Frankrig - Børn under 10 år må ikk
Fra : Julie Jensen

Dato : 27-08-02 13:44

Hej NG

Vedr. Frankrig;
Jeg har hørt at børn under 10 år må ikke sidde på forsædet i autostol.
Er det rigtig og gælder det evt. også for Tyskland og Italien ??

Mvh.
Julie

Fra : Julie Jensen

Dato : 27-08-02 22:05

julie_1999_j@hotmail.com (Julie Jensen) wrote in message news:<c9abceac.0208270444.45489d71@posting.google.com>...
> [...]
> Jeg har hørt at børn under 10 år må ikke sidde på forsædet i autostol.
> Er det rigtig og gælder det evt. også for Tyskland og Italien ??

Hej igen
Nu jeg læser det skrevne, så opdager jeg at det ser lidt forvrøvlet
ud.
Så her er mit spørgsmål igen.
Er det korrekt at børn ikke må sidde på forsædet i bilerne i Frankrig
??
Reglen skulle gælde for alle børn under 10 år, incl. små-børn i
autostol.
....og hvis dette er korrekt, gælder samme regel (eller ligende regel)
også i Tyskland og Italien ??

Mvh
Julie

Fra : Claus Slot

Dato : 03-09-02 22:11

Hej Julie

Ja, det er rigtigt. Jeg læste det vist nok på FDM.dk. Vi kørte til Toulon i
juni, med vores datter på forsædet. Dem vi skulle besøge, havde da boet der
i 3 år, og de sagde at færdselsregler så man ikke så strengt på i Frankrig.
De brugte også selv forsædet.

Vi havde ingen problemer med det - og så forresten heller ikke ret meget
politi på gaden og slet intet på motorvejene.

Tyskland og Italien ved jeg ikke noget om, men prøv www.fdm.dk og
www.trafikken.dk

God ferie
Claus