slette papirkurv igen igen
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-08-02 12:02

(Det er første gang jeg spørger)
Jeg kan ikke tømme min papirkurv fordi jeg ikke har lov til at tilgå filen
"{}".
Fra terminal har jeg slettet så meget som muligt vha. rm og rmdir, men der
er tilsyneladende flere skjulte filer, som de ikke fanger?! Ihvertfald er
der mapper, som virker tomme, men ikke er det.
Jeg har 3 partitioner, og filerne kan dermed ligge i 3 forskellige
".Trashes"
Jeg har søgt i dette forum efter gamle indlæg, men jeg kan åbenbart ikke gå
langt nok tilbage selvom jeg trykker på "more" 20 gange á 300 meddelelser.
Men det virker som om Entourage ikke henter dem alligevel. Jeg er ellers ret
sikker på, at dette spørgsmål er dukket op med mellemrum.
Poul Skovmand Thingholm
REMOVE_pst@phenomen.dk

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-08-02 15:33

On 27/08/02 13:01, in article B99128AD.1B1E%REMOVE_pst@phenomen.dk, "Poul
Skovmand Thingholm" <REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> (Det er første gang jeg spørger)
> Jeg kan ikke tømme min papirkurv fordi jeg ikke har lov til at tilgå filen
> "{}".
elementerne er jeg nu ret sikker på kommer fra et drev, som jeg har
navngivet "2,5 giga".
sti i terminal(trækker en af mapperne fra papirkurven over i
terminalvinduet): /Volumes/2,5\ Giga/.Trashes/
Er der nogen, som kan hjælpe mig nu?
Poul Skovmand Thingholm
REMOVE_pst@phenomen.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-08-02 18:34

Poul Skovmand Thingholm <REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote in

> [...]
> navngivet "2,5 giga".
> sti i terminal(trækker en af mapperne fra papirkurven over i
> terminalvinduet): /Volumes/2,5\ Giga/.Trashes/

Skriv "cd" og stien du har ovenfor. Så befinder du dig i papirkurven. Her
skriver du "sudo rm -rf *".

Prøv om det virker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-08-02 18:42

On 27/08/02 19:33, in article Xns9277C701845C1spam02tdcadsldk@193.88.15.201,
"René Frej Nielsen" <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Skriv "cd" og stien du har ovenfor. Så befinder du dig i papirkurven. Her
> skriver du "sudo rm -rf *".
>
> Prøv om det virker.
YES YES HURRA!!! Lortet er væk!!!
Det virker. Hvad er det lige -rf står for? Noget med filrettigheder, ikke?
Poul Skovmand Thingholm
REMOVE_pst@phenomen.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-08-02 19:10

> [...]
> YES YES HURRA!!! Lortet er væk!!!
> Det virker. Hvad er det lige -rf står for? Noget med filrettigheder,

sudo er for at du kan slette alle filer (du er root)

-r betyder at den fortsætter ned i alle mapper fra udgangspunktet (derfor
er rm -rf / MEGET dumt!!)

-f kan jeg sgu ikke lige huske, da jeg ikke har min Mac i øjeblikket, men
skriv "man rm" i terminalen og så får du en god forklaring.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 27-08-02 21:10

In article <Xns9277CD13D149Bspam02tdcadsldk@193.88.15.201>, René Frej
> [...]
>
> -f kan jeg sgu ikke lige huske, da jeg ikke har min Mac i øjeblikket, men
> skriv "man rm" i terminalen og så får du en god forklaring.

Det er -f, der er dum Det er force og medføre at skrivebeskyttede filer
også forsvinder uden spørgsmål.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-08-02 21:16

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote in

> Det er -f, der er dum Det er force og medføre at skrivebeskyttede
> filer også forsvinder uden spørgsmål.

Klart! Tak for oplysningen (når nu man sidder ved en kedelig PC'er og ikke
har adgang til "man")

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-02 13:32

On Tue. d. 27 Aug. 2002 kl. 20:15 GMT, René wrote:

> Klart! Tak for oplysningen (når nu man sidder ved en kedelig PC'er og ikke
> har adgang til "man")

ssh rene@rfn.dk ...er det ikke det den hedder?

Besides, if you can't get a decent kernal panic      <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living?      <aim://reippuert>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-08-02 17:56

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote in

> ssh rene@rfn.dk ...er det ikke det den hedder?

Ikke endnu... men jo, jeg kunne selvfølgelig have startet min BSD-boks, men
den er ikke i brug i øjeblikket.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 28-08-02 17:47

In article <Xns9277E27774B93spam02tdcadsldk@193.88.15.201>, René Frej
Nielsen (spam02@tdcadsl.dk) wrote:
> Klart! Tak for oplysningen (når nu man sidder ved en kedelig PC'er og ikke
> har adgang til "man")

http://www.cygwin.com/
Løsningen på det problem

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-08-02 17:56

> http://www.cygwin.com/
> Løsningen på det problem

Den kendte jeg ikke. Det ser smart ud!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 28-08-02 18:34

In article <Xns9278C08F68E9Espam02tdcadsldk@193.88.15.201>, René Frej
Nielsen (spam02@tdcadsl.dk) wrote:
> Den kendte jeg ikke. Det ser smart ud!

Det er det sandelig også. Kan man ikke få det ægte, er cygwin en
fremragende erstatning.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-08-02 13:30

On Tue. d. 27 Aug. 2002 kl. 11:01 GMT, Poul wrote:
> [...]
> Men det virker som om Entourage ikke henter dem alligevel. Jeg er ellers ret
> sikker på, at dette spørgsmål er dukket op med mellemrum.

den nemme løsning er som root (su) at slette hele den .trash der volder dig
problemer - den gendannes ved login.