TV TOOL & Asus GF4 TI 4200
Fra : Medal

Dato : 27-08-02 21:34

Hej NG

Jeg overvejer at købe et

Asus GF4 TI 4200 ( V8420 )

Jeg synes at have læst et sted det skulle have problemer emed TV TOOL ..

Er der nogen der ved om det passer eller køre det fint sammen ??

Mvh

Claus Sørensen

Fra : Jespo

Dato : 28-08-02 04:58

Der er rigtig... noget med at hvis der er Philips chip i TV udgangen
så virker det ikke (gør heller ikke hos mig) og jeg har også problemer
med det alm. Nvidia SW, "klon" billede på TVout er 16:9 på mit 4:3
fjernsyn og jeg kan ikke finde et sted at rette det til 4:3

Har også prøvet TVCC2000 (se ellers meget let ud) men det kan
heller ikke finde min "TV udgang"

Jesper
Som måske bliver skal købe 16:9 tv i nærmeste fremtid

Fra : sfc

Dato : 28-08-02 10:46

> Asus GF4 TI 4200 ( V8420 )

Ved ikke hvilken grafikchip der sidder på dette kort, men mener kun det er
GF4 MX kortene der ikke fungere med tv-tool

sfc

Fra : Søren

Dato : 28-08-02 13:32

"sfc" <sfcFJERN@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:YX0b9.31788$ww6.2562011@news010.worldonline.dk...

> Ved ikke hvilken grafikchip der sidder på dette kort, men mener kun det er
> GF4 MX kortene der ikke fungere med tv-tool
>
> sfc

Jeg har et Asus GF4 TI 4200 V8420 pure med Philips 7104 chip, og der virker tvtool 6.5/6.52 ikke.

M.v.h Søren

Fra : anton

Dato : 28-08-02 20:42

> Jeg har et Asus GF4 TI 4200 V8420 pure med Philips 7104 chip, og der
virker tvtool 6.5/6.52 ikke.

Det har jeg også, og tvtool virker heller ikke hos mig - men det er heller
ikke nødvendigt! Tv-udgangen virker perfekt uden!

Jeg kan køre film fuld skærm på mit tv samtidig med at jeg kan spille fx
wolfenstein fuld skærm på pc...

VH C A

Fra : Jespo

Dato : 28-08-02 21:08

Nogen som kan løse mit 16:9 / 4:3 problem

Jesper

Fra : Medal

Dato : 29-08-02 13:41

Tak for svarene....men du siger tv udgangen virker fint uden.....er der
muligheder som " Ctrl + F1 " og Ctrl + F2 " til at sende signal til/fra tv
??

Altså jeg mener en meget nem måde loge som tv tool

Fra : Jespo

Dato : 29-08-02 16:14

> Jeg kan køre film fuld skærm på mit tv samtidig med at jeg kan spille fx
> wolfenstein fuld skærm på pc...

Hvad gør man med lyden... kan man undgå at lyden fra spillet kommer
ud på tv'et.

Jeg har også fundet ud at at køre film på TV og bruge pc'ens
skærm men lyden fra det spil eller program som man køre kommer jo
med over på tv'et !

Jesper

Fra : anton

Dato : 30-08-02 19:50

"Jespo" <jespo@FJERNnypost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad gør man med lyden... kan man undgå at lyden fra spillet kommer
> ud på tv'et.

Ja, hvis jeg skruer helt ned inde i wolfenstein... Men det er jo ikke helt
optimalt. Jeg har prøvet at rode med 2 lydkort på samme tid men mit onboard
lydkort på mit a7v266 virker ikke sammen med mit soundblaster live value.

Hvis det virkede kunne jeg bruge winamp 3 til film og her vælge det ene
lydkort og lade wolfenstein bruge standard lydkortet. Desværre er winamp 3
ikke helt i orden når det gælder afspilning af store spillefilm. Jeg ved
ikke om fx i mediaplayer kan vælge lydkort - jeg har ikke kunde finde det.

Jeg har også efterlyst et program der kunne vælge om lyden skulle sendes til
front eller rear. Jeg har endnu ikke fundet noget - men det ville efter min
mening være den bedste løsning - altså et lydkort der styrer lyden fra begge
programmer og et stykke software (mixer) hvor man vælger hvor lyden skal
sendes hen...

Hilsen C A

Fra : anton

Dato : 30-08-02 19:44

> [...]
> Tak for svarene....men du siger tv udgangen virker fint uden.....er der
> muligheder som " Ctrl + F1 " og Ctrl + F2 " til at sende signal til/fra

ja, men det er lidt mere besværligt, fordi du skal ind i egenskaber for
skærmen og vælge om tv´et skal være med eller ej. Men det gør jo ikke noget,
fordi det ikke er ´enten eller´ som med tv-tool - så jeg har bare tv slået
til hele tiden!

Lige nu er mit grafikkort sat op sådan, at så snart jeg starter et eller
andet film-program (fx mediaplayer, powerdvd, divx) kommer den automatisk
som fuld skærm på tv og som normalt vindue på pc. Grafikkortet gør egentlig
det, at den laver mit skrivebord dobbelt så bred (2048 x 768) og viser så
fuld skærm video på højre halvdel af skrivebordet.

Hilsen C A