster kun det halve og det har jeg ret gode erfaringer med. Det
er også nemt at konvertere til, da der følger vejledning med til,
hvordan det skal gøres. Det inkluderer også en client/server database,
hvis man har brug for det.

Link: www.elevatesoft.com

Hilsen
Uffe

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 28-08-02 16:24

Jeg mener også Flashfiler 2 er en client/server database.
De bruger i hvert tilfælde ordene!!
Prisen for DBISAM er stor hvis man vil have client/server løsningen - ser
det ud til!

Men jeg hører gerne mere!

Hilsen
Peder

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-08-02 21:43

Angående priserne ser det ud til, at du har delvist ret (afhænger af
antal brugere):

DBISAM:
For 250 $: Op til 5 brugere på C/S versionen, "deployment" er inkluderet
i prisen.
For 700 $: Ubegrænset antal brugere på C/S versionen, "deployment" er
inkluderet i prisen (kildekode er også med).

Flashfiler:
For 500 $: Ubegrænset antal brugere på C/S versionen, "deployment" er
inkluderet i prisen.

Prøv i øvrigt nedenstående sammenligning, som dog er lidt forældet, men
god at blive klog på alligevel:
http://www.extendedsystems.com/ADS/Product+Detail/Benchmarks/default.htm

Du skal specielt lægge mærke til, at Flashfiler's SQL server support
ikke er helt så udbygget som de øvrige systemer.

Fra : Peder Hanghøj

Dato : 29-08-02 11:35

Det kunne jo lyde som jeg ønsker Flasfiler, men jeg er altså bare i tvivl og
synes det gik ufattelig let med konverteringen fra BDE til Flashfiler.
Jeg vil nu prøve DBISAM og siger tak for hjælpen.

Venlig hilsen