bistand
Fra : slet WHT41

Dato : 27-08-02 12:41

Hej.
Min mor har været rengøringskone i 25 år, og har i alle år betalt til
sin fagforening og har nok kun haft 5 sygedage ialt. Men efter 25 år
med knokelarbejde har hendes hænder, albuer, skuldre og ryg taget en
del skade, og hun har besvær ved at løfte ting og generelt bruge sine
arme. Hun er nu sygemeldt og har nu gået på sygedagpenge i noget tid,
men nu får hun at vide at hun ikke længere kan få sygedagpenge. Noget
med at man kun kan få det i en bestemt periode?? Hun har gennem
kommunen flere gange blevet sendt i arbejde, men hver gang har de
fundet noget hvor hun skal tage hårdt fat med armene eller løfte ting,
og det kan hun simpelthen ikke. Hun vil nu søge om at gå på bistand,
men har fået at vide at man max må have 10.000 kr. stående på sin
bankkonto. Da hun og hele vores familie altid har passet godt på vores
penge og sparet op til "sløje tider" har hun en del mere stående end
10.000 kr. Derfor fik hun nej til bistand.
Nu er det store spørgsmål så. Hvad er beløbet hun må give til sine
børn hvert år? For hvis hun giver hvert af sine børn det belød der er
lovligt, kan hun hurtigere komme ned på de 10.000 kr på kontoen og
derved på et tidspunkt gå på bistand. Men men men vil hun alligevel få
nej til bistanden, hvis kommunen ser, at alle hendes penge er brugt i
løbet af 1-1½ års tid? For et elelrs andet sted ved de vel godt at hun
bruger pengene for at kunne få kontanthjælp?

I bund og grund:
Kan min mor på en eller anden måde få økonomisk hjælp, efter 25 år i
et arbejde som har ødelagt hendes fysik? - og hvordan kan det lade sig
gøre.
Jeg håder I kan hjælpe
På forhånd tak

Fra : Annette Skovbon

Dato : 27-08-02 13:25

Fredericia kommune siger:
Hun har x kr. stående. Det kan hun leve for i x antal mdr. Så kan hun få
hjælp om x antal mdr. f.eks. 1.jan 2003....Men ved ikke hvorvidt det er
sådan det bør gøres...

--Annette

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-08-02 08:27

Annette Skovbon <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i artiklen
<pan.2002.08.27.14.25.18.160061.1172@chicks.dk>...
> Fredericia kommune siger:
> Hun har x kr. stående. Det kan hun leve for i x antal mdr. Så kan hun få
> hjælp om x antal mdr. f.eks. 1.jan 2003....Men ved ikke hvorvidt det er
> sådan det bør gøres...

Jeg ser ingen problemer. Retten til kontanthjælp forudsætter, at du hverken
har indtægter eller formue, der gør, at du kan forsørge dig selv.

Fra : Hanne Christensen

Dato : 27-08-02 13:46

"slet WHT41" <pia@WHT41lite.dk> skrev i en meddelelse
>klip

Samme indlæg blev vist sendt den 17. august.
Hanne

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 27-08-02 14:42

Hanne Christensen <poulc@ofir.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:akfscd$cjd$1@sunsite.dk...

> "slet WHT41" <pia@WHT41lite.dk> skrev i en meddelelse
>
> Samme indlæg blev vist sendt den 17. august.
> Hanne

Du har helt ret - og der kom også rigtig mange svar!
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,