ADO og Rollbacktrans
Fra : Anton Vestergaard

Dato : 27-08-02 22:39

Hej
For at undgå alt for store problemer med forkerte data i min database
er jeg begyndt at bruge ADO's mulighed for at lave mine updates transaktions
baserede. Jeg er bare stødt ind i et underligt problem, og ville lige høre
om andre havde
stødt på noget tilsvarende.

Jeg opretter en connection til min database (Interbase) på normal vis (Via
DSN).
Starter en transaction med BeginTrans
Åbner nogen recordsets i tablemode.
Tilføjer en ny record i hver af dem med AddNew.
Udfører en UpdateBatch på hvert recordset, og her kommer fejlen der er skyld
i det hele.
Jeg kan ikke kontrollere om det Index jeg indsætter findes i forvejen (Jo
jeg kan, men det tager
for lang tid). Findes der et index i forvejen skal hele baduljen 'undoes'
hvilket jeg
gør med RollBackTrans. Det fungerer også fint, MEN
Når jeg så rydder op efter mig (Set recordset = Nothing) chrasher programmet
når jeg
når til det andet recordset. Højst besynderligt....
Det er lige meget om jeg lader recordsettet gå 'out of scope' eller selv gør
det.

Nogen forslag.

mvh
Anton