Genmontering af karburatorer på Gpx 750
Fra : Torben

Dato : 27-08-02 19:13

Min tålmodighed er ved at være opbrugt !!!!
Hvordan f... får jeg monteret karburatorne på min Gpx igen ?
De kan IKKE komme ind igen !!
Luftfiltret er standard.
Hilsen Torben

Fra : Morten Juel

Dato : 27-08-02 19:25

Kan de ikke komme ind i indsugningsgummierne ??
hvis ja har i så prøvet at være 2 personer og så presse fra hver sin side af
cyklen ??!

Er det de lorte muffer mellem kabuer og luftfilterkasse, så skal de lige en
gang i kogende vand, og så er de nemme nok at få på tager 2 sec

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 27-08-02 19:18

"Torben" <stenbakFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min tålmodighed er ved at være opbrugt !!!!
> Hvordan f... får jeg monteret karburatorne på min Gpx igen ?
> De kan IKKE komme ind igen !!
> Luftfiltret er standard.
> Hilsen Torben

Er det gummistudserne de ikke kan komme ind i igen eller???
Gummiet skal være blødt, hvis det ikke er det er det svært at montere og det
har risiko for at blive utæt, derfor skift det hvis det er hårdt. En
nødløsning er at dyppe dem i meget varmt vand så bliver de bløde i det næste
par minutter, evt. smør lidt sæbe eller silikone på under monteringen.

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Kim J.

Dato : 27-08-02 19:36

Hejsa,

Skriv hvor i landet du kommer fra, så kan det vær en af os andre kan hjælpe
dig

Det kan drille af helvede til at montere karburatorer, specielt hvis gummiet
er blevet gammel, så har det med at krympe. Et trick kan være at afmontere
det, og så koge det i en gryde, men der er 50% chance for, at det krymper
yderligere.

Held og lykke med projektet her fra, jeg har selv bandet over det en del
gange, men er blevet rimelig skrap til det med tiden

MVH
Kim Johnsen
MC De Få Rå
Løsning

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 27-08-02 21:02

> Min tålmodighed er ved at være opbrugt !!!!
> Hvordan f... får jeg monteret karburatorne på min Gpx igen ?
> De kan IKKE komme ind igen !!
> Luftfiltret er standard.

Jeg plejer at give alle gummistudserne en gang WD-40 (indvendigt forståes),
så plejer karburatorerne at smutte på uden problemer.
Husk at alle spændebånd skal være løsnet mest muligt så du kan arbejde lidt
med karburator batteriet mens du sætter det på.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERNMIG" fra adr. ved svar

Fra : Torben

Dato : 27-08-02 22:11

> [...]
> Min tålmodighed er ved at være opbrugt !!!!
> Hvordan f... får jeg monteret karburatorne på min Gpx igen ?

Problemet er det, at Karburatrrene skal være indvendig både indsugningssiden
og luftfiltersiden. Det er da UMULIGT..
"Længden" af karburatorne er jo for stor, så jeg prøvede at skubbe Karb.-
luftfilter mufferne ind i luftfiltret, for så at rette dem til bagefter, men
det var ikke nogen særlig god løsning. Det var jo ikke muligt at få mufferne
placeret ordentligt igen.
Er det godtnok så svært, som jeg begynder at frygte ?????

Torben

Fra : Morten Juel

Dato : 28-08-02 00:39

som skrevet før, så er det nemmest at sætte dine kabuer på
indsugningsgummierne først, vær evt 2 personer så i kan presse fra hver
side.. og så sænder du dem fast !
derefter tager du og ligge de afstandsgummier der er mellem kabuer og
luftfilterkassen i kogende vand bare i 20sec, så er de som smør, hvorefter
du presser dem igennem luftfilterkassen og ud over kaburatoren, og så på
plads i luftfilteret !! hvor bor du i dk ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk **som er nem bare
man kan tricksene **

Fra : Torben

Dato : 28-08-02 16:50

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> du presser dem igennem luftfilterkassen og ud over kaburatoren, og så på
> plads i luftfilteret !! hvor bor du i dk ??

Bor i Kolding !!
Har bestilt nye muffer til manifoldsiden, og prøver ideen med at koge de
andre. Undersøgte prisen for at få nogle, der var bløde !! 328,00 pr stk
!!!!!!
Ideen med at stikke dem gennem luftfiltret er udmærket, gjorde det selv
sådan da jeg havde en GPZ magen til din. Problemet er bare, at
konstruktionen af luftfiltret på en GPX er anderledes, og der er ikke
umiddelbart plads til at komme den vej igennem !! ØV, starter med at koge
dem, ellers ryger der KN-filtre på istedet !!!!
Torben

Fra : Morten Juel

Dato : 28-08-02 17:06

Undersøgte prisen for at få nogle, der var bløde !! 328,00 pr stk
> !!!!!!

ok trist, de koster 100,- pr stk til min ) altså indsugnings gummierne

Fra : Jake

Dato : 28-08-02 17:34

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message
> Undersøgte prisen for at få nogle, der var bløde !! 328,00 pr stk
>
> ok trist, de koster 100,- pr stk til min ) altså indsugnings gummierne
Gid det var sådan til min!. Originale indsugnings gummier til min koster 545
pr stk.

/Jake

Fra : Morten Juel

Dato : 28-08-02 18:52

> Gid det var sådan til min!. Originale indsugnings gummier til min koster
545
> pr stk.
hehe du kan jo bare købe min, så er det problem løst )

Fra : Kim J.

Dato : 28-08-02 19:17

Hejsa,

Det du'er ikke at koge indsugningsgummiet på en GPX'er, de krymper bare
yderligere. Jeg har selv prøvet det på min, og der er ikke andet at gør end
skifte gummiet. Man skal lige være opmærksom på, at der på luftfiltersiden
er hak i gummiet, som skal passe ind i karburatorerne, får man drejet
gummiet, så er det umuligt at få dem ordentlig på plads. Der ud over, så
skal luftfilterkassens dæksel af, det giver lige 1 cm ekstra at arbejde med.

Når jeg har haft mine afmonteret plejer jeg at kante dem nogenlunde ind, og
så sætte en fod på det sidste stykke, så er de ikke så slemme at montere
Men det kræver lidt øvelse, og at gummiet ikke er krympet for meget.

MVH
Kim Johnsen (GPX750R Ninja)
MC De Få Rå
Løsning

Fra : Torben

Dato : 29-08-02 16:33

"Kim J." <Bl320@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så sætte en fod på det sidste stykke, så er de ikke så slemme at montere

> Men det kræver lidt øvelse, og at gummiet ikke er krympet for meget.

Konklussion : Jeg står med et p....irriterende problem !!!Er KN-Filtre en
løsning ?
Torben

Fra : Søren N

Dato : 29-08-02 17:56

Hej
Køb nye studser til luftfilteret i Tyskland , det gjorde jeg... de kostede:
930 kr for fire stk. http://www.kawasaki-herzog.de/
ligger ikke ret langt nede fra grænsen...
M.v.h
Søren Nistrup
1988 Kawasaki gpx 750R

Fra : Kim J.

Dato : 29-08-02 18:44

Hejsa Torben,

> Konklussion : Jeg står med et p....irriterende problem !!!Er KN-Filtre en
> løsning ?
> Torben

Det er meget synd at montere løse K&N-Filtre på maskinen, synes jeg!

Jeg har næsten helt nyt gummi til at ligge på en havareret motor, prøv lige
at send mig en beskrivelse om, hvor du bor i Kolding. Jeg kører igennem i
morgen på et eller andet tidspunkt og igen på søndag, så hvis vi lige
hjælpes ad, så skulle det være pokkers, om vi ikke kan få dem monteret. Det
er træls, men lad nu være med at knokle dem helt vildt og voldsomt i.

Du kan også ringe 75-650185 eller 26740485, men helst før kl. 21.

MVH
Kim Johnsen
MC DE Få Rå
Løsning

Fra : Armand

Dato : 06-09-02 20:20

> [...]
montere
> Men det kræver lidt øvelse, og at gummiet ikke er krympet for meget.

Har GPX'erens luftfilterkasse ikke ovale momteringshuller således at man
kan løsne monteringsboltene og skubbe hele filterkassen en cm's penge
tilbage for at få lidt plads til monteringen??

--
Armand.