WindowsXP Pro DK logfil over netrafik??
Fra : Per Knudsen

Dato : 27-08-02 15:42

Findes der i WindowsXP Pro DK logfil over netrafik?? eller skal man have et3
parts program.
Syntes ikke jeg kan finde det.

--
Jeg er bare mig
Per Knudsen

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 27-08-02 19:32

Per Knudsen skrev:

> Findes der i WindowsXP Pro DK logfil over netrafik?? eller skal man
> have et3 parts program. Syntes ikke jeg kan finde det.

Hvad skal logfilen indeholde, den komplette nettrafik?

Hvilke informationer forsøger du at finde med en logfil?
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Per Knudsen

Dato : 28-08-02 04:45

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> skrev i en meddelelse

> Hvad skal logfilen indeholde, den komplette nettrafik?

ja, helst

> Hvilke informationer forsøger du at finde med en logfil?

Hvilke udefra kommende IPer der har været logget på, feks. brug af
fjernskrivebord, brug af VNC osv
Men mit spørgsmål går mest på om WinXP Pro DK har det indbygget. I den
engelseke version er der
under adminstration et icon dere heder sikkerhed( Har ikke en engelsk lige
her, så ikke sikker på hvordan det esact staves det findes ikke i min
danske?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 28-08-02 16:32

Per Knudsen skrev:

> ja, helst

Det var meget, Ethereal kan sikkert bruges til dit formål:

For at det skal være noget ved, er det bedst at opsætte snifferen på en
anden maskine og sørge for at andre ikke kan pille ved den og derved
måske få mulighed for at ændre data i logfilerne.

> Hvilke udefra kommende IPer der har været logget på, feks. brug af
> fjernskrivebord, brug af VNC osv

Hvis du er på ADSL med router, har du måske mulighed for at trække en
logfil ud derfra.

> Men mit spørgsmål går mest på om WinXP Pro DK har det indbygget.

Sig lige til hvis du finder det.

> I den engelseke version er der under adminstration et icon dere heder
> sikkerhed( Har ikke en engelsk lige her, så ikke sikker på hvordan
> det esact staves det findes ikke i min danske?

Det er nok Local Security Policy (aner ikke hvad det hedder på dansk,
men jeg vil da godt gætte på at det hedder Lokal sikkerhedspolitik).

Fra : QT

Dato : 28-08-02 18:00

Peder Vendelbo Mikkelsen wrote:
:: Per Knudsen skrev:
::
[...]

Enig. Du undgår også at få et performance hit, hvis du kører det på en anden
computer. Ethereal er et glimrende program. En anden mulighed (på en
Windåse) er WinDump, som dog SKAL fyres af fra en kommandoprompt (f.eks. via
en bat fil), mens man både kan bruge logge via kommandoprompt, og via et GUI
i Ethereal..

Det afhænger dog lidt af hvor kyndig du er ud i TCP/IP. Ethereal er nok det
program der giver dig mest information at arbejde med. Til gengæld synes jeg
det er lidt nemmere at lave log analyse fra via WinDump.

Jeg har til gengæld aldrig hørt om en logning af netværkstrafik under XP.

Og så skal man altså lige være klar over, at det er ikke små mængder data,
man kan få ud af at logge netværkstrafik på en ADSL forbindelse.

:::: Hvilke informationer forsøger du at finde med en logfil?
::
::: Hvilke udefra kommende IPer der har været logget på, feks. brug af
::: fjernskrivebord, brug af VNC osv

Det lyder mere som at du vil vide hvem der har anvendt hvilke ressurser på
din PC. Kan man ikke klare det (eller i det mindste noget af opgaven) vha.
div. auditing samt logfiler i de forskellige applikationer?

Det virker lidt omstændeligt at skulle log al trafik. Arbejdet med at grave
de rigtige informationer ud af logfilerne kan også godt gå hen og blive ret
stort.

Mvh.

Lars