Hvor repareres Macs?
Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 27-08-02 11:33

Hej

Jeg har en Wallstreet, hvor hænglserne til skærmen er blevet slappe så de nu
ikke kan holde skærmen oppe mere og en 5300 med stort set samme problem.

Hvor ville I få sådanne repareret?

Helst med overslag, da prisen hurtigt kan blive høj for den slags.

Mvh
Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-08-02 12:03

In article <KzIa9.60$BP2.881@news.get2net.dk>,
"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote:

> Hvor ville I få sådanne repareret?

Jeg ville gøre det selv

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 12:15

> Jeg ville gøre det selv

Tror du det er onsdag ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-08-02 12:48

In article <1fhksta.18hhq7p8wjoe8N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Tror du det er onsdag ?

Mig forvirret...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 14:05

> Mig forvirret...

Du har altså ikke set reklamerne for råd og dåd ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-08-02 15:38

In article <1fhkvdt.1lk0w3vmz3cdiN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Du har altså ikke set reklamerne for råd og dåd ?

Nej?

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 27-08-02 12:39

"Martin Edlich" <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote in message

> Jeg ville gøre det selv

Det ville jeg også, men jeg har ikke fundet et sted at købe hængslerne.
Kender du et sted? (Jeg er momsregistreret).

Mvh
Jesper

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-08-02 13:10

In article <uxJa9.69$BP2.1269@news.get2net.dk>,
"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote:

> Det ville jeg også, men jeg har ikke fundet et sted at købe hængslerne.

Kan du ikke bare stramme dem?

Resevedele kan du kun købe hvis du er autoriseret Apple servicetekniker.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 27-08-02 15:38

> Kan du ikke bare stramme dem?
>
> Resevedele kan du kun købe hvis du er autoriseret Apple servicetekniker.

Nu er vi så tilbage, til hvor vi startede før tråden blev ødelagt

Hvor kan man få Macs repareret med overslag?
Jeg vil foretrække et lille hyggeligt værksted fremfor et stort kommercielt
som OfficeLines.

Mvh
Jesper

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-02 15:48

> [...]

> Hvor kan man få Macs repareret med overslag?
> Jeg vil foretrække et lille hyggeligt værksted fremfor et stort kommercielt

Prøv at se om du ikke kan skaffe en manual (pdf) og så se hvor
svært/besværligt det er.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : thomas tomcat

Dato : 27-08-02 17:04

in article R8Ma9.106$BP2.1423@news.get2net.dk, Jesper Rasmussen at
nej@til.spam wrote on 27/08/02 16:37:

> [...]
>
> Hvor kan man få Macs repareret med overslag?
> Jeg vil foretrække et lille hyggeligt værksted fremfor et stort kommercielt

altså, i Odense har vi et lillebitte (men alligevel autoriseret) apple
værksted. Vi har osse et "Apple Center", men det lille er et rigtigt
værksted. Ejes og drives af samme person, som altid står dernede. Og det
ligner osse et værksted: masser af gamle og nye, støvede henholdsvis
dugfriske macs og keyboards og al muligt, mus og RAM og print osv liggende
over det hele.

Han er altid igang med at rode med en maskine ude bagved (man kan se det,
der er ingen dør imellem).

Men det er i Odense. Nørregade, lige ved Boogie's (kendt natclub).

OM han kan hjælpe dig, aner jeg selvfølgelig ikke.

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 27-08-02 17:21

"thomas tomcat" <tomcat@pc.dk> wrote in message
> [...]
> ligner osse et værksted: masser af gamle og nye, støvede henholdsvis
> dugfriske macs og keyboards og al muligt, mus og RAM og print osv liggende

Tak for svaret.
Måske han kan sælge mig reservedelene - Det må tiden vise.

Jeg mener bare, at der for lang tid siden blev refereret til en person oppe
i Nordsjælland, som også var en hyggelig fætter?

Mvh
Jesper

Fra : Michael Holm

Dato : 27-08-02 18:10

> [...]

> Jeg mener bare, at der for lang tid siden blev refereret til en person oppe
> i Nordsjælland, som også var en hyggelig fætter?

Der ligger et eller andet i Fredensborg... De har et stort gammelt
æblelogo udenfor

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-08-02 03:45

Hej Thomas

Kan jeg ikke lokke dig til at finde navnet på butikken og tlf.nr. og så maile
det til mig? - Jeg har nemllig brug for et par dimser...

thomas tomcat wrote:

> Men det er i Odense. Nørregade, lige ved Boogie's (kendt natclub).
>
> OM han kan hjælpe dig, aner jeg selvfølgelig ikke.

mvh. Erik Richard

Fra : thomas tomcat

Dato : 28-08-02 22:12

in article 3D6C391F.AA2C82D9@mail1.stofanet.dk, Erik Richard Sørensen at
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote on 28/08/02 4:45:

> Kan jeg ikke lokke dig til at finde navnet på butikken og tlf.nr. og så maile
> det til mig? - Jeg har nemllig brug for et par dimser...

NICO DATA

Nørregade 27
5000 Odense C
Tlf: 66 11 63 45
Fax: 66 13 68 45
Mail: salg@nicodata.dk

(PS. Husk, jeg er ikke garant. I vinters købte jeg RAM 512 klods, og den er
fin nok. ud over mine gode indtryk under butiksbesøg kender jeg ham ikke
nærmere).

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-08-02 06:15

Hej Thomas

Jeg takker mange gange
mvh. Erik Richard

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 28-08-02 11:09

> [...]
[snip]
> Men det er i Odense. Nørregade, lige ved Boogie's (kendt natclub).

Jeg fandt følgende i Nørregade:
http://www.edbkompagniet.dk/

Det er dog ikke dem du nævner, men de sagde, at det muligvis var MikroData
eller lignende, som jeg ikke har kunnet finde.

Er der nogen, der kender navnet/den fulde adresse?

Også gerne på reperatørern i Fredensborg!

Mvh
Jesper

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 28-08-02 11:30

> Også gerne på reperatørern i Fredensborg!

Macconsult
Helsingørsvej 1
3480 Fredensborg
Tlf: 48 48 01 09
Fax: 48 48 04 61

Mvh
Jesper

begin 666 ic_kort_alone.gif
M1TE&.#EA$P`3`+,``+:VMO_^^L[.SN?GYX" ?_'Q\(&!@HR+C/___P``````
M`````````````````````"'Y! $```@`+ `````3`!,```25$$DYA #8CLE1
ML<)0C)55=&41K,,:?.'TM>YPJ+5P(I:[`@2 #X88`'#!@6%I)*QFO1^&8 AB
M7"!:P>@+`&B!RC$,J 8$!T& ^GUAM@>"/! _K*L'T=MM1JO9*@4`(35"/FTL
M("X80%6,6"%C:U]5!DU/7SQJAT%=%A(S/C8XB3M%)C4N,!L<,"$C6Q<Z'1,E
'C!H=$0``.P``
`
end

begin 666 dot_tr.gif
M1TE&.#EA`0`!`)'_`/___P```/___P```"'_"T%$3T)%.DE2,2XP`M[M`"'Y
6! $```(`+ `````!``$```("5 $`.P``
`
end

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-08-02 18:53

"Jesper Rasmussen" <nej@til.spam> wrote in news:2D1b9.59$be5.627
@news.get2net.dk:

> Macconsult
> Helsingørsvej 1
> 3480 Fredensborg
> Tlf: 48 48 01 09
> Fax: 48 48 04 61
>

> Mvh
> Jesper
>

> begin 666 ic_kort_alone.gif
> Attachment saved: C:\Program Files\xnews\attachments\ic_kort_alone.gif
> `
> end
>
> begin 666 dot_tr.gif
> Attachment saved: C:\Program Files\xnews\attachments\dot_tr.gif
> `

Hvad er nu det for noget? Attachments i et indlæg??

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-08-02 03:21

Hej Jesper

Prøv at ringe til OfficeLine og bestil dem dér. Jeg har før bestilt reservedele
hos dem, og det har der ingen problemer været i.

Fra : JunkMailBoks

Dato : 27-08-02 23:06

Ham i Odense er kanon fin, det er i Nørregade. Skærmen falder af alle
Wallstreet før eller siden, og det er for dyrt at lave det. Men her står
hvordan du gør det.
http://www.ocf.berkeley.edu/~kenao/unhinged/

Det er for dyrt, fordi det har vist sig at de ikke kan holde til den høje
varme de kører med, så de brænder sammen. Se macopinion under artikler af
charles moore.

Brug den til den dør...

Fra : JunkMailBoks

Dato : 28-08-02 12:06

Her i ham i Odense, han hedder Sten og er en flink fyr.
http://www.nicodata.dk/

Jeg har prøvet at få reservedele os officeline i Odense, de sage at dete
måtte de ikke sælge for Apple.

Fra : JunkMailBoks

Dato : 28-08-02 18:37

Hej

Har du fået at vide hvad det vil koste at lave det? Hvis jeg skal gætte på
noget vil jeg gætte på 1200 måske 1500 for hængslerne, og 500 til 800 for at
få dem sat i.

Men lad os høre hvad du finder frem til .

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 28-08-02 20:15

"JunkMailBoks" <Compaqmaster@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> noget vil jeg gætte på 1200 måske 1500 for hængslerne, og 500 til 800 for

Ja jeg tog op til ham i Fredensborg efter telefonisk aftale om at det ville
koste 200 + forbrugt tid og at han ville lave det med det samme, da han
havde reservedelene.

Da jeg så kom havde han ikke tid og det kostede nu mellem 1000 og 2500 ex
moms.

Så jeg er faktisk ikke kommet videre.
Sender billeder af de defekte dele til de værksteder jeg kan finde og håber
de vil sende mig delene.

I OfficeLine koster hænglser med montering til Wallstreet 2000 inkl moms.

Mvh
Jesper

Fra : Peter J. Pedersen

Dato : 30-08-02 12:48

Hej,

Jeg er nu på mit fjerde hængsel-sæt i WallStreet'en og har fået den
repareret to gange i Danmark og en gang i Istanbul. Følgende er mine
erfaringer:

Ingen autoriserede Apple forhandlere må sælge reservedele, hverken i
Danmark, Holland, Frankring eller Tyrkiet

Reparation ved officeLine i Århus kostede mig 2500kr inkl. moms (begge
hængsler, begge gange); i Tyrkiet var det omkring 1700 kr.

WallStreet's hængsler er skrøbelige fordi metallegeringen er for blød.
De kan kun strammes en gang eller så; næste gang begynder der at falde
stumper af.

Så snart der begynder at lyde et "knæk" når du åbner låget, skal der
repareres. Ellers begynder stumperne at gnave sig igennem kablet op
til skærmen, og det koster ekstra.

Der er en .pdf fil på Apple's hjemmesider for alle Apple computeres
indmad og hvordan de skal skilles ad og repareres (dvs have stumper
udskiftet). Jeg har ikke adressen, men jeg har guiden for Wallstreet -
og den er meget god. Jeg kunne sagtens skifte hængsler og alt muligt
andet udfra dens trin-for-trin vejledning.

Næste gang vil jeg selv gøre det. Hvis jeg ikke kan finde et sted at
købe stumper i Danmark, sender jeg bud til www.pbparts.com i USA; de
sælger deres egen kopi af Apple's hængsler men lavet af en mere robust
legering. Og prisen er lav. (der er også et andet sted hvor man kan
købe ægte Apple dele, men jeg gider ikke blive ved med at skulle
skifte).

Har du spørgsmål mht. WallStreet'en kan du bare maile mig - jeg har i
tidens løb fået udskiftet en del.

Ah - og det er normalt at reparatører siger at de har alle stumperne
og kan gøre arbejdet så snart man kommer. Jeg har endnu ikke oplevet
at det var sandt.

engpjp

PS Læs kommentarer om Apple verdenen på MacbloQs.blogspot.com

Fra : JunkMailBoks

Dato : 30-08-02 17:17

Hold da op, det er sgu da sandt at sige nogle lorte hængsler. Forbløffende
at de i det mindste ikke ændre på dem, så problemet ikke opstår igen.
Hvad mener du om de nyeste forlydender om at wallstreet pludselig går i
sort? Se macopinion charles moore.