Lade være med at betale forsikring ??
Fra : Morten Juel

Dato : 26-08-02 23:01

Hejsa NG

Hvis man nu vil ud af en forsikring, men er bundet et år.. kan man så bare
lade være med at betale ?? stopper den så automatisk.. eller sætter de bare
rykker gebyr på ??

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 21000,- !**

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-02 22:56

Morten Juel skrev:

>Hvis man nu vil ud af en forsikring, men er bundet et år.. kan man så bare
>lade være med at betale ?? stopper den så automatisk.. eller sætter de bare
>rykker gebyr på ??

Der kommer gebyrer på. Et krav om betaling falder ikke væk ved at
man ikke betaler.

--
Bertel

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 26-08-02 23:30

On 27/08/02 0:01, in article ake81o$l84$1@sunsite.dk, "Morten Juel"
<mp@stofanet.invalid> wrote:

> Hvis man nu vil ud af en forsikring, men er bundet et år.. kan man så bare
> lade være med at betale ?? stopper den så automatisk.. eller sætter de bare
> rykker gebyr på ??

Prøv at læse i forsikringsbetingelserne. De giver dig nok et ret præcist
svar - i mine forsikringer er det noget med skriftlig opsigelse.

....og som Bertel siger, så forsvinder et krav ikke blot fordi man ikke
betaler. Men nu er forsikringer jo normalt betalt forud...

/kristian

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-08-02 11:19

Kristian Storgaard skrev:

>betaler. Men nu er forsikringer jo normalt betalt forud...

Så dukker problemet bare op når den periode er overstået hvis man
vælger ikke at betale opkrævningerne.

--
Bertel

Fra : Rasmus

Dato : 27-08-02 11:27

"Morten Juel" <mp@stofanet.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Hvis man nu vil ud af en forsikring, men er bundet et år.. kan man så bare
> lade være med at betale ?? stopper den så automatisk.. eller sætter de

Jeg vil tro at du bare kan afmelde bilen, så ophører forsikringen fra den
dag du aflevere pladerne på motorkontoret. Så kan du indregistrere den
igen(men det koster jo altså 1200kr)

Eller sælge bilen til en, og købe den igen, det er 2 omregistreringer der
koster omkring 400kr pr omregistrering (men er lidt mere besværligt, da
køber skal ha´ forsikringsbevis for at kunne omregistrere bilen)

mvh
Rasmus

Fra : Morten Larsen

Dato : 27-08-02 12:52

"> Jeg vil tro at du bare kan afmelde bilen, så ophører forsikringen fra den
> dag du aflevere pladerne på motorkontoret. Så kan du indregistrere den
> igen(men det koster jo altså 1200kr)

Det virker nok kun hvis der er tale om en bil-forsikring

Morten

Fra : Rasmus

Dato : 27-08-02 16:50

"Morten Larsen" <hos@larsen.dk> wrote in message

> "> Jeg vil tro at du bare kan afmelde bilen, så ophører forsikringen fra
den

> Det virker nok kun hvis der er tale om en bil-forsikring

ja, det er self. rigtigt nok, kender bare Morten fra dk.fritid.bil så jeg
gik ud fra at det var hans bilforsikring han havde prob med

mvh
Rasmus

Fra : Morten Larsen

Dato : 29-08-02 21:32

> ja, det er self. rigtigt nok, kender bare Morten fra dk.fritid.bil så jeg
> gik ud fra at det var hans bilforsikring han havde prob med
>
> mvh
> Rasmus

Tænkte nok det var noget i den stil, jeg ville
heller ikke sælge min bil for at komme ud af
en indbosforsikring

Morten

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 27-08-02 14:34

> Hvis man nu vil ud af en forsikring, men er bundet et år..

Mange forsikringer giver mulighed for opsigelse fra begge sider efter enhver
skade...

/A