Hyrden jesus
Fra : Ole Madsen

Dato : 26-08-02 20:33

1 ¶ HERREN er min Hyrde, mig skal intet fattes,
2 han lader mig ligge på grønne Vange. Til Hvilens Vande leder han mig, han
kvæger min Sjæl,

Denne salme handler om Jesus, men også om hvordan vi skal være overfor vores
brødre og søstre, som Jesus er, så også vi i denne verden, vi er kaldede til
at være vores broders vogter, elsk din næste som dig selv, er et liv i aktiv
udadrækkende gerning, som søger sin næstes bedste. Job var en fader for den
faderløse og den sag han ikke kendte, den søgte han. Altså. han havde et
konstant råb i hans hjerte, "giv mig at tale rette ord til rette tid for den
som har brug for det.

Gud forlanger ikke at vi skal kunne leve dette uden ham, til at forme og
danne vores ord, men han venter på at du går frem og siger, send mig Jesus

--
Ole Madsen

ICQ 12969043

http://www.danmarkforjesus.dk - Danmark for Jesus