filter
Fra : Rovpige

Dato : 27-08-02 22:40

Hej igen alle

Hvilken type filter passer til et 250 l akvarium. Er bundfilter noget hø?

Jeg er mega nybegynder så jeg vil gerne have nogle gode råd. Tusind tak

Venlig hilsen eva

Fra : Carsten Gall

Dato : 27-08-02 23:38

Rovpige <ekh@hl-center.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akgrk9$1vu3$1@news.cybercity.dk...
> Hej igen alle
>
> Hvilken type filter passer til et 250 l akvarium. Er bundfilter noget hø?
>
> Jeg er mega nybegynder så jeg vil gerne have nogle gode råd. Tusind tak

Ja, bundfiltre er noget møg!

Hvilket filter du skal have er ikke sådan lige til at sige, for det
kommer meget an på hvad
du har i akvariet. Dem med mange penge vil helt klart sværge til Eheim,
men der findes alternativer.

Personligt bruger jeg indvendige cirkulationspumper med en svamp på.
Der er ikke megen biologisk filtering, men de fjerner skidtet godt, og så
er de billige.
Og så er det lettere at skifte lidt vand et par gange om måneden.

Carsten

Fra : Rovpige

Dato : 28-08-02 18:55

Jeg har følgende fisk i akvariet...........
3 stk perlegurami, 3 stk honning gurami, 1 malle, 4 stk false flying fox, 10
stk leopard danio, 9 stk rød phantom og 10 stk prisella ( eller noget i den
retning tror jeg den hedder.)