ISDN - Analog
Fra : Tommy Jensen

Dato : 27-08-02 10:06

Jeg kan desværre ikke få ADSL pga af ISDN, men skal konvertere tilbage til
analog.
Er der en venlig sjæl der kan fortælle, om det er kablerne i jorden, der er
for dårlige eller det er udstyret på centralen, der ikke er ISDN/ADSL
venlig.
Jeg bor 3100 meter fra centralen og kunne have fået ADSL hvis jeg boede 3000
meter fra centralen!!!!

På forhånd tak
Tommy Jensen

Fra : JKP

Dato : 27-08-02 10:25

On Tue, 27 Aug 2002 11:05:35 +0200
"Tommy Jensen" <tj@avl.dk> wrote:

> [...]
> venlig.
> Jeg bor 3100 meter fra centralen og kunne have fået ADSL hvis jeg boede 3000

Det er pga. signal kvaliteten. ISDN "spreder" sig mere end almindelig analog.
Vi var selv udefor det samme, dog med resultatet at TDC gav os ADSL med mindre båndbredde end vi først havde bedt om.

Har du overvejet at checke om du dækkes af Sonofon's wireless "adsl" løsning og bruge den i stedet for?

Hilsen
Jesper K. Pedersen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 27-08-02 10:56

"JKP" <biooya@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mindre båndbredde end vi først havde bedt om.

> Har du overvejet at checke om du dækkes af Sonofon's wireless "adsl"

Her omkring det sydlige Mariager er der kun et operatørvalg. Det er TeleDK.
Har testet med Sonofon, Telia og EuropeOnline via parabol har også været på
tale, men nej.

Jeg må vist bide i det sure æble og konvertere til analog. Desværre har jeg
ombyningen af huset sat ISDNstik op rundt i huset. Men de må jo også kunne
klare analog signal.

Tak for svaret.

Tommy

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-08-02 14:05

"Tommy Jensen" <tj@avl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

jeg
> ombyningen af huset sat ISDNstik op rundt i huset. Men de må jo også kunne

Jeg har (og har haft det lige siden 15.11.2001) ADSL 256/128 sammen med
ISDN, da ISDN er et "must" her. Der var ingen problemer. Vi blev gjort
opmærksomme på på forespørgsel, at det _evt._ kunne give problemer ved de
højeste ADSL hastigheder, såfremt begge ISDN kanaler var i brug samtidig. Vi
har imidlertid aldrig haft problemer - hverken på ISDN eller ADSL, bor i
øvrigt ca. 6 m fra centralen.

Så i dit tilfælde, hvor der åbenbart allerede er ISDN, ville jeg vente med
den konvertering til analog, indtil der var konstareret problemer, der
nødvendiggjorde konverteringen.

mVH
Karsten Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-08-02 14:23

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> skrev i en meddelelse
> såfremt begge ISDN kanaler var i brug samtidig.

Det er flintrende ligegyldigt om begge kanaler er i brug eller om
ISDN'en er helt pillet fra.

> Så i dit tilfælde, hvor der åbenbart allerede er ISDN, ville jeg vente
med
> den konvertering til analog, indtil der var konstareret problemer, der
> nødvendiggjorde konverteringen.

Der leveres slet ikke ADSL med høje hastigheder sammen med ISDN såfremt
dæmpningen overskrider et vist niveau

Usenetstatistik pr. 19/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-08-02 21:29

> [...]
> Usenetstatistik pr. 19/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Hvis det er flintrende ligegyldigt om begge kanaler er i brug eller ISDN'en
er helt pillet fra (mener du på centralen eller blot NT-boksen?), hvad er
det så for en dæmpning, du taler om ud over den almindelige dæmpning på
linien (eller s/n-forhold?) En ISDN, der er helt deaktiveret, kan vel ikke
udgøre en dæmpning (længere)?

Hvad er i øvrigt grænseniveauet for akceptabel dæmpning og ved hvilke
hastigheder. Nu har jeg som angivet i forrige posting kun 256/128, men ville
den kunne klare 512/128? hvilket jeg har overvejet at "opgradere" til på et
tidspunkt, altså hvis jeg kan udnytte den højere hastighed, dels med ISDN,
del i det hele taget?

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-08-02 21:35

> Hvis det er flintrende ligegyldigt om begge kanaler er i brug eller
ISDN'en
> er helt pillet fra (mener du på centralen eller blot NT-boksen?)

Ligegyldigt. Sålænge der anvendes ISDN-kompatibelt ADSL-udstyr (annex B)
så skal dæmpningen være mindre på kobberparret.

> [...]
> det så for en dæmpning, du taler om ud over den almindelige dæmpning

> linien (eller s/n-forhold?) En ISDN, der er helt deaktiveret, kan vel

Jo, for de "gode" lave frekvenser er stadig reserveret til ISDN

OPDATERET Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Karsten Jensen

Dato : 27-08-02 23:20

> [...]
> OPDATERET Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Skal jeg forstå det sådan, at det er konfigurationen eller opkoblingen af de
2 systemmuligheder, om du vil, på centralen, der er afgørende?

I øvrigt skal dæmningen vel altid være "mindst mulig" på kobberparret, og
hvad taler vi om i dB pr km og ved hvilken afskæringsfrekvens (3 dB).

I øvrigt fik jeg ikke rigtigt svar på (jeg gentager):

[...]

Så hvis du har et "kvalificeret gæt", er jeg lydhør.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-02 12:27

> Skal jeg forstå det sådan, at det er konfigurationen eller opkoblingen
af de
> 2 systemmuligheder, om du vil, på centralen, der er afgørende?

Der er to typer udstyr. Udstyret til ISDN bruger højere og
kortererækkende frekvenser

> hvad taler vi om i dB pr km og ved hvilken afskæringsfrekvens (3 dB).

Afhænger af kobbertype og flere andre ting. Jeg har ingen tal på hånden.

> I øvrigt fik jeg ikke rigtigt svar på (jeg gentager):

Når jeg ikke svarer første gang hjælper det ikke at gentage.

OPDATERET Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-08-02 13:31

> [...]
> OPDATERET Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Jamen jeg undskylder ulejligheden og tager tilrettevisningen til
efterretning.

smvh

Karsten Jensen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-09-02 08:10

"Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> wrote in message
> det så for en dæmpning, du taler om ud over den almindelige dæmpning på
> linien (eller s/n-forhold?) En ISDN, der er helt deaktiveret, kan vel ikke

Det er alm. dæmpning (frem med HF-lærdommen igen)

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper Raabjerg Lars~

Dato : 03-09-02 21:28

> [...]
> Usenetstatistik pr. 19/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet

Falder hastigheden ikke på ADSL hvis man bruger begge B-kanaler ?

Jesper Raabjerg Larsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 03-09-02 21:50

"Jesper Raabjerg Larsen" <jesper@raabjerg-larsen.dk> skrev i en
meddelelse news:3d751b22$0$27682$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Falder hastigheden ikke på ADSL hvis man bruger begge B-kanaler ?

Nej. (det svarer lidt til at kapaciteten i dit kloakrør heller ikke
mindskes blot fordi du åbner den kolde og varme hane)

Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : frank damgaard

Dato : 27-08-02 13:44

Tommy Jensen <tj@avl.dk> wrote:

> Jeg må vist bide i det sure æble og konvertere til analog. Desværre har jeg
> ombyningen af huset sat ISDNstik op rundt i huset. Men de må jo også kunne
> klare analog signal.

Du kunne også overveje om der er andre ADSL løsninger fra andre firmaer
tilgængelig hos dig. Og helst hvor der ikke er "delt" kobber,
men kun et ekstra sæt ledninger til ADSL.

På den måde kan du beholde ISDN og også få ADSL.

TDC selv har ikke løsninger af den slags, undtagen man oveni
vil betale for et ekstra analogt abonnement.
(som man ikke behøver)

--
Frank Damgaard |

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-08-02 12:30

"Tommy Jensen" <tj@avl.dk> skrev i en meddelelse news:3d6b4061$0$27673$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> venlig.
> Jeg bor 3100 meter fra centralen og kunne have fået ADSL hvis jeg boede 3000

Hej Tommy,
Har du prøvet at spørge på alle de bredbådnsprodukter TDC har?
Såvidt jeg husker har der tidligere være nogen her i gruppen der gjorde opmærksom på at der var forskellig dæmpning på det udstyr der f.eks. bruges til henholdsvis Bredbånd ADSL og ProAcces ADSL. Han kunne ikke få den ene, men kunne godt få den anden.
Det var da værd at overveje når der nu sidder ISDN-stik i hele huset.

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-08-02 23:01

"Tommy Jensen" <tj@avl.dk> wrote in message
> Jeg kan desværre ikke få ADSL pga af ISDN, men skal konvertere tilbage til
> analog.

Er det BB|ADSL eller et Opasia-produkt du ikke kan få?

Eller noget fra en alternativ udbyder?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 28-08-02 11:52

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> "Tommy Jensen" <tj@avl.dk> wrote in message
>
> Er det BB|ADSL eller et Opasia-produkt du ikke kan få?

> [...]

Jeg har forsøgt med alle TDC ADSL pakker.
Status er følgende, efter besøg i Telebutikken igår.
1. Konvertere til analog, højest mulige hastighed vil være 1024/..
2. Få et ekstra nr. med dertil hørende ekstra omkostninger.!!

Man kunne ikke oplyse om udstyret på central blev gjort ISDN/ADSL venlig

Sagen drejer ikke kun om kroner og øre, men også om at Henning Dyremose
lover Bredbånd til alle!!.
Jeg måtte i 1998 skifte til ISDN for overhovedet at kunne benytte min linie
til data.
Jeg er klar over, at de få husstande i vores område ikke gør ADSL udstyr
rentabelt.
Men ordet forpligtigelse synes jeg, vægter stærkt her, da der jo ikke findes
andre muligheder.
Men i virkeligheden skyder jeg måske forbi målet. Det er måske "bare" en
politisk IT strategi der mangler!!.

Jeg beholder min ISDN line indtil videre.

Tak for debatten
Tommy Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-02 12:37

> Man kunne ikke oplyse om udstyret på central blev gjort ISDN/ADSL
venlig

Det er ikke centralen, det er kobberstrækningen mellem den og dig.

> Henning Dyremose
> lover Bredbånd til alle!!.

Nej. Der er lovet og udført fuld udbygning af centralerne

> Jeg er klar over, at de få husstande i vores område ikke gør ADSL
udstyr
> rentabelt.

Ikke desto mindre er jeres central gjort ADSL-klar

OPDATERET Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-08-02 14:59

"Tommy Jensen" <tj@avl.dk> wrote in message
> Sagen drejer ikke kun om kroner og øre, men også om at Henning Dyremose
> lover Bredbånd til alle!!.

Det gør han heller ikke...

> Jeg er klar over, at de få husstande i vores område ikke gør ADSL udstyr
> rentabelt.

Mig bekendt er alle centraler i Danmark klar til ADSL (Martin, correct me if
I'm wrong).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 28-08-02 15:26

> (Martin, correct me if
> I'm wrong).

Naturligvis
Men det er ikke tilfældet her (forbehold for at der er kommet et nyt
teknikhus op et eller andet sted og man ikke har fået opsat en DSLAM
endnu)

OPDATERET Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : rimsoh

Dato : 01-09-02 22:47

hvori startede dette spørgsmål ??
Var det ikke noget med xdsl inden for x afstand ??
Hvis det er sådanne af Hr. analog gerne vil have ISDN kan dette altid lade
sig gøre ? ikk?
Men hvis nu Hr. Isdn gerne vil have ADSL kan det afsættes pga. afstanden !
ikk?
Men hvis Hr. Isdn nu gerne vil have 2 ISDN linien i huset kan dette godt
lade sige gøre! ikk?
Der er ikke noget med afstand vel?
Men når du så har 2 ISDN linier kan du jo også få ADSL for så er der to
trådpar inde, den såkaldte "rent kobber" og der ved er problemet løst ????
Kan de ikke eller vil de ikke??
Jeg har 512/128 perfekt løsning aldrig problemer ( 4,5 km fra centralen )
GOOD LOCK!!
Mich

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-09-02 22:50

"rimsoh" <hosmir@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Kan de ikke eller vil de ikke??

Jeg forstår ingenting af dit indlæg.
Læs lidt om netikette på www.usenet.dk og prøv igen

Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : rimsoh

Dato : 02-09-02 10:13

lidt om netikette ! bare fordi man kommer men en lidt krybtisk historie?
Nu skal jeg male det lidt ud!
Her er en måde at omgå det ikke at kunne få ADSL. ( og det virker )
Du har en ISDN linie i dit hus/ ? og kan ikke få ADSL
Kan man jo købe en extra ISDN linie, så man har to.
Når man har to kan man så ikke "konveterer" dem om til en ADSL for nu er der
"rent" kobber helt ind, for ikke at glemme : direkte.
Jeg siger ikke at det er en billig løsning, men det kan måske klemme noget
igennem på afstand mellem 3 og 4 km.
Det er da ihertilfælde et godt spørgsmål at stille, eller ?
var netiketten bedre nu, eller er der en opskrift herpå ??

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-09-02 12:11

"rimsoh" <hosmir@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> lidt om netikette ! bare fordi man kommer men en lidt krybtisk
historie?

Primært fordi du ikke quoter efter reglerne
www.makr.dk/?quote

> Når man har to kan man så ikke "konveterer" dem om til en ADSL for nu
er der
> "rent" kobber helt ind, for ikke at glemme : direkte.

Hvis problemet er afstanden hjælper rent kobber ikke, og det er heller
ikke altid at kobberet kan overdrages.

> var netiketten bedre nu, eller er der en opskrift herpå ??

Det var den ikke. Kig på linket øverst

Usenetstatistik pr. 27/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : rimsoh

Dato : 02-09-02 21:48

> [...]
> www.makr.dk/?quote

> er der
>
> Hvis problemet er afstanden hjælper rent kobber ikke, og det er heller

humphh !!

Fra : JKP

Dato : 03-09-02 22:40

On Tue, 3 Sep 2002 22:49:56 +0200
"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>
> Nej. (det svarer lidt til at kapaciteten i dit kloakrør heller ikke
> mindskes blot fordi du åbner den kolde og varme hane)

Nu er jeg godt nok ikke VVS mand... Men princippet at hvis et rør er fyldt med varmt vand og der så også skal sendes koldt vand igennem vil da såvidt jeg kan se mindste mængden af varmt vand der kan gå igennem røret...

Vi er desværre selv i den position at TDC "glemte" at fortælle os at fordi vi har ISDN så kunne vi ikke få den hastighed vi bedte om ved bestilling af vores ADSL (512/512), hvilket vi dog fik oplyst efter at have brokket os over kun 128kbit upstream. Da vi dog foreslog TDC at gå over og ændre en af vores ISDN linier til analog, så ombestemte de sig og sagde at det ville ikke gøre nogen forskel.

Hilsen
Jesper K. Pedersen

Fra : JKP

Dato : 04-09-02 00:09

On Tue, 3 Sep 2002 23:49:15 +0200
"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote:

> "JKP" <biooya@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Pointen er at de 3 vandrør er adskilte rør og ikke påvirker hinanden.

> Ved bestilling kan man angive om man vil acceptere en mindre hastighed.
> Det kunne tyde på at I (evt. fejlagtigt) er blevet registreret til at
> ville acceptere en sådan mindre hastighed

Der var som ikke nogen fejl i at vi fik mindre hastighed - men TDC har det med at "glemme" og informere deres kunder lidt bedre.
Jeg har indenfor de sidste 3 dage 2 eksempler på det, og det er endda i min ferie

Med hensyn til båndbredden på kobberet så tror jeg du tager en smule fejl med hensyn til at der er "3 vandrør". I forbindelse med transmission over kobber har man kun den ene ledning og signal støj/cross talk/båndbredde er et kendte problemer, og desto længere man kommer væk fra centralerne, desto mere mærkbare bliver disse problemer (ikke helt ordret citeret af TDC efter de afslog at sætte vores hastighed op).

Hvad der er lidt synd at TDC ikke har gjort brug af er deres mobil tlf master til at håndtere data transmission på samme måde som f.eks. Sonofon, således vi slet ikke behøver kæmpe med den her slags problemer. Desværre må vi jo sige at Danmark som område har en temmeligt begrænset kundemasse så flere muligheder for billige høje båndbredder kommer der nok ikke foreløbig.

Hilsen
Jesper K. Pedersen